Ne možete otpakovati keš – Evropljani otkrivaju koji pokloni će sigurno nekoga uvrediti ove praznične sezone

0

26/11/2014 –

Da se zna: ukoliko želite da pokažete da Vam je stalo i želite da izbegnete rasprave tokom praznika, onda malo pažljivije kupujte poklone. Rezultati istraživanja o navikama u vezi sa potrošnjom tokom praznika pokazuju da skoro trećina Evropljana smatra da je gotovina kao poklon znak nepažnje i da može i da uvredi. Jedna od deset osoba čak smatra da je to potencijalni razlog za svađu s voljenim osobama.

Istraživanje koje je kompanija MasterCard sprovela širom Evrope među više od 15.000 ljudi iz 17 zemalja imalo je za cilj da otkrije šta ljudi vole i mrze kod davanja i primanja poklona, kao i da li posvećujemo manje pažnje odabiru poklona kada nemamo vremena. Pozitivna vest je to da je Evropa kontinent pažljivih ljudi koji izbegavaju konzumerizam: razumevanje onoga šta primalac poklona zaista želi (87%) i pažnja (86%) glavni su razlozi zbog kojih će neko ceniti poklon. Zapravo, gotovina je toliko mrzak poklon da samo jedna od deset osoba uopše priznaje da bi ikada poklonili gotovinu.

Kada zaboravimo da budemo pažljivi, grize nas savest: svaki četvrti ispitanik zažalio je što nije pridao više pažnje odabiru poklona. Gotovo polovina ispitanika (45%) izjavila je da su bili razočarani kada su primili nepažljiv poklon. Većina ljudi (45%) ovakve stvari obrazlaže time da njima dragi ljudi ne znaju šta da im poklone. Čini se da je pažnja najveće ulaganje u poklon, jer skoro svi ispitanici (97%) kažu da cena poklona koje dobijaju od dragih ljudi uopšte nije bitna.

Komentarišući ove rezultate, Havijer Perez, predsednik kompanije MasterCard Europe kaže: „Kako se sezona praznika bliži, ohrabrujuće je znati da je pažnja ono što je bitno. Širom Evrope, fokus nije na tome koliko je novca potrošeno na neki poklon, nego na nameri koja stoji iza darivanja. Iako bi poklanjanje gotovine bilo jednostavna opcija, ovi rezultati pokazuju da naši voljeni od nas očekuju više pažnje prilikom davanja poklona.“ Pored toga, s obzirom na to da nove tehnologije čine živote ljudi jednostavnijima nego ikada pre, bilo da se radi o plaćanju ili pronalaženju savršenog poklona, nije neobično što se udaljavamo od poklanjanja gotovine. Perez dodaje: „Danas možemo sve jednostavno platiti elektronskim putem, a da Evropljani na to reaguju pozitivno pokazuje podatak da skoro tri petine njih (66%) koristi kartice u  trgovinama.

Takođe, istraživanje je pokazalo koliko ranije krećemo u kupovinu prazničnih poklona. Iako nas trećina (32%) počinje sa kupovinom poklona mesec dana unapred, skoro polovina (45%) priznaje da su krenuli u potragu za poklonima samo nedelju dana ili manje pre praznika! Veća je verovatnoća da će muškarci (34%) nego žene (27%) kupovati poklone u zadnji čas, i oni kreću u kupovinu najranije nedelju dana pre praznika. Zanimljivo je da među onima koji su izjavili da su primili nepažljiv poklon (45% ispitanika), gotovo jedna trećina (28%) veruje da je razlog tome što su njihovi voljeni kupovali poklon u zadnji čas.

Uz novac, pokloni koje Evropljani smatraju nepažljivim su zlatne ribice (52%), kućni aparati (35%), posteljina (26%) i proizvodi za kupanje (26%).

Ovo istraživanje je takođe pokazalo zanimljive načine na koje Evropljani pristupaju pažljivom odabiru poklona:

o Poklanjanje gotovine smatra se najneprikladnijim u Španiji (52%) i Italiji (45%), što je i iznenađujuće budući da su te dve zemlje najveći korisnici gotovine u Europi;

o Švedska (45%) i Poljska (36%) su nacije koje najviše žale i stide se kada kupe poklon u koji nije uloženo dovoljno pažnje;

o Holandija (21%) i Mađarska (17%) su zemlje u kojima će ljudi najređe reći kako su primili nepažljiv poklon;

o Evropske nacije koje najmanje žale za lošim poklonima su Francuyi (12%) i Belgijanci (9%);

o Grci (60%) kupuju poklone u zadnji čas, čekajući do poslednje nedelje pred praznik kako bi započeli svoju prazničnu kupovinu;

o Gotovina kao poklon iniciraće prepirku kod svakog četvrtog stanovnika Turske (27%), više nego u bilo kojoj drugoj evropskoj zemlji;

o Muškarci u Belgiji i Poljskoj najduže će odlagati kupovinu, a 43% njih će kupovati poklone u zadnji čas;

o Međutim, stanovnici Ujedinjenog Kraljevstva najbolji su u planiranju, budući da 38% Britanaca kupuje poklone čak nekoliko meseci ranije;

o Česi pridaju najviše pažnje kupovini poklona u Evropi: 91% njih smatra da je pažnja odlučujući faktor prilikom odabira poklona;

o Više nego bilo gde u Evropi, ljudi u Rusiji veruju da je pažnja ono što je najvažnije kada se kupuju pokloni za porodicu (34%) i prijatelje (31%);

o S druge strane, Francuzi su romantičari i najviše pažnje pridaju poklonima namenjenim za njihove partnere (41%);

o Za Austrijance, lični faktor je najvažniji: 94% njih veruje da je darivanje ličnih poklona najvažnije.

Share.

Leave A Reply