Primer DB Systela i IBM Blockchain tehnologije
Pre dvadeset pet ili trideset godina, putovanje sa jednog kraja na drugi kraj Nemačke podrazumevalo je korišćenje papirnih karata i odvojenih cena vozarina. Na primer, morali ste da kupite jednu kartu za voz na stanici, zatim metro kartu za vožnju podzemnom železnicom U-Bahn u gradu i, konačno, morali ste da platite kartu za vožnju autobusom do vaše krajnje destinacije. Danas živimo u digitalnom svetu gde većina ljudi svoje planove vezane za putovanja realizuje online. Zašto onda putnici još uvek nemaju besprekorno, jedinstveno digitalno iskustvo kupovine karata za različite vidove transporta?
Prevazilaženje zastarelog poslovnog modela
“Uprkos napretku u digitalizaciji prodaje karata, ukoliko neko koristi usluge više kompanija kako bi stigao na odredište, on i dalje mora da koristi različite veb stranice za rezervisanje putovanja ili bukiranje preko turističkih agenata. Do sada, zaista nismo izmenili naš poslovni model kako bismo bili u toku sa ljudima koji žele da putuju. Putnici žele rešenje za rezervaciju karata koja objedinjuju prevoz na duže relacije, kao i regionalni i lokalni prevoz, uključujući Uber i druga car-sharing rešenja”, konstatuju Matthias Felder, portfolio menadžer za blokčejn i tehnologiju distribuirane knjige u DB Systelu, i Moritz von Bonin, vlasnik proizvoda u okviru DLT (Blockchain & Distributed Ledger Technology) rešenja ove kompanije…
Tekst u celosti možete pročitati u virtuelnom izdanju časopisa.