Uvodnik IO 144
[Broj 144] Nоvi trеnutаk u kоrišćеnju srpskоg јеzikа u infоrmаtičkim tеhnоlоgiјаmа
Prоgrаmski pаkеt RАS sа prаvоpisоm i srpskim rеčnikоm nа dаr srpskоm nаrоdu……
[Broj 144] PayPal i za građane Srbije
Od sada će i rezidenti Srbije mogu nesmetano da kupuju na Internetu koristeći PayPal na hiljadama online prodavnica, pošto je taj međunarodni platni servis u kasnim satima 9. aprila, pušten i na teritoriji Srbije. …
[Broj 144] Security kao dodata vrednost
Kompanija TeleGroup, zajedno sa globalnim partnerom kompanijom Cisco Systems, 3. aprila je održala treću Infosecurity konferenciju, sa ciljem, kako je naglašeno, da “podigne svest šire javnosti o značaju strateškog ulaganja u informacionu bezbednost, koja je kamen temeljac ekonomske i društvene stabilnosti svake države”. Veoma sadržajno predavanje ovom prilikom imao je Dalibor Ratković, direktor ICT odeljenja, TeleGroup BiH, pa smo ga zamolili da za čitaoce “Internet ogledala” da kratak rezime svog izlaganja. …
[Broj 144] Zaštita spolja i iznutra
U ime kompanije Cisco, na TeleGroup Infosecurity konferenciji predavanje je održao sistem inženjer Dragan Novaković. Okosnica njegovog izlaganja bile su pretnje koje dolaze od BYOD trenda, a nama se činilo zanimljivim da nam gospodin Novaković da kratku retrospektivu internet pretnji i da kaže nešto o rešenjima koja u security oblasti nudi kompanija Cisco. …
[Broj 144] BYOD – Rizici i koristi
Bilo da je reč o krajnjem korisniku ili IT administratoru BYOD (Bring Your Own Device) danas postaje pravilo a ne izuzetak na radnom mestu. Iako BYOD može da znači pogodnost za vaše zaposlene, morate da mislite i o njegovom uticaju na bezbednost, odnosno na korporativne modele zaštite. Stručnjaci kompanije Sophos Gerhard Eselberg (Gerhard Eschelbeck), glavni tehnološki direktor, i Dејvid Švаrcbеrg (David Schwartzberg), viši inžеnjеr bеzbеdnоsti, u nedavno objavljenom whitepaperu upravo objašnjavaju rizike i koristi BYODa, i pokazuju kako se može usvojiti BYOD na radnom mestu istovremeno štiteći svoje podatke. …
[Broj 144] Potpuna bezbednost i maksimalna zaštita računara
Kompanija Kaspersky Lab nedavno je predstavila novu verziju svog vodećeg proizvoda za zaštitu računarskih korisnika – Kaspersky PURE 3.0 Total Security, koja nudi sve što je korisnicima potrebno u okviru bezbednosnog paketa za računare, uključujući i bezbednost internet bankarstva, upravljanje lozinkama i onlajn podršku, pruža maksimalnu zaštitu za korisnike i obezbeđuje njihove onlajn aktivnosti i digitalnu imovinu preko matične mreže računara.…
[Broj 144] Problem sasečen u korenu
Online Scanner, F-Secure besplatna alatka, potpuno je obnovljen i sada je brži, lakši i moćniji nego ranije – sada otklanja i napredne rootkitove, koji su najteži za uklanjanje. …
[Broj 144] Caru carevo, Bogu božije
Razvoj i široka primena društvenih mreža u komunikaciji ali i poslovanju dodali su novu dimenziju pitanju zaštite ličnih podataka i privatnosti. Revizija pojma privatnosti, koja se dešava razvojem Interneta, posmatrano i iz aspekta načina prikupljanja i distribuiranja podataka o ličnosti, već godinama je tema o kojoj raspravljaju i stručnjaci i laici. Nama se učinilo zanimljivim da se pogledamo šta o tome kaže Srpska pravoslavna crkva. …
[Broj 144] Početak novog IT stila
Softverski definisani serveri projektovani za data centar, napravljeni za planetu……
[Broj 144] Šest pitanja za CIO-a
Većina direktora koji zauzimaju CEO i CFO pozicije zna da IT treba da se vodi kao biznis. Ipak, CIO ponekad ima nedoumice kako ovo sprovesti. Kako IT prevesti iz troškovnog centra u izvor visoko kvalitetnih servisa, novih tehnologija i inovacija koje donose prihode? Kako ostvariti jednostavan uvid u to šta kompanija dobija za svoja ulaganja u IT? Kako uskladiti IT aktivnosti sa korporativnim ciljevima i prioritetima? …
[Broj 144] Tuđe nemamo, svoje imamo!
Kao i u mnogim drugim oblastima, u Srbiji postoje potpuno nelogične i pogrešne ideje i o prisustvu firmi na Internetu. Mnogi žive u zabludi da su rešili sve svoje internet potrebe time što imaju “nešto na Fejsbuku”. Da li oni to zaista “imaju” i koliko izgledaju ozbiljno kao podstanari na nečijem tuđem sajtu, bez sopstvenog internet sajta, na sopstvenom internet domenu?…
[Broj 144] Tviter kao poslovni alat
Tviter može da bude izuzetno vredna marketinška alatka. U ovom prilogu objasnićemo neke specifične slučajeve njegove upotrebne u ovu svrhu, koje kao efikasne preporučuje i Brittany Leaning, social media menadžer u HubSpotu, kao i mogućnosti da se Tviter iskoristi za PR i korisnički servis