Naše lice postaje najčešći način kako dokazujemo naš identitet onlajn

0

Prema Statisti, tržište biometrijskih tehnologija će stalno rasti u narednih nekoliko godina i dostići 55,42 milijarde dolara do 2027.

Možete li da zamislite odmor ili poslovno putovanje gde možete da se ukrcate u avion, prijavite se, platite hotelske troškove i iznajmite automobil samo gledajući u svoj telefon? Da li ste razmišljali o pogodnostima plaćanja ili prijavljivanja u zgradama, sve bez potrebe za kreditnom ili pristupnom karticom? Šta je sa dolaskom u drugu zemlju bez potrebe da pokažete pasoš na kontroli?

U globalizovanom svetu gde digitalna transformacija napreduje punom brzinom, to je već moguće zahvaljujući tehnologiji verifikacije identiteta. Tehnologija je već prisutna i raširena u nekoliko zemalja širom sveta, a zahvaljujući srpsko-meksičkom startapu Incode Meksiko se pridružio ovom trendu.

Digitalna verifikacija identiteta se konsoliduje u društvu koje teži da traži besprekoran, dosledan i siguran način za obavljanje svakodnevnih zadataka, ne gubeći iz vida osnovni aspekt: bezbednost. „Rešenja za verifikaciju identiteta moraju da uravnoteže rizik sa potrebama i očekivanjima savremenih digitalnih potrošača. Biometrija kao primarno ili jedino sredstvo verifikacije preuzima teret autentifikacije sa korisnika, istovremeno održavajući povišen nivo bezbednosti koji ljudi i organizacije očekuju“, kaže Rikardo Amper, izvršni direktor i osnivač Incode-a.

„U srži najboljeg rešenja za verifikaciju digitalnog identiteta je mogućnost da se „orkestriraju“ višestruki dinamički skupovi podataka ne samo da bi se otkrile i sprečile prevare, već i da bi se pružilo izvanredno korisničko iskustvo, koje teče glatko i osigurava zadovoljne korisnike ili mušterije. Ovo se takođe proteže daleko više od upotrebe u bankarskoj ili hotelskoj industriji na sve veći broj industrija, dodatno potvrđujući sve veće poverenje koje imaju ovi sistemi. Oni mogu da pojednostave rad na aerodromima, ali i da poboljšaju demokratsku transparentnost izbornih procesa putem elektronskog glasanja. U Meksiku se digitalna verifikacija identiteta pojavljuje kao dragoceno sredstvo za jačanje bezbednosti na fudbalskim utakmicama nakon postavljanja novih uslova za sve klubove u sezoni 2022-2023. „Upotreba veštačke inteligencije za proveru nečijeg identiteta može u potpunosti da promeni način na koji ljudi posećuju utakmice i druge događaje“, kaže Rikardo Amper. „Sada je vreme da promenimo procese koje smo sprovodili godinama – od papirnih ulaznica do dugog čekanja u redu i pružimo ljudima bezbedna, besprekorna i prijatna iskustva.“

Još jedan primer svestranosti nove tehnologije jeste da je danas moguće digitalno dokazati identitet kod javnog beležnika, otvoriti račun u banci ili prijaviti se za kreditnu karticu. Ovo je znak da se procesi koji su se nekada obavezno obavljali lično, kao što je odlazak u banku i stajanje u redu za deponovanje čeka, sada mogu završiti daljinski uz uverenje da digitalna verifikacija identiteta nudi najbezbedniju zaštitu pošto je u pitanje jedinstveno lice svakog od nas.

Iz ovih razloga, tehnologija verifikacije identiteta lica i druge biometrijske tehnologije doživljavaju eksponencijalni rast. Prema Statisti, portalu specijalizovanom za statistiku, tržište biometrijskih tehnologija će stalno rasti u narednih nekoliko godina i dostići 55,42 milijarde dolara do 2027.

Ubrzani rast digitalne verifikacije identiteta takođe donosi izazove na horizontu. Od suštinskog je značaja da se ne izgube iz vida ključni aspekti kako bi se obezbedila bezbednost i privatnost korisnika u primeni ovog alata i, s druge strane, da se odgovori na zabrinutost javnosti u vezi sa ovim platformama i tehnologijama. „Pozitivan uticaj koji AI i biometrija mogu imati biće značajno ograničen ako postoji nedostatak poverenja u način na koji se tehnologija koristi. Korisnici moraju da budu sigurni da je privatnost glavni prioritet i da su njihovi podaci bezbedni od krađe ili eksploatacije. Sa AI tehnologijom, možemo da kreiramo bezbolan, bezbedan proces verifikacije identiteta sa visokom privatnošću u kojem će sami ljudi biti jedina dokumentacija potrebna za verifikaciju njihovog identiteta, što je pristup koji je suština „Jedan identitet svuda“ vizije kojom se vodi domaći Incode.

Svakim danom sve više sektora se pridružuje upotrebi digitalne verifikacije identiteta, sektori kao što su fintech, sport, bolnice, avijacija, hoteli, tržni centri i osiguravajuća društva, između ostalih. Kompanije u ovim sektorima ga smatraju alatom visokog nivoa sigurnosti, pouzdanosti i brzine, koji smanjuje prevare i krađu identiteta. To više nije fikcija, trenutno naše lice može biti najbezbedniji pristup za identifikaciju ličnosti, koji će se koristiti u svakom trenutku, na svim mestima i u svim vrstama transakcija, revolucionirajući način na koji komuniciramo sa institucijama i kompanijama kako bismo svakodnevni život lakši i bezbedniji.

Share.

Leave A Reply