Cilj ove analize je dobijanje uvida u IT sisteme najznačajnijih srpskih privrednih društava, kako bi se procenila njihova spremnost na buduća IT ulaganja. U osnovi, analiza je rađena da bi se dobio odgovor na pitanje ko kupuje IT u Srbiji. Ovo važno pitanje je sastavni deo SITO tema i standarnih izveštaja i čini celinu sa preostala dva pitanja koja SITO inicijativa obrađuje: (2) šta se prodaje i (3) ko prodaje IT u Srbiji?
Zašto je ovo bitno? Konkurentnosti nacionalne ekonomije nema bez konkurentnosti njenih najvećih kompanija. Na donjoj slici je ilustracija tehnološkog zaostajanja srpskih kompanija u odnosu na svetske. Procenat izdvajanja za IT domaćih kompanija je 0,5% prihoda i nekoliko puta je niži od svetskog proseka (4,0%). Ako se zna da su prosečni prihodi domaćih kompanija daleko niži od svetskih, to je jaz domaćih i svetskih kompanija u apsolutnom iznosu IT budžeta još veći. Takođe, uočava se i zaostatak srpskih kompanija u broju zaposlenih IT stručnjaka.
PC upotreba
Skoro polovina (44,6%) od 726 anketiranih preduzeća ima nisku PC upotrebu, tj. ima manje od 25% zaposlenih koji u svom poslu svakodnevno upotrebljavaju PC računar. Instalirana PC baza u ovim firmama iznosila je 28,3% svih računara u anketiranim preduzećima. S druge strane, istraživanjem je obuhvaćeno i 114 preduzeća (15,7%) sa instaliranom bazom računara 23,6%, čiji su zaposleni u velikom procentu (većem od 75%) koristili PC u svom poslovanju. U 27,5% anketiranih firmi, računare u svakodnevnom poslu koristi 25-50% zaposlenih, a najmanje je firmi (12,1%) u kojima računare koristi 50-75% radnika…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.