10/11/2014 –
Ovaj projekat koji je pretpremijerno predstavljen kombinuje iskustvo Svetskog programa za hranu u pružanju pomoći kod humanitarnih katastrofa, globalno tehnološko vođstvo i znanje kompanije MasterCard i tradicionalnu društvenu ulogu Pošte Italije u toj zemlji. Ova uzbudljiva saradnja omogućava korisnicima MasterCard kartica izdatih od strane Pošte Italije da doprinesu mikro-donacijama svaki put kada koriste svoju karticu da bi nešto kupili, što je prvi put da se ovakva inicijativa sprovodi u Italiji, a od samog početka će pomagati u prikupljanju značajnih sredstava za podršku projektima školskih obroka u zemljama u razvoju.
Istraživanje GFK-a: ,,Pravi trenutak za donaciju je…svakog dana”
U cilju podrške pokretanja ove platforme, agencija GfK Eurisko sprovela je istraživanje* koje je naručila kompanija MasterCard kako bi se stekao uvid u navike Italijana po pitanju donacija. Ovo istraživanje je potvrdilo da su Italijani, uprkos krizi, veliki pobornici dobrotvornih priloga. Istraživanje naglašava da Italijani daju donacije u četiri glavne svrhe: naučna i medicinska istraživanja (32%), glad u zemljama u razvoju (17%) i humanitarne katastrofe (17%), a zatim i za podršku siromašnima u Italiji, medicinsku negu i zaštitu životinja. Poverenje u donacije se povećava sa mogućnošću dobijanja informacija o korišćenju sredstava (39%) i sa svešću o tome da svaka donacija može napraviti razliku (38%). Ovo istraživanje ispituje odnos između tehnologije i donacija i pokazuje da su pametni telefoni i tableti uređaji koji se najčešće koriste, obzirom da 28% Italijana koristi svoje pametne telefone kako bi dali donaciju. Internet je takođe važno sredstvo koje 40% Italijana smatra korisnim, dok ga 57% ljudi jednostavnim kanalom putem koga mogu da doniraju. Digitalni kanali su takođe od konkretne koristi za donacije u smislu mogućnosti praćenja sredstava (74%), fleksibilnosti (73%), i bezbednosti (64%). Pristup nekoj tehnološkoj platformi, kao što je ova koja je danas predstavljena, se smatra naročito interesantnim jer omogućava proveravanje podataka o donaciji u svakom trenutku (64%) i upravljanje iznosom donacije u skladu sa dostupnim budžetom (55%). Da zaključimo, ovo istraživanje je pokazalo da za potrošače solidarnost predstavlja svakodnevnu naviku (54%) pri čemu mnogo donatora koji daju po jedan mali prilog mogu značajno doprineti pomoči onima kojima je pomoć potrebna.
MasterCard ,,Priceless Causes’’ platforma
Današnje lansiranje platforme sa kompanijama MasterCard i Pošta Italije je još jedan korak napred u viziji kompanije MasterCard o stvaranju globalne interoperabilne sredine za izdavaoce kartica, dobrotvorne institucije i trgovce koji mogu integrisati dobrotvorne donacije u svakodnevnu potrošnju. Od danas, ova nova platforma će prikupljati sredstva za projekte školskih obroka u okviru Svetskog programa za hranu i omogućiće donacije putem PostePay Evolution, nove kartice koju izdaje Pošta Italije. Aktivacija je jednostavna; registracijom za platformu, korisnici kartica će moći da aktiviraju mikro-donacije i odlučuju o iznosu svake donacije – počev od minimumalnog iznosa od deset evrocenti za svaku kupovinu na internetu i van njega. Nakon registracije i konfiguracije naloga, sistem automatskih donacija biće aktiviran za svaku transakciju koja je izvršena karticom. Korisnici kartica će moći da po svojoj želji, jednostavno i bezbedno aktiviraju ili obustave donacije. Platforma ,,Priceless Causes’’ je dostupna preko interneta, putem računara, pametnih telefona i tableta i nudi visoki nivo mogućnosti praćenja donacija, kontrole i pouzdanosti.