Uvodnik IO 132
[Broj 132] Uloga CIO-a: Menadžer drugog reda?
Informacione tehnologije su krajem prošlog i početkom ovog veka postale jedan od ključnih faktora tržišnog razvoja, pa i opstanka kompanija. Sada je već izvesno da će neka organizacija, ukoliko nema oslonac na IT podršku u svom poslovanju, pre ili kasnije nailaziti na nepremostive prepreke na putu osvajanja i zadržavanja tržišne pozicije, konkurentnosti i uopšte funkcionisanja. Nameće se zaključak da nema dobrog biznisa bez jake IT podrške, odnosno da moderno poslovanje uopšte nije moguće bez nje. Ključnu ulogu u obezbeđivanju ove podrške u svakoj kompaniji na svojim leđima iznosi njen CIO. …
[Broj 132] CIO u loncu promena
Prema očekivanjma Gartnera, tableti, cloud computing, obilje aplikacija za preduzeća i serveri sa ekstremno malom potrošnjom energije biće među deset strateških tehnoloških trendova u 2012. godini. …
[Broj 132] Trendovi: Dalji rast prodaje potrošačke elektronike
Gobalna prodaja potrošačke elektronike će rasti uprkos slabim privrednim predviđanjima za 2012 godinu. Ovo će biti i godina kada će pametni telefoni do 100 američkih dolara dostići brojku od 500 miliona prodatih primeraka, a NFC (Near Field Communication) tehnologija nastaviće da raste, i očekuje se da će dostići brojku od 200 miliona korisnika do kraja godine, ističe najnovije Deloitteovo istraživanje Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2012. …
[Broj 132] Komparacija: Laptop, tablet ili smartphone
Razmišljate o prenosnom uređaju? Neodlučni ste u izboru? Možda vam tekstom koji sledi možemo pomoći? …
[Broj 132] Primergy CX1000: Moćna platforma za hosting i telekom operatere
Kompanija Open-Xchange, dobavljač hosting usluga, podržava 1,5 miliona aktivnih istovremenih korisnika sa jednim Fujitsu Primergz CX1000 serverom. …
[Broj 132] Online reputacija: Nadgledanje vlastitog ugleda
Nekada davno, u danima pre nego što su društveni mediji postali sveprisutni, unošenje svog imena u prozor za pretragu na Googleu je bilo osuđivano zadovoljstvo i nazivano “gordim surfovanjem” ili “ego pretraživanjem”. Svi su to radili, ali niko nije pričao o tome. Danas, naprotiv, stručnjaci za marketing, PR i socijalne medije, preporučuju ovo kao način da se proveri i na vreme zaštiti online reputacija. …
[Broj 132] MyPRGenie: Preko e-maila i društvenih medija do PR rezultata
Novinari i PR profesionalaci sve više koriste različite oblike medija u njihovom dnevnom slanju izveštaja i vide ih kao sasvim legitimne kanale za komunikaciju. MyPRGenie, vodeća PR i marketinška platforma za distribuciju press releace materijala i povezivanje preduzeća i novinara, nedavno je sprovela istraživanje da bi se videlo koji od ovih kanala su najpopularniji među novinarima i kako se mogu efikasno koristiti. …
[Broj 132] Office 365: Jedan za mnoge
Kada bih se vratio desetak godina u prošlost i odlučio da napišem redove koji slede, verovatno bi me proglasili za pisca naučne fantastike ili vizionara. Nisam ni jedno ni drugo, ali ono što je tada izgledalo apsolutno nemoguće sada je postalo normalno. Prisetite se nekih stvari koje su nam nekad bile daleke i nedostižne, a sada se gotovo podrazumevaju: telefona koje nosite u džepu, personalnih računara u skoro svakom domaćinstvu, gledanja ličnih video zapisa o nepogodama nekoliko sati nakon što se one dese, dolazak do željenih informacija nakon par klikova mišem… Svi ovi trendovi se dešavaju gotovo stihijski, jer glavni pokretači trendova su – korisnici. Neosporna je činjenica da neke od vodećih IT kompanija diktiraju trendove, ali uvek su korisnici ti koji donesu poslednju presudu. Kompanijama koje prepoznaju želje korisnika i uspeju da ih kvalitetno zadovolje zagarantovan je uspeh. Zato je zadovoljstvo korisnika nekim proizvodom ili uslugom uvek bilo tema za koju su ozbiljne kompanije spremne da izdvoje i vreme i novac. …
[Broj 132] IDC: Istraživanje – Cloud Computing menja i Networking Channel tržište
Prema studiji IDC-a, ubrzani rast cloud rešenja bi mogao potpuno da promeni tradicionalni izgled networking channela u EMEA regionu. …
[Broj 132] Prodavnica poslovnih rešenja u oblaku
Besplatne Fujitsu radionice na CeBIT-u demonstriraće dobavljačima softvera jednostavan put ka globalnim poslovnim prilikama i novim prihodima preko globalne Fujitsu cloud platforme. …
[Broj 132] SCOM: Posmatranje i lečenje
System Center Operations Manager (SCOM) je Microsoftov proizvod iz palete System Center proizvoda, namenjen monitorisanju IT entiteta. Pod IT entitetima podrazumevamo sve operativne delove IT biznisa (hardverske komponente, mrežnu opremu, šasije, aplikacije, servise, procese, baze, kod, itd..). System Center Operations Manager je proizvod koji je prevashodno namenjen enterprise okruženjima, ali zbog svoje fleksibilnosti i neograničenih mogućnosti, sve više se koristi kao MSP (Managed Services Provider) alat. …
[Broj 132] Mobilne aplikacije: Poslastice uz Mango
Mobilne aplikacije su sve brojniji i korisniji namenski programi koji mobilne telefone pretvaraju u poslovne alate ili ih transformišu u funkcionalne uređaje za zabavu i lično uživanje korisnika. Na mnogim mestima na Internetu daju se pregledi i liste onih „must have“. Neki od ovih servisa su dostupni i korisnicima u Srbiji, a neki su još uvek privilegija drugih