Broj 119

0

Uvodnik IO 119

Veliki broj IT događaja nam saopštava da se bliži kraj 2010. Kao što to uobičajeno biva u poslednjim mesecima odlazeće godine u IT industriji, svi se trude da na još uvek nejako IT tržište iznesu ono najbolje što imaju i umeju. Bili smo svedoci nekoliko važnih konferencija održanih nedavno u glavnom gradu. Spomenućemo neke manje: promocija Symantec proizvoda, Ericsson na tribini “Talenti u Srbiji” u okviru Job Faira 2010, predstavljanje rešenja SAP CRM 7.0, neke veće: IDC Business Intelligence Roadshow 2010, Smart E-Government 2010, pa i one baš velike: Oracle Day, Microsoft Sinergija 2010.

Trendovi – Budućnost je počela

Ovog novembra u Kanu je održan 20. jubilarni Gartnerov IT simpozijum, vodeći skup u industriji kada je reč o pružanju uvida i isporuci neophodnih alata za kreiranje, validaciju i transformaciju strategija biznis tehnologija. Gartnerovi skupovi uvek su prilika za razmenu iskustava, prezentovanje rezultata istraživanja, ali i za prepoznavanje trendova.

Intervju sa Majklom Delom na Gartnerovom simpozijumu – Del o Dellu

Centralna ličnost trećeg dana Gartnerovog jubilarnog simpozijuma bio je Majkl Del (Michael Dell), osnivač i izvršni direktor kompanije Dell. Nasmejan kao i svaki Teksašanin odmah je privukao pažnju. Na samom početku razgovora sa trojicom voditelja jasno je izrazio stav da bar za sada nema nameru da se povlači iz biznisa kao Bil Gejts, i da je čvrsto uz kompaniju koja je najveći svetski proizvođač PC i notebook računara.

Intervju – Za bogate i siromašne

Opera je počela sa radom 1994. godine kao istraživački projekat u okviru najveće norveške telekomunikacione kompanije Telenor. U roku od godinu dana izdvojila se kao samostalna razvojna kompanija pod nazivom Opera Software ASA. Danas, Opera Software razvija Opera Web browser visokog kvaliteta, multiplatformski proizvod za širok spektar platformi, operativnih sistema i ugrađenih internet proizvoda uključujući Mac, PC i Linuks računare, mobilne telefone i PDA uređaje, igračke konzole, i druge uređaje kao što su Nintendo Wii, DS, Sony Mylo i drugi. Brauzer “opera mini”, koji je razvila Opera Software omogućio je udobno surfovanje Internetom uz pomoć mobilnih telefona, a Opera Software i Telenor Srbija su nedavno pokrenuli novi servis “Telenor Klik”, gde je “opera” podrazumevani brauzer. Zato je naš sagovornik Andreas Thome, izvršni potpredsednik prodaje u Operi.

DirectAccess – Ponesite svoju kancelariju sa sobom

DirectAccess je tehnologija koju Microsoft reklamira pod sloganom: „Seamless, secure, anytime remote connectivity without VPN.“ Prevedeno na srpski, DirectAccess je tehnologija koja udaljenim korisnicima omogućava da se povežu na kompanijski intranet sa bilo kog mesta koje ima Internet vezu. Koristeći DirectAccess, udaljeni korisnici mogu da pristupe internim kompanijskim resursima (kao što su email, shared folderi, intranet Web sajtovi) bez potrebe za uspostavljanjem VPN konekcije. Sve što korisnik treba da uradi je da obezbedi Internet konekciju, uključi svoj laptop i… počne da radi! Naime, nakon boot sekvence, korisnik se na računar loguje koristeći svoj domenski korisnički nalog i od tog trenutka može da pristupi svim intranet resursima kao da je u sedištu kompanije.

Intervju – Tačka spajanja IT i biznis strategije

Kompanija SAP, osnovana 1972. godine, slovi za istinskog lidera u svojoj industrijskoj grani. Trenutno ima prodajna i razvojna predstavništva u više od 50 zemalja širom sveta i nalazi se na više berzi pod nazivom “SAP”, uključujući Frankfurtsku i Njujoršku berzu. Uprkos krizi koja još uvek potresa IT sektor, SAP je na globalnom nivou u trećem kvartalu ove godine uspeo ostvari rast od 20% u odnosu na isti period prošle godine. Poslovanje kompanije SAP u Srbiji u protekle dve godine takođe se kreće uzlaznom linijom, bez obzira na nedaće koje su pratile IT industriju. Šta je to čemu kompanija treba da zahvali za trend rasta razgovarali smo sa Vladimirom Popovićem, generalnim direktorom kompanije SAP West Balkans d.o.o.

McAfee SaaS Email Protection and Continuity – Za produktivan business produktivna email komunikacija

U prethodnom broju govorili smo o email komunikaciji kao jednom od najproduktivnijih servisa interneta, koji je, nakon godina eksploatisanja prerastao u servis koji se sve više koristi za beznačajno reklamiranje, široj javnosti poznato kao spam. Kao i svi drugi servisi na internetu, email je takođe svojevrsna igra mačke i miša. Loši momci izmišljaju prečice, nove mogućnosti, zloupotrebljavaju propuste i bore se za svoje „parče hleba na Netu“, dok dobri momci uglavnom imaju reaktivnu ulogu, rešavaju probleme i bore se sa novonastalim problemima. Pretnje svakodnevno rastu i na spam dnevno otpada oko 80% email saobraćaja

Share.

Leave A Reply