Prema PwC’s 2015 Chief Digital Officer Study, samo 6% kompanija ima imenovanog Chief Digital Officera koji je zadužen za kurs digitalne transformacije. Problem nije pomanjkanje CDOa, već nedostatak digitalnog liderstva.
Remontovanje preduzeća za digitalno doba je težak zadatak. Ovaj lider mora nadgledati tranziciju operacija, prodaje i marketinga, sistema i proizvodnje – zajedno sa unutrašnjom korporativnom kulturom i, u nekim slučajevima, kompanijskim proizvodima i uslugama.
Neke korporacije imaju CIOa ili možda CMOa koji preuzima odgovornost za digitalno, ali većina nema. Mnogo češće, izvršioci sa suprotstavljenim ciljevima usmeravaju organizaciju u različitim digitalnim pravcima.
Na primer, možda marketing digitalno komunicira sa klijentima, ali CIO nije obavešten o agendi marketinga. Kao rezultat toga, zaposleni nisu ovlašćeni za uređaje i podatke koji su im potrebni da vode marketinški razgovor. Na kraju, obećanja brenda su prekršena i potencijalno generisanje prihoda izgubljeno…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.