Prema rezultatima istraživanja koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, DDoS napad na onlajn resurse kompanije može da prouzrokuje značajne gubitke – u proseku između 52 i 400 hiljada američkih dolara, u zavisnosti od veličine kompanije.
Mnogim organizacijama ovi gubici predstavljaju ozbiljan udarac u finansijskom smislu, a prekid pristupa onlajn resursima koji su neophodni partnerima i korisnicima može naštetiti reputaciji kompanije.
Najčešći troškovi
Ukupna šteta obuhvata i brojne probleme sa kojima se kompanija suočava nakon DDoS napada. Prema reultatima ovog istraživanja, 61 % žrtava DDoS napada privremeno je izgubilo pristup ključnim poslovnim informacijama, 38 % kompanija nije bilo u mogućnosti da obavljaju osnovne poslovne aktivnosti, a 33 % ispitanika je izgubilo poslovne prilike i kontakte. Pored toga, među 29 % DDoS incidenata, uspešan napad je imao negativan uticaj na kreditni rejting kompanije, dok je u 26 % slučajeva napad uticao na povećanje premija osiguranja.
Pri računanju konačnog iznosa stručnjaci su uračunali i troškove reparacije svih posledica ovih incidenata. Na primer, 65 % kompanija se konsultovalo sa stručnjacima za IT bezbednost, 49 odsto kompanija je platilo za poboljšanje njihove IT infrastrukture, 46 % žrtava je moralo da angažuje advokate, dok se njih 41 %obratilo menadžerima za procenu rizika. Ovo su samo neki od najzastupljenijih troškova…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.