Nataša Sekulić, direktor prodaje kompanije IBM u Srbiji
Društvene mreže su iz osnova promenile odnose u današnjem poslovanju.
Dobar proizvod ili usluga, snažan marketing i rasprostranjena distribucija više jednostavno nisu dovoljni.
Ukoliko danas želite uspeh u poslu – potrebno je da sarađujete sa svima i da im sve više „ugađate”. Pri tom, potrebno je da budete aktivni na javno dostupnim društvenim mrežama.
Promena paradigme
Ukoliko kompanije deo svog poslovanja preusmere na društvene mreže, to im može pomoći da ostvare dodatnu poslovnu vrednost. To su kompanije koje svesno podstiču povezivanje ljudi, a zatim te interakcije koriste za svoje poslovne procese. Analizom tih interakcija dobijaju se korisne informacije, što pomaže pri donošenju kvalitetnijih odluka. Menadžment današnjih kompanija je sve više svestan ovakvih promena.
Društvene mreže postaju veoma popularne u poslovnom svetu, pa i same kompanije postaju „društvene”. Takvo poslovanje podjednako angažuje i zaposlene i klijente. Društveni mediji nude metode i alate pomoću kojih se stvaraju novi kanali prodaje i pristup tržištu. Na taj način biva oblikovan marketing, a konverzacije i mišljenja se analiziraju na javnom delu interneta. Gledano iz perspektive poslovnih rezultata, društveni mediji mogu da poboljšaju prihod od prodaje.
Prema istraživanju koje je sprovela kompanija IBM, 70% direktora kompanija shvata važnost društvenog umrežavanja i digitalne interakcije. Skoro polovina ispitanika razume da prema svojim kupcima više ne može da se odnosi kao prema demografskim ili tržišnim grupama, već kao prema pojedincima. Potencijalna poslovna vrednost koju će generisati društvene kompanije, tj. kompanije koje su svesne te nove paradigme, procenjuje se na više od 1,3 milijarde američkih dolara. Taj potencijal može biti upoređen samo s vrednošću koju je generisala elektronska trgovina pre deset godina…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.