Tvrdi Robert Kraus (Robert Krauss), direktor Strateških alijansi Bitdefendera, odgovoran za upravljanje strateškim savezima sa ključnim vendorima na tržištu clouda i virtuelizacije, uključujući VMware, Citrix, Microsoft i Amazon Web Services (AWS). U svom nedavnom postu na sajtu Businessinsights.bitdefender.com Kraus ukazuje na činjenicu da osiguravajuće kuće, koje prodaju polise sajber osiguranja, same sve češće postaju žrtve sajber napada.
Mnoge osiguravajuće kompanije nude pokiće za povrede podataka, i zaista, kako hakerski napadi postaju sve češći, sve veći broj organizacija kupuje tu vrstu osiguranja, navodi Kraus.
Prema izveštaju Ponemon instituta za 2014. godinu, polise za upad u podatke ili sajber osiguranje postaju sve vitalnija komponenta plana pripravnosti organizacije. U 2013. samo 10% kompanija koje je Ponemon anketirao je reklo da je kupilo polisu. U 2014. ovaj procenat se više nego udvostručio – na 26%.
Kao što je naglašeno u Globalnoj analizi troškova upada u podatke 2014. (2014 Cost of Data Breach: Global Analysis) , “zanimljivo otkriće je da važnu ulogu sajber osiguranje može da igra ne samo u upravljanju rizikom od povrede podataka, već i u unapređenju bezbednosne pozicije kompanije”. Iako je to sugerisalo da posedovanje osiguranja podstiče kompanije da olabave bezbednost, istraživanje Ponemon instituta sugeriše suprotno mnogo je verovatnije da kompanije sa dobrim bezbednosnim praksama kupe osiguranje…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.