Broj 153

0

image

Uvodnik IO 153

Mesec mart 2014. godine za Redakciju “ Internet ogledala” predstavlja značajan trenutak u kome krećemo sa novim proizvodom oličenom u web servisu. Nazvali smo ga jednostavno “IT Exclusive News”, sa idejom da kroz njega informišemo zainteresovane o tržišnim dešavanjima u oblasti ICT industrije – na lokalnom, regionalnom i globalnom nivou.

Zajedno su jači

Da bi IT organizacijama pomogao da donesu bolje odluke o kupovini i obezbede optimalni učinak svojih cloud aplikacija, Intel se udružio sa 16 vodećih provajdera cloud usluga (CSP) iz celog sveta kako bi predstavio program “Intel Cloud Technology“. Ova nova inicijativa omogući će korisnicima cloud servisa da imaju jasan uvid u tehnologiju koja pokreće CSP infrastrukture pre nego što kupe neki servis.

Gde smo sada kada je u pitanju cloud?

Da li su stručnjaci bili u pravu u svojim prognozama o Cloudu do sada? Šta su propustili da obeleže? Šta oni predviđaju za naredne godine? Ovo su pitanja na koja pokušavaju da daju odgovore IT Pro eksperti u svom poslednjem kvartalnom izveštaju 2013. Istraživanje se odnosi na Veliku Britaniju, ali svakako pruža širu sliku kada je reč o Cloud Computingu kao svetskom trendu koji je u različitoj meri prihvaćen u različitim zemljama, ali za sve polako postaje neminovnost.

Dobro mesto za razvoj Interneta

Žarko Kecić je diplomirao fiziku i na početku svoje karijere se bavio naukom. Radio je u više instituta u zemlji, a zatim i u inostranstvu, ali kada je shvatio da je preduslov za angažovanje na određenim projektima uzimanje državljanstva zemlje u kojoj se radi, okrenuo se Internetu i računarskim mrežama. Ono čime se bavio bili su fundamenti digitalnih i satelitskih komunikacija, pa mu, kako sam kaže, nije bilo teško da kasnije pređe i na digitalne komunikacije koje idu žicom ili optičkim vlaknima. U Srbiju se vratio krajem 1998. Predavao je Internet programiranje i Java programiranje na Višoj elektrotehničkoj školi, a zatim je radio u Ministarstvu finansija kao specijalni savetnik ministra za modernizaciju ministarstva, što je podrazumevalo ne samo ministarstvo nego i Poresku upravu, Carinu i pravljenje novog sistema Trezora. Nakon toga otisnuo se u vode konsaltinga, nastojeći da pomogne srpskim kompanijama da razviju IT alate i IT sisteme koji će pomoći njihovom poslovanju. Od 2012. svoje znanje i bogato iskustvo stavio je na raspolaganje RNIDSu kao izvršni direktor za IKT…

Cache poisoning

U najvećem broju slučajeva korisnici umreženih računara koriste DNS servis svoje kompanije ili internet provajdera. Lokalni DNS serveri imaju prevashodni zadatak da poboljšaju i ubrzaju proces razrešenja DNS upita (uparivanje naziva Internet servisa sa odgovarajućom IP adresom računara koji pruža traženi servis) kroz „pamćenje“ ranije dobijenih odgovora na DNS upite (caching). Ranije su pomenuti značaj DNS servisa i moguće posledice po korisnike ukoliko je ovaj servis nedostupan ili mu se prosledi pogrešna informacija o IP adresi traženog Internet servisa.

Male kompanije na meti sajber kriminala

Izveštaj “Verizon 2013 Data Breach Investigations” koji uključuje podatke forenzičkih istraživanja širom sveta pokazuje da se od 621 prodora u podatke čak 193 (više od 30 %) javlja u kompanijama sa sto ili manje zaposlenih.

Zaštita danas od pretnji u budućnosti

Krajem februara ove godine kompanija Check Point Software Technologies je predstavila Softwaredefined Protection (SDP), revolucionarnu bezbednosnu arhitekturu koja može da zaštiti organizacije u današnjem brzo evoluirajućem IT i pretećem okruženju. Softwaredefined Protection nudi modernu zaštitu danas koja može efikasno da zaštiti od sutrašnjih pretnji, kroz dizajn koji je modularan, agilan i, što je najvažnije, bezbedan.

Da li zdravstvo sledi primer automobilske industrije?

Ovo pitanje postavlja Hemang Patel, veteran Microsoftove divizije za zdravstvo i nauke vezane za život, u svom postu od 20. januara ove godine na Microsoft in Health blogu. Odgovarajući na njega, Patel skreće pažnju na Microsoftova postignuća u oblasti kliničke mobilnosti i zdravstva na daljinu.

Case Study – Od kontakt centra do profitnog centra

Interactive Intelligence kontakt centar i Microsoft Dynamics CRM, objedinjeni Saginom Agentskom aplikacijom u mongolskoj XacBank banci.

Share.

Leave A Reply