… o efikasnom oglašavanju na Fejsbuku
Za početak, suštinu koju inače zna – samo kampanja koja ostvari željeni efekat je uistinu efikasna. Oglašavanje na Fejsbuku se po tome ne razlikuje od oglašavanja u najširem smislu. I samo oglasi koji najbolje budu “radili” na ostvarenju postavljenog cilja kampanje odlučiće o njenoj isplativosti. Drugim rečima, nema previsoke “cene po kliku”, ukoliko se ostvari željeni efekat.
Oglašavanje na Fejsbuku (Facebook) zasniva se na tzv. “performance” modelu, što znači da oglašivači plaćaju samo onda kada korisnici kliknu na njihov oglas. Tačnije, samo tada se “budžet” uplaćen Fejsbuku za taj oglas umanjuje za unapred definisan iznos. Zbog toga i brojnih opcija podešavanja kojima se povećava verovatnoća da upravo željena ciljna grupa korisnika klikne na oglas – Fejsbuk oglasi posebno u poređenju sa štampanim, mogu da budu neuporedivo efikasniji u pogledu cene i merljivosti efekata.
Iste prednosti su izrazite čak i u odnosu na najbliže srodnike, banere na veb sajtovima: zahvaljujući suštinski socijalnom karakteru mreže na kojoj se “vrte”, odnosno činjenici da ih upravo posetioci najpopularnije društvene svojim aktivnostima podsvesno i suptilno povezuju sa svojim srodnim dušama, oglasi na Fejsbuku su odlični za segmentiranje, pozivanje korisnika na konkretne akcije, “lajkove” i druge vidove direktnog angažovanja poput glasanja, anketiranja i sl. Uz pomoć osnovnih alata koje omogućava sama društvena mreža, nekog dizajnerskog i “advertajzing” iskustva, postižu se zavidni rezultati. A dokle sve to “može da ode” primenom naprednih tehnoloških rešenja, oglašivači često ne mogu ni da pretpostave.
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.