29/05/2009 –
Tri godine su prošle od kako je Lenovo nastupio na svetskom tržištu PC opreme. Nastala akvizicijom bivše IBM-ove PC divizije od strane kompanije Lenovo Group, kompanija razvija, proizvodi i nudi pouzdane, sigurne, visokokvalitetne i funkcionalne tehnologije, proizvode i usluge. Lenovo ima velike istraživačke centre u Yamatu (Japan), Pekingu, Šangaju, Shenzhenu (Kina) i Raleighu (SAD), tako da možemo reći da je u pitanju jedna od prvih zaista multikulturalnih i multinacionalnih kompanija u svetu, koja je uspela da spoji želju za inovacijama koje dolaze sa Zapada i pragmatičnost, marljivost i smisao za organizaciju naroda sa Istoka.
Lenovo je primer uspešnog modela prevazilaženja razlika među kulturama i kontinentima u cilju stvaranja velike svetske korporacije. Imajući u vidu strukturu akcionara kompanije, osim originalne kompanije Lenovo i “velikog plavog”, Lenovo čini i skup investicionih IT fondova koji ulažu svoja sredstva isključivo u dobre i profitabilne projekte, koji predstavljaju većinski deo akcionara. U današnjem svetu proizvodnja svih komponenti i sistema se obavlja u Kini koja je lider u toj industriji, tako da i Lenovo ima fabrike u Kini, ali i u Japanu, Meksiku, nama susednoj Mađarskoj, a uskoro i u još jednoj zemlji Evropske unije. Glavni moto Lenova i jeste da bude internacionalna inovativna tehnološka kompanija.
Dobitna kombinacija
Sada, posle tri godine od kako su se ujedinile dve velike kompanije, glavni cilj je ostvaren – zadržati velike korporativne korisnike i razviti partnersku mrežu. Lenovo nije propustio šansu da iskoristi najnovije tehnologije u proizvodnji i razvoju kompjutera. Njegovi pogoni za istraživanje i razvoj rade na najvišem nivou, što pokazuje želju Lenova da bude lider na ovom polju. Ukupni pokazatelj cene korišćenja računara u njegovom životnom veku (tzv. TCO – total cost of ownership) se konstantno smanjuje, a kvalitet računara je vrhunski, jer za Lenovo kvalitet je stavka koja se bez kompromisa održava i unapređuje. Mnoge kompanije danas idu ka potrošačkom segmentu tržišta, pa i Lenovo polako zalazi u taj “consumer” segment koji se u poslednje vreme u jugoistočnoj Evropi najdinamičnije razvija, ali ga odlikuju česte oscilacije, jaka konkurencija i niska profitna stopa. Pametna strategija Lenova da se razvija u kvalitetu, inovacijama i da bude najbolji tamo gde ga tržište velikih kompanija najbolje poznaje – u kombinaciji kvalitetnih modela serije Think i modela serija N500 srebrnog dizajna u potrošačkom segmentu, pokazala se kao “dobitna kombinacija”. Ukupni pokazatelji uspeha kompanije, a to su profit i revenue, u konstantnom su organskom porastu, obezbeđujući stabilnost za nova ulaganja i razvoj. (Organski porast uglavnom znači da je to rast iz sopstvenih rezultata poslovanja, a ne akvizicijama i pripajanjem više kompanija u jednu da bi rezultati bili veći prostim sabiranjem.)
Novine u Lenovu
Lenovo je za LE (large enterprise) i SMB (small&medium business) sektor zadržao prepoznatljiv brend Thinkpad, Thinkcentre i Thinkvision, a za potrošački sektor izbacio seriju računara Lenovo 3000 (modeli N500) i IDEAPAD (modeli S9 i S10). Serija Think ima višegodišnji ugled, prepoznatljivost, robusnost i klasičan dizajn sa pratećim softverskim alatima koje korisnici prepoznaju još od kada je izašao iz proizvodnje prvi zaista prenosni Thinkpad računar, a ove godine slavimo šesnaest godina od njegovog izlaska i preko milion prodatih Thinkpada do sada.
Lenovo je na konferenciji Interop svojom novom linijom ThinkServer najavio ulazak i na tržište servera. Serveri ThinkServer dizajnirani su da pruže inovativna rešenja malim i srednjim preduzećima koja zahtevaju visoke performanse i mogućnosti čuvanja podataka, a nemaju tehničko osoblje koje bi postavilo servere i upravljalo njima. Ovi serveri imaju softver koji osigurava jednostavno korišćenje i pomaže novim manjim korisnicama u razvoju da se lakše priviknu na svoje novo serversko okruženje.
ThinkServer upravljački alat sastoji se od ThinkServer EasyStartupa (osnovni hardverski konfiguracijski alat koji pomaže korisnicima s ograničenim tehničkim znanjem da postave serversko okruženje), ThinkServer EasyUpdatea (poboljšana usluga koja omogućuje korisnicima da jednostavno prepoznaju, preuzmu i postave hardver i dopunjeni softverski program) i ThinkServer EasyManaga (potpuni alat razvijen u saradnji s LANDeskom koji omogućava korisnicima da predvide radnje jednog ili više servera s jedne upravljačke ploče).
Takođe, među novinama je i otvaranje nove fabrike u Poljskoj, koja će se prostirati na 30.000 kvadratnih metara, sa inicijalnom proizvodnjom od preko dva miliona računara godišnje. Vrednost investicija je preko 20 miliona dolara. Sa novom fabrikom Lenovo je prisutan na pet kontinenata. Da podsetim – čak četiri nove fabrike su otvorene u 2007. godini, u Kini, Indiji, Meksiku i Severnoj Karolini (USA).
U svetu sa samo jednom vremenskom zonom koja se odnosi na sada, Lenovo okuplja menažment materijale i tehničke stručnjake kako bi osigurao logistiku i infrastrukturu tamo gde je najpotrebnije i najavljuje veću prisutnost u Evropi kao za njega značajnom tržištu.
Priznanja
U poslednje vreme Lenovo je dobio izuzetna priznanja svetski poznatog časopisa “PC World” za dva prva mesta među ultra portabilnim laptopovima – Thinkpad X200 i X300, koji su i najzahtevniji sa tehnološke tačke za inovacije i proizvodnju. Priznanje je usledilo i od japanske industrijske dizajnerske organizacije JIDPO za “životni dugovečni dizajn” laptopa serije Think.
Kompletan tekst možete pročitati ovde