Studija slučaja: Rugby World Cup 2015 i Toshiba

0

Svetsko prvenstvo u ragbiju 2015. („Rugby World Cup 2015“) najveći je turnir u 28-godišnjoj istoriji takmičenja u ovom sportu. Kao događaj i manifestacija, Rugby World Cup je u neprestanom porastu od kada je turnir prvi put održan u Australiji i na Novom Zelandu 1987, a jedan od ključnih elementa njenog uspešnog rasta na svake četiri godine je – primenjena tehnologija.

Ovaj turnir ne samo što okuplja veći broj timova nego u početku – sa 16, broj zemalja-učesnica povećan je na 20, iz svih delova sveta –  već privlači više gledalaca, učesnika i interesovanja nego ikada ranije. Rugby World Cup je trenutno treći najveći internacionalni sportski događaj po broju gledalaca, sa 102 zemlje koja se takmiče u kvalifikacijama i očekivanom ukupnom posetom utakmica od 2,2 miliona navijača. Jedan od najvažnijih ciljeva organizatora, imajući sve to u vidu, je priređivanje fantastičnog globalnog spektakla i stvaranje izuzetnog doživljaja za sve zainteresovane učesnike – od navijača i fanova na stadionima, preko medija na pres-konferencijama, do svakog gledaoca iz fotelje u sopstvenom domu, bio on u Urugvaju, Južnoj Africi ili bilo gde drugde.

TD-E501 ekran - desno-loZahtevi

Centralno mesto u tehnološkoj priči o uspehu ovog turnira zauzimaju profesionalni ekrani za emitovanje i prikaz sadržaja na licu mesta sportskih događanja. Emitovanje je inače sastavni deo sporta – što je logično i očigledno u domenu prenosa mečeva uživo širom sveta, međutim, i podjednako važno kada je reč o stvaranju izuzetnog doživljaja na samim stadionima, uz neprestano informisanje navijača, medija i timova  o najnovijim akcijama i novostima. Za ispunjenje takvih potreba organizacioni komitet se obratio dugogodišnjem zvaničnom partneru, kompaniji Toshiba, koja po treći put podržava ovaj turnir.

Kako to objašnjava Džon Korbet (John Corbett), rukovodilac IT-ja u organizaciji „World Rugby”, suštinski je važno da oba tehnološka segmenta, i audio-video (AV) i računarske PC tehnologije – budu vodeća u industriji po svom kvalitetu i pouzdanosti. „Toshiba dobro zna šta mi tražimo s obzirom da još od 2007. sarađuje sa nama kao zvanični sponzor Svetskog kupa u ragbiju (Rugby World Cup). Izgradili smo snažne relacije sa ovom kompanijom koja nas je pratila tokom tri poslednja turnira, tokom kojih su i ragbi kao sport i sam turnir doživeli ogroman rast – zbog čega su i naše potrebe za informacionim tehnologijama posledično narasle. Iskustvo i podrška koju pruža Toshiba preporučila je ovu kompaniju kao logičan izbor za naše tehnološke potrebe.”

Rešenje

Mečevi Rugby World Cup 2015 odvijali su se na 13 lokacija širom Engleske i Velsa, pa su i potrebe za ekranima bile velike. Toshiba je isporučila ekranske jedinice za jedanaest stadiona, od Tvikenhema („Twickenham“) do Sent Džejms parka („St. James’ Park“), kao i dodatne ekrane za Veb Elis haus („Web Ellis House“). Prvenstvo „Rugby World Cup 2015“ zahtevalo je da se ovi uređaji koriste u širokom spektru primena i funkcionalnosti, bilo da su usmerene na operativne aktivnosti, navijače i fanove, ili samu igru.

Na Tvikenhem stadionu je, na primer, prostorija za pres-konferencija bila opremljena tako da medijima pruži još zanimljiviji doživljaj situacija pre meča i nakon meča, dok su ekrani istovremeno bili smešteni i u poslovnim prostorijama, pomažući osoblju odgovornom za operativne aktivnosti da sve organizuje i sprovode bez smetnji. Slično su i na Birmingemskom „Villa Park“ stadionu Toshiba ekrani bili instalirani u okviru svlačionica, kako bi timovi na vreme dobijali sve važne informacije tokom trajanja mečeva i turnira. Sa evolucijom tehnologija za sportske igre i značaja koji imaju zvanični emiteri – Television Match Official (TMO), Toshiba ekrani su, uz podršku laptop računara iste kompanije, postali još bitniji za novi sistem ponovljenih reprodukcija akcija i iz različitih uglova – po prvi put primenjen na ovom turniru. Zbog svega su zahtevi za pouzdanim ekranskim jedinicama sa mogućnostima svestrane primene postali još izraženiji, i Toshibina TD-E serija se savršeno uklopila.

„Tokom planiranja potreba za ovaj turnir, brzo je postalo jasno da je Svetski ragbi kup – (Rugby World Cup 2015) – zahtevao uređaje zasnovane na pouzdanosti, sa funkcijama i mogućnostima prilagođavanja različitim scenarijima upotrebe, kao i jednostavne za upotrebu,” objašnjava Ričard Pedun (Richard Padun), viši menadžer poslovnog razvoja za audio video rešenja u kompaniji Toshiba Northern Europe. „Naša TD-E serija donosi ovaj željeni spoj zahteva i pruža Full HD 1080p kvalitet slike kao i fleksibilnost u izboru načina povezivanja. Zbog toga smo odlučili da instaliramo TD-E seriju na više mesta, ukupno 161 Toshiba ekrana na turniru Rugby World Cup 2015. Širok ugao vidljivosti od 178° stepeni doprineo je da ovaj model bude savršen za upotrebu na bilo kom mestu, uključujući prostorije namenjene medijima i svlačionice za igrače”.

Povrh potreba za profesionalnim ekranima, Toshiba je organizacione timove turnira opremila i brojnim laptop računarima, između ostalih i profesionalnim modelima Portégé Z30 i Tecra W50-A, laganim mašinama sa takođe brojnim načinima povezivanja. „S obzirom da se ovaj globalni događaj odigravao u različitim gradovima, upravljanje turnirom ’Rugby World Cup 2015’ donosilo je svakodnevne promene i izazove i Toshiba laptop računari su predstavljali značajnu pomoć timovima za rad u tako dinamičnom i brzom okruženju”, rekao je Džon Korbet. Uporedo sa obezbeđivanjem tehnologije koja stoji iza ponovljenih snimaka iz više uglova (multi-angle reply), ovi uređaji pomogli su osoblju u organizaciji turnira vezu i produktivnost rada tokom putovanja između različitih gradova i lokacija, kao i bukvalno u hodu za vreme trajanja utakmica.

2019. i dalje

Ovo je Toshibino treće uzastopno sponzorstvo Svetskog prvenstva u ragbiju. Sa već snažnom baštinom u ovom sportu i narednim prvenstvom koje se odigrava upravo u  njenoj kolevci – Japanu, to je saradnja kojoj se obe strane nadaju i te 2019. godine, kao i na dalje. „Nije nas impresionirao samo kvalitet Toshibinih proizvoda, već i neprestana podrška koju je njihov tim pružao u obe faze – planiranju i realizaciji ovog turnira,” objašnjava Džon Korbet. „Od prvog dana bilo je jasno da Toshiba kao i mi neguje jednaku strast i posvećenost obezbeđivanju najboljeg mogućeg doživljaja i iskustva svakom učesniku Rugby World Cup 2015 turnira – od navijača i medija, do igrača i trenera. Takav zajednički mentalitet u spoju sa innovativnim IT rešenjima pružaju nam potpuni spokoj da će svi naši tehnološki zahtevi biti ispunjeni i nadamo se daljoj saradnji na budućim turnirima”, zaključio je Korbet.

Share.

Comments are closed.