PSAKP sada dostupan u svim Airbus porodicama

0

Airbus-ov Preventivni Sistem Automatskog Kočenja na Pisti (PSAKP), (Runway Overrun Prevention System (ROPS)) –  sertifikovan od strane Evropske agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) na A330 letelicama 

Kompanija Airbus je dobila EASA sertifikat zahvaljujući uvođenju svog inovativnog Preventivnog Sistema Automatskog Kočenja na Pisti (PSAKP) za A330 letelice. Ova tehnologija u pilotskoj kabini, u kojoj je Airbus pionir poslednjih godina, sada je sertifikovana i dostupna na svim Airbus letilicama. PSAKP je obaveštajni sistem koji preventivno smanjuje izloženost riziku na pisti, a kada je potrebno, pruža aktivnu zaštitu. Korean Air će postati prvi A330 operater za sprovođenje PSAKP tehnologije na svojim A330 letilicama u narednim mesecima.

EASA sertifikat PSAKP-a na A330 letelicama označava ključnu prekretnicu u cilju primene PSAKP-a na svim Airbus modelima. PSAKP je prvo odobren od strane Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) na A380 u oktobru 2009. godine, i do danas je u službi ili je naručen za većinu letilica A380 flote. PSAKP je takođe deo osnovne konfiguracije A350 KSVB, a u avgustu 2013. je takođe sertifikovan za A320 letelice.

„PSAKP je rezultat višegodišnjeg kontinuiranog istraživanja Airbus-a i već je funkcionalan uA380, A350 i A320 porodicama letilica”, rekao je Didije Luks (Didier Lux) potpredsednik sektora korisničkih usluga kompanije Airbus. On je dodao: „EASA sertifikat za PSAKP na A330 porodicama letilica je primer susretanja inovativne tehnologije i usluge u korist operatera i bezbednosti vazduhoplovstva, pa tako predstavlja važan korak ka poboljšanju operativne prednosti kod svih naših aviona.”

Digresija na pisti pojam koji predstavlja ili naginjanje aviona na stranu piste ili nezaustavljanje na samom kraju i dalje je primarni uzrok gubitaka trupa civilnog avio-prevoznika, pogotovo što su sada u velikoj meri eliminisane ostale, nekada dominantne, kategorije avionskih nesreća. Pored toga, različiti industrijski organi uključujući i EASA, NTSB, Eurocontrol i FAA prepoznali su ovo dostignuće i u potpunosti podržali uvođenja efikasnih mera od strane komercijalnih vazduhoplovnih činioca kako bi se eliminisao rizik od izletanja sa piste.

A330 je jedan od najpopularnijih velikih aviona i do sad ima preko 1.500 porudžbina, sa preko 1.200 dostavljenih letilica za 110 operatera širom sveta. Nudeći najniže operativne troškove u svojoj kategoriji, a zahvaljujući kontinuiranom ulaganju i uvođenju inovacija, A330 je najprofitabilniji avion sa najboljim preformansama u svojoj klasi i sa prosečnom operativnom pouzdanošću od 99,4 odsto.

Share.

Comments are closed.