29/05/2009 –
TeleGroup je kompanija koja se bavi projektovanjem i izgradnjom najsavremenije informaciono – komunikacione infrastrukture i implementacijom jedinstvenih, kompletnih i u potpunosti prilagođenih softverskih rešenja najnovije generacije, koja će zadovoljiti realne potrebe klijenata i tako uticati na veću efikasnost njihovog ukupnog poslovanja. Dakle, strateška orijentacija ka klijentu potkrepljena je činjenicom da svoje uspehe procenjujemo upravo na osnovu toga da li smo u potpunosti ispunili njihove zahteve.
U vreme osnivanja kompanije TeleGroup, 2001. godine, ranije izgrađena telekomunikaciona infrastruktura u Srbiji nije mogla da se poredi sa onom kakva se u to vreme gradila u svetu. No, i takva bila je kvalitetnija u odnosu na infrastrukturu zemalja u regionu, bez obzira na posledice razaranja koje se desilo u našoj zemlji. Uprkos nepovoljnim ekonomskim okolnostima, na tržištu su poslovale ICT kompanije koje su izgradile svoje ime i kojima je TeleGroup došao kao izazivač sa potpuno različitom poslovnom filozofijom.
Drugačija poslovna filozofija
Većina zatečenih konkurentskih kompanija prilazila je tržištu sa specifičnim i često skupim rešenjima kreiranim na osnovu proizvoda njihovih partnera (poznatih svetskih proizvođača), promovišući ih ujedno kao najkvalitetnije. Kompanija TeleGroup se opredelila za drugačiju vrstu poslovne filozofije. Mi smo se na prvom mestu orijentisali ka klijentima i od početka se bavili analizom njihovih realnih potreba i nudili besplatne konsultantske usluge, što je u to vreme bila novina, kako bismo im pružili baš onakvu vrstu ICT rešenja koja je njima potrebna, a koju su mogli da plate. Dakle, krojili smo po njihovim merama!
Od konkurencije nas je razlikovala i činjenica da smo od početka ulagali u nova znanja naših stručnjaka, a sva znanja stečena u zemlji i inostranstvu u najkraćem mogućem roku su bivala pretočena u poslovni nastup. Dakle, primenili smo obrnut poslovni proces u odnosu na konkurente i za veoma kratko vreme postali prihvaćen i sertifikovani partner velikih svetskih proizvođača kao što su Ericsson, Cisco Systems, ADC Krone, 3M, Motorola, Alvarion, Huawei, AudioCodes, RAD Data Communications i dr. I bez obzira što se radi o međusobno konkurentskim firmama, dokazalo se da ste, kada pružate kvalitet i kada imate ozbiljan odnos prema tržištu, uvek rado viđen saradnik i partner.
TeleGroupov koncept konkurencije znači da na nekim projektima možemo da se takmičimo, a na drugim da sarađujemo. Naša filozofija je da izgradimo takva rešenja i pružimo usluge koje će omogućiti integraciju proizvoda različitih proizvođača u jedinstvenu platformu, a koja će u isto vreme biti i inovativna i finansijski isplativa i, što je najvažnije, kvalitetna.
Usluge kao “proizvod”
Iako kompanija TeleGroup po svojoj poslovnoj orijentaciji nije proizvođač, mi smo od pružanja usluga napravili proizvod. Kada je reč o ICT infrastrukturi prvi smo uspeli da pružimo tržištu ono što je u periodu između 2003. i 2006. godine bilo poznato pod nazivom one-stop-shop. To znači da se u našoj ponudi vrlo brzo našao širok spektar proizvoda različitih tehnologija, koje su poticale iz Švedske, Amerike, Izraela ili zemalja Evropske unije i omogućavale integraciju konvergentnih mreža i rešenja za prenos govora, podataka i slike.
Parola “snađi se”
Domaće ICT tržište se do polovine 2008. godine moglo okarakterisati kao izuzetno dinamično i atraktivno za ulaganje. Naročito kada je u pitanju priliv stranog kapitala iz investicionih fondova ili od sistem integratora koji, u želji da prošire svoj uticaj na Balkan, dolaze iz razvijenijih zemalja, naročito onih koje su nekada pripadale “Istočnom bloku”, poput Češke, Poljske, Rusije. Međutim, danas se posluje u uslovima neizvesnosti i teško je predvideti dokle će oni trajati, imajući u vidu svetske trendove. S druge strane, postoji zakonska regulativa koja se odnosi na demonopolizaciju ICT tržišta, koja se u praksi još uvek ne sprovodi. De facto imamo deregulaciju koja nije stupila na snagu. Sada kada je stigao momenat svetske finansijske krize i potencijalne recesije u EU, ozbiljni investitori se uzdržavaju da ulažu u tržište koje je još uvek vrlo fluktuirajuće i nejasno; na kojem nije precizno definisano šta spada u legalne servise i usluge, a koji su to servisi koji pripadaju tzv. sivoj zoni, poput VoIP tehnologije i drugih. Generalno gledano, na ovim prostorima još uvek važi pravilo “snađi se kako najbolje umeš i znaš”, što dodatno usporava privredni razvoj čitavog regiona i oblasti kojom se TeleGroup bavi.
Planovi za budućnost
Imajući u vidu složenost situacije, mi se kao sistem integratori trudimo da održimo korak sa svetskim tehnološkim kretanjima i da ovom tržištu ponudimo rešenja najnovije generacije, u koja će ozbiljni investitori u budućem periodu jedino i ulagati. Na prvom mestu mislimo na tehnologiju širokopojasnog prenosa odnosno wireless broadband infrastrukturu koja je sa finansijskog aspekta izuzetno isplativa u smislu brzog povraćaja investicija i relativno brzog ostvarivanja prihoda po prosečnom broju korisnika koji se na jednu infrastrukturu mogu povezati. Ona omogućava puštanje u rad svih servisa baziranih na IP tehnologiji koje zahteva savremeni svet, od telefonije, preko interneta, do televizije i mnogih drugih sadržaja.
Ono što budućnost donosi i domaćem i svetskom ICT tržištu je svakako smanjenje ulaganja u infrastrukturu, a povećanje ulaganja u inovativna softverska rešenja i sadržaje koji mogu ubrzati povratak investicija. Kompanija TeleGroup će, dakle, svoje snage usmeriti ka kreiranju raznih vrsta rešenja upravo ovog tipa, jer manje zavise od finansijskih mogućnosti a više od kvalitetnih ideja. Jer, ideja je najznačajniji “proizvod” novog milenijuma. Insistiraćemo na naprednim tehnologijama kao što su wireless broadband i WiMAX. U implementaciji pomenutih tehnologija na regionalnom tržištu nemamo ozbiljnijih konkurenata. Jedini imamo već instalirane kapacitete i reference u Srbiji, prepoznate i po kvalitetu opreme koja se isporučuje. Radi se o proizvodima američke kompanije Motorola i izraelske kompanije Alvarion, koje su danas apsolutni lideri u ovoj tehnologiji, a prihvatljivi su i po ceni. Nastojaćemo da krajnjim korisnicima omogućimo najsavremenije i najkvalitetnije vidove komuniciranja po pristupačnijim cenama nego što je to do sada bio slučaj.
Naša strateška prednost je u tome što uveliko poslujemo van granica naše zemlje i što smo za nešto manje od deset godina osvojili tržište čitavog zapadnog Balkana i uspešno zakoračili u Evropsku uniju , a sve to zahvaljujući timovima naših stručnjaka koji govore jezike budućnosti.
Kompletan tekst možete pročitati ovde