Želite da osvojite voljenu osobu na ovaj Dan zaljubljenih? Probajte uz romantičnu večeru
Potrošači i dalje ulažu u doživljaj nasuprot materijalnom, s obzirom da novi podaci pokazuju povećanje troškova u smeru sentimentalnih vrednosti za 6% od 2015. godine, uz povećanje broja transakcija od 17% u periodu oko Dana zaljubljenih.
Godišnji „Mastercard Love Index”, kreiran analizom kreditnih, debitnih i prepejd transakcija u periodu od tri godine tokom Dana zaljubljenih (11-14. februar 2015-17), otkriva da put do nečijeg srca vodi preko stomaka – kao što su romantične večere u restoranima, koje zauzimaju prvo mesto sa 40% učešća u potrošnji i 75% udela u transakcijama 2017.
Nezaboravan doživljaj putovanja sa partnerom, avionom ili vozom, takođe je zabeležio značajan porast, jer je broj transakcija u 2017. godini porastao za 23%, što čini 22% ukupne potrošnje u vreme najromantičnijeg doba godine. Uživanje u hotelskim uslugama ostaje glavni favorit sa 27% udela u potrošnji.
Podaci podržavaju rast „ekonomije iskustva”, jer sreću čini stvaranje trajnih uspomena – vrednih objavljivanja na društvenim mrežama – umesto kupovine „stvari”.
Beskontaktna tehnologija – savršena za izbegavanje neugodnih trenutaka kada stigne račun – dobija na značaju, jer je vrednost transakcija porasla za neverovatnih 311%, dok je broj transakcija porastao za 203% od 2015. godine. Beskontaktna potrošnja zapravo je porasla u svim kategorijama, sa najvećim porastom u segmentu putovanja – avionom ili vozom (1064%), kupovini nakita (453%) i cveća (446%).
Nasuprot tome, sredstva utrošena na tradicionalne poklone za Dan zaljubljenih, kao što je cveće, smanjena su za 3%, iako je broj transakcija porastao za 14%, što pokazuje da, iako je cveće i dalje simbol romantike, jedan cvet često znači više od čitavog buketa. Slično je i sa nakitom, potrošnja je smanjena za 9%, ali su transakcije porasle za 10% (u odnosu na 2015. godinu).
Studija, koja se bavila ponašanjem kupaca na više od 200 teritorija širom sveta, identifikovala je dodatne potrošačke trendove.
Dakle, da li smo spontani ili sve planiramo kada je u ljubav u pitanju? Podaci sugerišu da je došlo do promene prilikom kupovine poklona. Više se kupovina ne odlaže do poslednjeg trenutka. Većina (30%) već 11. februara obavi kupovinu za Dan zaljubljenih (48,8 miliona transakcija na globalnom nivou, u poslednje tri godine), međutim, nešto više od četvrtine (27%) svih transakcija (između 11. i 14. februara) napravljene su na sam Dan zaljubljenih.
Trend onlajn kupovine se nastavlja, sa ogromnim porastom broja transakcija od 136%, i to od Dana zaljubljenih 2015. do Dana zaljubljenih 2017.
„Želja da razmazimo voljenu osobu na Dan zaljubljenih ne jenjava. Naši podaci sugerišu da ljudi i dalje kupuju tradicionalne poklone, ali ipak sjajni doživljaji i lična iskustva sve to nadmašuju. Beskontaktna plaćanja su praktična i olakšavaju život, tako da je sjajno videti kako ljudi širom sveta prihvataju ovu tehnologiju. Mastercard Love Index – sada već tri godine – ističe globalne i regionalne trendove kako bi se trgovcima ponudili neprocenjivi uvidi u navike potrošača za vreme ovog romantičnog perioda” izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore, i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.
REGIONALNI TRENDOVI:
KLJUČNI POTROŠAČKI UZORCI PO REGIJAMA ZA DAN ZALJUBLJENIH U PERIODU 2015 – 2017 | |
SAD |
|
Latinska Amerika i Karibi
|
|
Evropa
|
|
Bliski Istok
|
|
Azijsko-pacifička regija
|
|
Kanada |
|