Uvodnik IO 130
[Broj 130] Up North Web: Jedan Web za sve
Poziv koji sam dobio iz kompanije Opera Software da prisustvujem njihovom eventu Up North Web u Oslu zaista me je obradovao. Nije to samo bila prilika da se otputuje na sever Evrope i vidi neka nova zemlja i prisustvuje još jednom u nizu IT press događaja, već me je radovala mogućnost da obiđem kompaniju koja u svojoj osnovi ima poslovanje na Internetu i proizvod koji koristi 200 miliona ljudi u svetu. U vazduhu je lebdelo pitanje kako neko ko ima besplatan proizvod uspeva da toliko novca ulaže u razvoj i održava se u konkurentskoj utakmici sa ostalim internet liderima u IT industriji. …
[Broj 130] Microsoft Sinergija 11: Ode sve u lepi CLOUD!
Još kada se Sinergija održavala u Novom Sadu, u dva navrata (2007. i 2008. godine) smo objavili dva naša intervjua sa Wilfriedom Grommenom, Microsoftovim tehničkim direktorom za CEE. Trend interoperabilnosti i otvorenosti koju je Grommen najavljivao u ime Microsofta, nekako je, barem u promotivnom smislu, kulminirala evo 4 godine kasnije na ovogodišnjoj Sinergiji. Gotovo sva predavanja imala su slajd sa naslovom “Openess and Interoperability @ Microsoft”… Otvorenost gradi mostove medu platformama, i onda: Linux, Apache, MySQL, PHP, Drupal, Python… Ko je ozbiljan očekivao takav pristup od Microsofta samo pre par godina?…
[Broj 130] Intervju: Nije svaka sredina zlatna
Nakon pet godina na poziciji generalnog direktora kompanije “Microsoft Software d.o.o”, u kom periodu je bio čest gost na stranicama “Internet ogledala”, Dejan Cvetković je tri godine radio kao direktor prodaje za javni sektor za Centralnu i Istočnu Evropu, a od nedavno je Microsoftov CTO za ovaj region. Razgovor s njim, upriličen na ovogodišnjoj Sinergiji nakon okruglog stola na temu “Nacionalna konkurentnost – uticaj informacionih tehnologija na poboljšanje konkurentske pozicije Srbije na globalnom tržištu”, iskoristili smo da saznamo šta su mu sada radni zadaci, ali i gde se, gledano sa ove pozicije, nalazi Srbija u odnosu na druge zemlje iz okruženja kada je reč o primeni informatičkih rešenja u svakodnevnom životu i radu. …
[Broj 130] Fruit of the Change
Kada je pre nekoliko meseci Microsoft najavio update Windows Phone 7 operativnog sistema na verziju 7.5 pod simpatičnim imenom „Mango“ malo kod od nas je mogao da pretpostavi da će rezultat biti ovako savršen.…
[Broj 130] Prelazak “u oblak”
Prelazak sa tradicionalnog na računarstvo u oblacima je jedinstvena prilika za IT sektor poveća vrednost organizacije u kojoj radi. Kao i kod svake velike smene tehnologija , ova promena donosi izazove kojima treba proaktivno upravljati. Kada se menadžment suočava sa prelaskom na cloud computing, treba da proceni tri stvari kako bi bili sigurni da je kompanija spremna: planiranje premeštanja odgovornosti u IT-ju, razvijanje novih veština i regrutovanje, trening, zapošljavanje i zadržavanje Cloud profesionalaca. Informacije iz ovog članka pomoći će menadžmentu da smanji posledice tranzicije na cloud.…
[Broj 130] Blog off: Sigurnost iz oblaka
Poslednjih meseci gde god se pomene IT svi govore samo o cloud computingu. Lično, drago mi je da je to tako. Sada je mnogo lakše nego ranije prodavati takve servise. Nekada je cloud computing razumeo i prihvatao samo mali broj ljudi, a i taj mali broj mu nije verovao. Danas se situacija potpuno promenila. Svi vole oblake. Svi ih podržavaju. Uvideli su da je to prava stvar. Čak i oni kompjuterski dinosaurusi koji su doskora tvrdili da je notebook mnogo moderna i nelogična stvar i da je nemoguće ozbiljne stvari raditi bez desktop računara (?!) danas govore o servisima iz oblaka.…
[Broj 130] Pikseli znanja i informacija
Način života koji nameće savremeni svet zahteva brze i uvek dostupne informacije. E-knjiga je jedan od brojnih pojmova sa prefiksom “e” koji se u poslednje vreme sve češće spominju. E-knjiga i ečitač polako ali sigurno zauzimaju svoje mesto u savremenom svetu. Njihov uticaj osećaju biblioteke, škole, izdavači, pisci i čitaoci.…
[Broj 130] Licem u lice s mušterijama
Što se više ljudi koriste Internetom u potrazi za informacijama, online video postaje sve važniji za dostizanje i povezivanje sa sledbenicima, fanovima i klijentima, konstatuju analitičari. Uspon videa, kao moćnog marketinškog alata, smatraju oni, usledio je zbog njegove atraktivnosti za veb surfere. Dodavanjem osmeha i prijateljskog glasa moguće je brže izgraditi prisnost sa svojim korisnicima i uticati na to da se oni prema vašem poslovanju odnose više lično. No, kako to marketing ozbiljan posao, ni kreiranja videa u marketinške svrhe nije zadatak za potcenjivanje. Naprotiv. Postoje brojne stvari koje svakako treba imati na umu prilikom ovog procesa, ali se među njima izdvaja sedam osnovnih. …
[Broj 130] Novo iz “Nokia sveta”
Na Nokia World događaju koji kompanija Nokia tradicionalno organizuje za svoje klijente, partnere i programere, održanom ove godine 26. i 27. oktobra u Londonu, predstavljanjem portfolija inovativnih telefona, servisa i gedžeta, kao i prvih smart telefona sa Windows Phone operativnim sistemom koji su deo nove Nokia Lumia serije, prikazan je napredak kompanije na putu ostvarivanja njene strategije postavljene početkom ove godine. …
[Broj 130] MaDaBoS: Poslovanje na dlanu
MaDaBoS je softversko rešenje koje poslovnom čoveku priprema i prezentuje najvažnije informacije na pametnom telefonu. Bez suvišnih opcija, u skladu sa najnovijim tehnologijama i modernog dizajna MaDaBos pruža moćan alat za svakoga ko upravlja poslovanjem na bilo kom nivou. Sistem se podešava tako da ume da preuzme poslovne podatke iz raznih izvora i prenese ih na mobilni telefon ili tablet i tu ih prikaže u preglednom, atraktivnom i pre svega korisnom obliku. …
[Broj 130] Mobilne aplikacije: Za uštedu vremena
Nastavljajući sa predstavljanjem najinteresantnijih mobilnih aplikacija, u ovom broju ćemo pogledati kako možemo na jednostavan način izmeriti brzinu interneta ili puls, saznati koji su trenutni sportski rezultati širom sveta, pozvati taksi iz bilo kog mesta u Srbiji, naći broj fiksnog telefona iz Srbije ili Hrvatske i upravljati udaljenim uređajima pomoću mobilnog telefona