Bosch beleži snažan rast u Srbiji

0

Pionir u razvoju dvojnog obrazovanja u Srbiji

Bosch je, kao vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završio fiskalnu 2014. godinu sa 5.000.000.000 dinara (40 miliona evra) čime beleži snažan rast od 38 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Ukupan neto prihod
obuhvata prodaju u zemlji, kao i interne isporuke povezanim preduzećima. Konsolidovani prihodi od prodaje trećim licima na lokalnom tržištu beleže snažan dvocifren rast, i dostižu 3.500.000.000 dinara (28 miliona evra).

„Srbija je važna lokacija za Bosch kako kao tržište za naše proizvode i usluge namenjene poboljšanju kvaliteta života, tako i kao proizvodna baza. To se ogleda u rastućim kapacitetima lokalne proizvodnje i širenju usluga divizije Automotiv Aftermarket koje se nude iz Srbije za globalno tržište“, rekla je gospoda Jovanka Jovanović, generalni direktor kompanije Bosch u Srbiji. „U 2015. godini očekujemo da poslovanje u Srbiji i dalje raste. Takode, vidimo velike mogućnosti razvoja u novim industrijama kao što su informaciono komunikacione tehnologije i u tom smislu smo započeli sa novim projektima“, dodala je.

Od aprila 2015. godine, Bosch je povećao broj zaposlenih u Srbiji na oko 400. Ovaj podatak uključuje i zaposlene iz kompanije BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (sada BSH Hausgeräte GmbH), koja je prethodne godine
akvizirana od strane Bosch Grupe. Očekuje se da ovaj broj i dalje raste u 2015. godini.

Jovanka

. Ukupan prihod oko 5.000.000.000 dinara (40 miliona evra) Bosch-a u Srbiji
. Mogucnosti razvoja Bosch-a u Srbiji vezano za strateško poslovanje
. Nastavak investicija u Srbiji: Bosch proširuje svoje prisustvo u zemlji
. Lansirani novi proizvodi na srpskom tržištu

Kontinuirano ulaganje i razvoj u Srbiji

U protekle tri godine, Bosch je u kontinuitetu ulagao u fabriku u Pećincima, koja je započela proizvodnju za tržište rezervnih delova za automobile u 2013. godini. U 2014. godini, investicija je iznosila preko 9 miliona evra, najvećim delom uloženih u proizvodnju sistema brisača za tradicionalne kupce, prizvođače iz oblasti automobilske industrije, uglavnom locirane u zemljama Evropske Unije.

Pored sedišta divizije Automotiv Aftermarket u Karlsruhe-u, Srbija je jedina lokacija sa globalnom odgovornošću vezano za marketing proizvoda, logističko planiranje, projektovanje i upravljanje kvalitetom proizvoda i usluga. Već šestu godinu za redom, Bosch Srbija nastavlja sa širenjem nadležnosti u ovim oblastima. Očekuje se da će broj zaposlenih porasti na 90 do kraja 2015. godine. Otprilike 70 procenata od sadašnjeg broja zaposlenih čine visokoobrazovani kadrovi među kojima su u najvećem broju zastupljeni mašinski inženjeri.

Bosch uvodi dvojno obrazovanje u Srbiji

Bosch takode ulaže u obrazovanje svojih zaposlenih i prva je kompanija koja je uvela sistem „dvojnog obrazovanja“ u Srbiji u 2014. godini za poziciju industrijski mehaničar. Ovaj model obrazovanja koji se primenjuje u Nemačkoj kombinuje teorijsko obrazovanje u školi sa praksom u Bosch fabrici. U saradnji sa Ministrastvom prosvete, GIZ (Nemačkom organizacijom za tehničku saradnju) i srednjom tehničkom školom „Miljenko Verkić Neša“ u Pećincima, Bosch je uspostavio trogodišnji program prakse za obrazovni profil industrijski mehaničar.
„Bosch u Srbiji profesionalni razvoj vidi kao deo strategije razvoja. Program doprinosi obrazovanju mladih talenata u ovoj oblasti“, kazala je Jovanović.

Program je podržan od strane Ministarstva prosvete Republike Srbije i biće sproveden i u drugim tehničkim školama u zemlji. Trenutno, Bosch na praksi ima deset učenika u fabrici u Pećincima.

Lansirani novi proizvodi na srpskom tržištu

Da bi se zadovoljila sve veća potražnja za Bosch tehnologijama i rešenjima, kompanija je u 2014. godini na tržište Srbije lansirala nove proizvode. Ogranak rezervnih delova za automobile je predstavio niz novih proizvoda u Srbiji. Među njima je sijalica za farove, Bosch Gigalight Plus 120, koja povecćava osvetljavanje puta i do 120 procenata u poredenju sa konvencionalnim halogenim sijalicama. Drugi primer je punjač baterija C1 koji će biti lansiran u 2015. godini i koji je dizajniran za punjenje standardnih i gel akumulatora kao i akumulatora sa najzahtevnijim radnim karakteristikama.

Bosch ogranak Električni ručni alati će lansirati više od 100 novih proizvoda na srpsko tržište ove godine. Dva primera su termo kamera GTC 230 C i termo detektor GIS 1000, dva profesionalna, napredna i jednostavna rešenja za korišćenje uređaja za merenje i dokumentovanje površinske temperature.

Ogranak Termotehnike će srpskom tržištu predstaviti u 2015. godini novu generaciju toplotnih pumpi. Bosch Compress 6000 toplotna pumpa je efikasna i ekološka i ispunjava sve postavljene zahteve za napredne sisteme grejanja na lokalnom tržištu, kao što su niska potrošnja energije, tihi rad i optimizacija sistema.

U januaru 2015. godine, Bosch je lansirao rerne Serije 8 na srpsko tržište, koje su opremljene jedinstvenom 4D tehnologijom zagrevanja i kontrolnim prstenom. Atletski tip usisivača koji je lansiran 2014. godine je prvi bežični usisivač koji je BSH predstavio.

Značajni projekti u javnom sektoru

Bosch sigurnosni sistemi i sistemi komunikacije su ugradeni u veliki broj objekata na području Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije, u delu različitih tržišnih segmenata. Najznačajniji projekti u javnom sektoru su: Hala evropskih integracija u Palati Srbije, a zatim i Palata pravde u Prištini, kao i Narodna banka
Albanije.

Posvećenost društveno odgovornom poslovanju

Društvena odgovornost je jedna od osnovnih vrednosti kompanije Bosch. U skladu sa vizijom svog osnivača, Bosch i ovde prati isti pristup kako bi doprineo razvoju društva u Srbiji. Kompanija nastavlja uspešnu saradnju sa Skupštinom grada Beograda, započetu 2012. godine i planira da opremi dodatnih deset zdravstvenih centara posebnom didaktičkom opremom za decu u 2015. godini. Do ovog trenutka Bosch je opremu koja poboljšava mentalne i fizicke sposobnosti i podržava zdrav razvoj dece, donirao za 13 medicinskih centara u Srbiji u poslednjih nekoliko godina.

Poslovni izgledi Bosch Grupe za 2015. godinu

Bosch Grupa ocekuje rast prodaje na globalnom nivou od 3 do 5 procenata u 2015. godini nakon prilagođavanja kursnih razlika. Govoreći na nedavnoj godišnjoj konferenciji Bosch Grupe u Nemackoj, CEO kompanije Bosch Volkmar Denner je rekao: „Naša finasijska nezavisnost, ekonomska i tehnološka snaga u postojećim oblastima poslovanja nam omogućava da se uključimo u nove segmente tržišta.“ Proizvodi i usluge sa mogućnošću povezivanja preko interneta su jedna od centralnih tačaka budućeg poslovanja kompanije. „Lideri smo u povezivanju stvari i usluga u svim našim poslovnim sektorima i igramo aktivnu ulogu u oblikovanju istog“, dodao je Denner. U 2014. godini Bosch je lansirao mnogo novih proizvoda koji su tehnološki povezani , uključujući i softverska rešenja za inteligentne sisteme grejanja zgrada, kao i nove procese vezano za sisteme kontrole kvaliteta u proizvodnji u delu mobilnih tehnologija. Sa završenim akvizicijama kompanija BSH Hausgeräte GmbH i Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Bosch je ojačao svoju poziciju u oblasti inteligentnih domova i automatizovane vožnje.

Share.

Comments are closed.