Najbolji primeri održivog razvoja srpske privrede predstavljeni su danas u Beogradu

0

Na panel diskusiji održanoj danas u hotelu „Falkensteiner“ u Beogradu, u organizaciji Srpske asocijacije menadžera i kompanija Hemofarm, Heineken, Ikea i Schneider Electric, predstavljeni su najbolji primeri održivog razvoja iz poslovnih praksi u Srbiji.

Cilj ove panel diskusije je podizanje svesti poslovne javnosti, kompanija i pojedinaca u Srbiji o važnosti održivog razvoja, aktivnog ulaganja u razvoj ljudi i podsticanje inovacija, što bi posledično dovelo do napretka u samoj kompaniji, ali i u društvu.

Svoja iskustva u ovoj oblasti, aktivnosti koje sprovode kao i razloge zbog kojih su odlučili da u svoje strategije uključe održivi razvoj, predstavili su i predstavnici iz kompanija KPMG, Coca Cola HBC Srbija, Delta Holdinga, Henkel Srbija i Ball Packaginga Europe. Panelisti su prezentovali konkretne primere brige o životnoj sredini, odgovornog odnosa prema lokalnoj zajednici, ulaganjima u programe za mlade, energetskoj efikasnosti, predstavivši prisutnima svoje ideje, načine kako su ih realizovali, te kako su se konkretne aktivnosti odrazile na njihovo poslovanje, ali i na okruženje.

„Principi održivog razvoja utkani su u poslovnu filozofiju i strategiju Hemofarma, a najviša ocena A+ za dosadašnje izveštavanje, najbolja je potvrda naše posvećenosti da svojim konkretnim delima inspirišemo druge. Suštinski je važno da zajedno povedemo računa o resursima koji su nam danas dostupni, kako bismo ih sačuvali za buduće generacije. Od očuvanja životne sredine i upotrebe vode iz sopstvenih arteških bunara, preko optimizacije proizvodnje i energetske efikasnosti, u čemu smo među top 20% najboljih u svetu, zatim dobrog odnosa sa zaposlenima, primene principa BSCI kodeksa, najviše bezbednosti i zdravlja na radu, aktivnog dijaloga sa ključnim stejkholderima, pa sve do sitnih, ličnih dela, koje činimo svakog dana, nastojimo da sredine u kojima poslujemo učinimo boljim mestom za život“ – izjavila je Sanda Savić, direktorka korporativnih poslova Hemofarma.

Biljana Bobić Subin, menadžer za korporativne poslove kompanije Heineken istakla je da je za HEINEKEN, kao najrasprostranjenijeg proizvođača piva na svetu, održivost sastavni deo celokupnog poslovanja, od prvog zrna ječma do poslužene čaše našeg piva. „Mi stvaramo bolji svet za sve naše stejkholdere a transparentnost u svakodnevnom radu i komunikaciji, poštovanje za pojedinca, lokalnu zajednicu i društvo, strast prema kvalitetu i korporativna društvena odgovornost predstavljaju ključne vrednosti naše kompanije. Posvećeni smo smanjenu potrošnje vode i njenoj balansiranoj upotrebi, redukciji potrošnje energije kao i smanjenju emisije ugljen dioksida. Kroz program “Bez otpada ka deponijama” preuzimamo odgovornost za bolju budućnost i delujemo proaktivno, a posebnu pažnju posvećujemo odgovornoj konzumaciji. Naš cilj je jednostavan: želimo da poslujemo u bezbednom i sigurnom radnom okruženju i da svojim primerom pozitivno utičemo na zajednicu u kojoj poslujemo uz kvalitet i bezbednost na prvom mestu.“

„Schneider Electric je jedna od vodećih globalnih kompanija na polju upravljanja energijom čime dajemo doprinos i održivom razvoju zajednica u kojima poslujemo. Rešenjima koje nudimo doprinosimo značajnim energetskim uštedama u industrijskim objektima, zgradama, data centrima i infrastrukturnim objektima. Primenom naših rešenja, te uštede mogu biti i do 30 odsto. Odličnu referencu predstavlja sedište naše kompanije u Parizu, zgrada Le Hive, koji je inače i prva zgrada na svetu koja poseduje sertifikat ISO-50001, standard upravljanja energetskom efikasnošću. Rezultat primenjenih rešenja je smanjenje potrošnje energije i do 75 odsto u ovom objektu. Svoju ekspertizu svim zaintersovanima prenosimo i putem Energy University, besplatnom obrazovnom online programu  koji obučava profesionalce iz svih tipova industrija kako da na racionalan način koriste energiju. Ovaj kurs je do sada pohađalo više od 600 000 polaznika, a sertifikaciju Energy University-a do sada su  usvojila 22 udruženja širom sveta.“ – rekao je Dejan Marković, direktor kompanije Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru.

„Kompanija IKEA kroz realizaciju Strategije za stvaranje promena “Pozitivni prema ljudima i planeti” gradi svoj održivi razvoj i poslovanje. Glavni fokus unutar strategije nam je na štednji resursa planete, bezbedniji proizvodi, nabavka sirovina kojima se odgovorno upravlja, energetska efikasnost, kao i pretvaranje otpada u resurse. Kao kompanija koja želi da bude uzor na tom polju, zalažemo se i za unapređenje standarda u poslovanju naših dobavljača. Aktivnim učešćem u životu lokalne zajednice, realizacijom dobrih primera kontinuirano podižemo visoke granice održivog poslovanja, onako kako se i mi sami kao kompanija razvijamo i rastemo. Naša vizija o stvaranju boljeg svakodnevnog života podrazumeva široku koaliciju i zajedništvo koje ravnopravno uključuje potrošače, dobavljače, lokalnu zajednicu, kao i zaposlene na direktan i indirektan način.“ – izjavila je Jovana Mehandžić Đurđić, menadžerka za održivi razvoj JIE IKEA.

Srpska asocijacija menadžera pokrenula je ovaj dijalog kako bi što jače istakla vrednosti održivog razvoja kao sastavnog dela poslovanja uspešnih kompanija. „Naši partneri predstavili su danas niz primera iz svoje prakse, u cilju edukacije šire poslovne zajednice o načinima rada i razmšljanja koja dovode do rasta kompanija i razvoja poslovanja sa jedne, i odgovornog ponašanja prema zajednici i okruženju sa druge strane.“ objasnila je Jelena Bulatović, izvršni direktor SAM-a.

Share.

Comments are closed.