Masterpass će se uskoro implementirati na tržištima Austrije, Bugarske, Hrvatske, Srbije i Slovenije. Čak 89% ispitanika iz Srbije očekuje da digitalni servisi počnu da se primenjuju u svim sferama života.
Budimpešta, Mađarska, 27. septembar, 2016. — Istraživanje Uticaj inovacija kompanije Mastercard otkriva da 60% potrošača u Centralnoj i Istočnoj Evropi već koristi aplikacije za digitalna plaćanja, a da ogromna većina ispitanika (80%) posmatra svoje mobilne uređaje – tablete i telefone – kao željenu alternativu platnim karticama.
Ovim istraživanjem je obuhvaćeno 10 različitih zemalja Centralne i Istočne Evrope i ono pokazuje da je opšti stav prema digitalizaciji nešto pozitivniji u ovom regionu nego u Zapadnoj Evropi. Većina potrošača (preko 70%) su zadovoljni digitalizacijom i imaju bolje mišljenje o uticaju inovacija na društvo od ispitanika u Zapadnoj Evropi. Ispitanici u Srbiji su pokazali visok stepen entuzijazma u pogledu digitalnih tehnologija – 89% njih očekuje da će digitalne usluge igrati sve važniju ulogu u svakodnevnom životu, a 63% navodi da inovacije ima pozitivan uticaj na društvo.
„Kompanija Mastercard je već pokrenula niz uspešnih projekata u celoj Centralnoj i Istočnoj Evropi kako bi se postavile osnove za nove platforme za mobilno plaćanje. Sada smo došli do tačke u kojoj ne samo da su celokupni platni sistemi, već i sami potrošači spremni za početak nove ere digitalnih plaćanja“, rekao je Brajan Moris, direktor sektora za inovativna plaćanja za CEE region u kompaniji Mastercard.
Kao što je to slučaj u celom svetu, i potrošači u Centralnoj i Istočnoj Evropi kao da su zalepljeni za svoje pametne telefone. Prosečno vreme provedeno u korišćenju pametnog telefona tokom radnog dana je 4,1 sat, pokazalo je istraživanje Uticaj inovacija. U zapadnoj Evropi, prosek je samo 3,3 sata. Bugarski ispitanici, međutim, priznali su da u proseku na svojim uređajima provode više od 5 sati! Kada je reč o Srbiji, pametni telefon je najčešće korišćen uređaj, što je navelo 91% ispitanika ispitanika, a prosečno korišćenje iznosi 5 sati dnevno. Istraživanje je takođe ispitivalo koji uređaj građani vide kao osnovni uređaj za korišćenje, a rezultati pokazuju da 56% ispitanika uglavnom koristi svoje pametne telefone, 22% koristi kompjutere, 19% koristi laptop i 2% tablete.
Osim standardnih internet funkcijama kao što je imejl, skoro 90% ispitanika u Centralnoj i Istočnoj Evropi koristi pretraživanje interneta, a aplikacije za društvene medije, četovanje i onlajn kupovina su najpopularnije digitalnih usluga. U Srbiji, situacija je slična – 97% ispitanika svakodnevno pretražuje internet, 92% šalje imejlove, 88% koristi društvene mreže, 87% četuje onlajn, a 81% ispitanika proverava vremensku prognozu.
80% potrošača iz Centralne i Istočne Evrope kažu da postoji dovoljno inovacija u segmentu društvenih mreža, međunarodnih putovanja, kupovine i finansijskih usluga, ali bi želeli vida vide više digitalnih inovacija u zdravstvu, javnom obrazovanju i javnom prevozu. Srbi gledaju na putovanja i hotelijerstvo i ugostiteljstvo kao područja gde postoji dovoljno digitalnih usluga – što je reklo 69%, odnosno 67% ispitanika, a sa druge strane, želeli bi da vide više digitalnih inovacija u segmentu javnog obrazovanja (62%), javnog prevoza (54%) i drugih vrsta prevoza i zdravstva (37% svaki).
Iako su entuzijastični po pitanju inovacija, ispitanici u regionu kažu da je sigurnost bankovnog računa na vrhu liste prioriteta, posebno kada je reč o plaćanjima. Zaštita ličnih podataka je svuda na drugom mestu. Najpoželjnija metoda za autentifikaciju uveliko varira od zemlje do zemlje. Na primer, u Srbiji, Bugarskoj, Mađarskoj, a pogotovo u Rumuniji, ispitanici imaju više poverenja u biometrijsku autentifikaciju.
„Zemlje Centralne i Istočne Evrope predvode u inovacijama. Već smo implementirali Masterpass na šest tržišta, tačnije u Češkoj, Mađarskoj, Izraelu, Poljskoj, Rumuniji i Slovačkoj, a uskoro ćemo to uraditi i u Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji. Potrošači širom Centralne i Istočne Evrope pokazuju vrlo pozitivan stav prema digitalizaciji. Na nekim tržišta postoji veoma visok procenat potrošača koji su otvoreni za inovacije i koriste napredne tehnologije, što će nadamo se, postaviti osnove i za druge zemlje u regionu“, rekao je Džordž Sajmon, predsednik CEE divizije.
Mastercard istraživanje Uticaj inovacija posmatra percepciju digitalizacije i njenog efekta na društvo, lične preference u pogledu korišćenja digitalnih tehnologija za plaćanja i autentifikaciju plaćanja. Takođe pokazuje koliko su ispitanici spremni za prihvatanje i aktivno korišćenje digitalnih tehnologija.