Agent koriničkog servisa s druge strane telefona možda se čini nesvesnim vašeg rastućeg besa, ali računar koji snima vaš poziv nije. Sve više i više, kompanije koriste nauku analitike glasa da steknu uvid u interakcije sa klijentima, za identifikaciju i čak detekciju laži, primećuje Bernard Marr, vodeći ekspert za poslovanje i podatke, autor čije smo tekstove više puta pominjali i citirali u “Internet ogledalu”.
Relativno do nedavno, računar koji bi mogao precizno razumeti izgovorene reči izgledao je kao naučna fantastika. Onda smo ušli u eru dozivanja na automatizovanim listama mogućnosti kada smo zvali liniju korisničkog servisa i kao odgovor dobijali sveprisutno: „Izvinite, nisam to sasvim razumeo“. Danas, analize glasa mogu ići mnogo dalje od razumevanja onoga šta mi kažemo – čak izvan onoga što su ljudi u stanju da pouzdano otkriju. Danas je moguće ne samo razumeti i prevesti izgovorene reči u tekst, već i analizirati stvari poput nivoi stresa, laži i više od toga, konstatuje Marr u svom postu objavljenom sredinom septembra…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.