Upravljanje odnosima sa korisnicima (Customer Relationship Management – CRM) više nije skup fensi alat za velika preduzeća koja gledaju da svoje napore telemarketinga učine efikasnijim, već esencijalni element uspešne, integrisane strategije prodaje. Bilo da se kompanija oslanja na ulazni ili odlazni marketing, preporuke ili širenje od usta do usta, ili neku hibridnu strategiju za privlačenje kupaca i generisanje prodaje, prava CRM aplikacija može da napravi razliku između profita i gubitka, ili uspeha i neuspeha na bilo kom tržištu, podseća Ziff Davis, vodeća svetska digital-media kompanija, u svom nedavno objavljenom white paperu, ispitujući nekoliko takvih alata i kako oni mogu da budu efikasno korišćeni za više poslovnih modela i preduzeća svih veličina.
Većina ljudi, kada razmišlja o CRM-u, misli na SAP ili Salesforce. Određena rešenja Oraclea ili Microsofta takođe mogu da im prođu kroz glavu ako je kompleksna prodaja deo njihovih života. I nebrojani drugi manji vendori nude proizvode koji spadaju u domen CRM-a, ali postoji nekoliko ključnih stvari koje treba imati na umu. Pre svega to da je Customer Relationship Management sistem samo baza podataka, da je više preduzeća već uspešno radilo sa spredšitom za CRM, te da interakcija između preduzeća i kupaca postaje sve kompleksnija, što znači da su dani rolodeksa gotovi.
Implementacije u velikoj meri zavise od prodavca, slučaja upotrebe, oblasti specijalnosti i troškova…
Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.