Kompanija MasterCard je danas objavila rezultate „Mobile Top App Index”, jedinstvenog evropskog indeksa mobilnih aplikacija za kupovinu. Ovaj Indeks ne samo da otkriva najbolje mobilne aplikacije za kupovinu u 36 evropskih zemalja, već takođe i otkriva različite načine na koje ljudi prihvataju mobilnu tehnologiju dok kupuju u pokretu.
Prepoznavanjem najboljih aplikacija u 19 maloprodajnih kategorija i identifikacijom glavnih trendova u industriji, istraživanje sprovedeno širom sektora je bacilo svetlo na promenjene navike kupaca i programera aplikacija, i njihovu interakciju sa trgovcima. Rezultati ovog indeksa pokazuju da najbolje aplikacije za kupovinu dolaze sa dva velika evropska tržišta- iz Velike Britanije i Nemačke. Od 19 najboljih aplikacija za kupovinu, 5 dolazi iz Velike Britanije, 5 iz Nemačke,a 2 iz Turske. Velika Britanija i Nemačka nisu samo vodeće u pogledu kvaliteta svojih aplikacija, već i po broju aplikacija, budući da u obe zemlje postoji više od 70 dostupnih aplikacija za kupovinu. Prosečan broj aplikacija za kupovinu u Evropi, po državi, iznosi 30.
· Argos – Velika Britanija (Maloprodaja putem raznih kanala)· BlaBlaCar – Francuska(Lične usluge)
· BiTaksi – Turska (Taksi vozila) · Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – Holandija (Smeštaj) · Conrad – Nemačka (Elektronika i multimedijalni sadržaji) · Chocogreets – Švajcarska (Pokloni i iznenađenja) · easyJet – Velika Britanija (Avionske karte) · Lieferheld – Nemačka (Dostava hrane) · Mothercare – Velika Britanija (Razno) · oBilet – Turska (Transport) |
· pamediakopes.gr – Grčka (Odmori)· Parko – Izrael (Parking)· Nexto Reader – Poljska (Izdavaštvo)
· Shpock – Nemačka (Onlajn aukcije i oglasi) · Spotlime – Italija (Karte za zabavne događaje) · Sixt Rent a Car – Nemačka (Automobili i motocikli) · The Body Shop –Velika Britanija (Kozmetika) · Tesco – Velika Britanija (Prehrambeni proizvodi) · Zalando – Nemačka (Odeća i moda)
|
Havijer Perez, predsednik kompanije MasterCard Europe kaže: „Način na koji ljudi troše novac širom sveta se brzo menja i ovde u Evropi mi želimo da odamo priznanje sjajnom poslu koji obavljaju i tradicionalni i novi trgovci koji koriste prednosti tehnologije kako bi olakšali život ljudi. MasterCard Top App Index slavi inovacije i različitost ovde u Evropi dok istovremeno pokazuje kako mnoge države predvode u procesu stvaranja bezbednog i jednostavnog iskustva kupovine u kojem možete uživati gde god da se nalazite.“
MOBILNI TELEFON KAO IZLOG
Dr Carsten Sørensen, vanredni profesor (predavač) digitalnih inovacija na Londonskoj školi ekonomije i političkih nauka, identifikovao je još trendova. „Mi smo uvideli da su trgovci već shvatili da je prisustvo na mobilnim uređajima važno, a kod velikog broja aplikacija, ekrani mobilnih uređaja jednostavno se posmatraju kao još jedan izlog. Neke aplikacije veoma uspešno mogu da održe jednostavnost procesa kupovine dok istovremeno daju sasvim dovoljno informacija o proizvodu ili usluzi kako bi se iskustvo kupovine lako uklopilo u mobilni stil života“. Dženifer Kopstejk, novinarka BBC Click programa, dodaje: „Inovacija mora da se dogodi trgovcima kako bi oni proširili svoje poslovanje i kako bi se kretali unapred tako da svako može da koristi svoje aplikacije na internetu. Kvalitet korisničkog iskustva u toliko mnogo aplikacija je zaista impresivan i ja se pitam gde će programeri odvesti aplikacije u budućnosti i kako će se razlikovati od svojih konkurenata.“
Ovaj Indeks kompanije MasterCard je takođe pokazao da su evropski trgovci i programeri aplikacija trenutno najviše zainteresovani za sedam maloprodajnih kategorija, i da one proizvode oko 65% aplikacija: dostava hrane, taksi vožnja, kupovina karata za javni prevoz (železnički, masovni tranzitni, autobuski itd.), izdavaštvo (knjige, časopisi itd.), smeštaj, karte za parking i zabavni sadržaji (bioskop, pozorište, festivali, sportski događaji itd.).
[bar id=”2317″]
OBLAST PLAĆANJA
Platne kartice su daleko najpopularniji način plaćanja za vlasnike aplikacija/ programere, gde 52% svih aplikacija za kupovinu nudi ovaj oblik plaćanja. Gotovinsko plaćanje prilikom dostave je takođe značajno, i dostupno je u 36% svih aplikacija za kupovinu. Međutim, onlajn novčanici brzo hvataju zamah i sada se mogu naći u 24% najboljih aplikacija. Od onih koje se nalaze u užem izboru iz celokupne baze, onlajn plaćanje karticama i onlajn novčanici zauzimaju značajno viši procenat – 82% odnosno 39%.
DRUŠTVENI MEDIJI: ZNAK VREMENA?
Poslednjih godina je primetan neverovatan porast takozvanog „prijavljivanja preko društvenih mreža“ na internet stranicama. Prijavljivanje preko društvenih mreža ili logovanje jednostavno znači da korisnici koji ulaze na sajt mogu jednostavno da se prijave na usluge trećih lica preko svojih naloga društvenih mreža i da nema potrebe da svaki put iznova popunjavaju obrasce sa ličnim podacima. Kao rezultat ovog rastućeg trenda, očekivalo se da većina aplikacija nudi prijavljivanje preko društvenih mreža. Međutim, iznenađujuće je zapažanje da su, zapravo, rezultati bili sasvim suprotni. Od preko 1.000 testiranih aplikacija, samo 7,5% njih je nudilo prijavljivanje preko društvenih mreža paralelno sa samostalnom registracijom. Međutim, u konačnoj grupi aplikacija koje su se našle u užem izboru, ovaj broj se udvostručio (još uvek neočekivano nizak broj). Nešto više od 1/5 ovih aplikacija nudi prijavljivanje preko naloga društvenih mreža.
IZVAN TRENDA?
Pored najbolje rangiranih aplikacija, još nekoliko njih se izdvaja iz konkurencije. One se kreću od izuzetnih ideja ostvarenih u praksi– npr. omogućavanje da unapred poručite hranu na događajima, identifikacija i kupovina odevnih predmeta koje vidite na glumcima na televiziji, ili plaćanje punjenja elektronskog automobila u pokretu. Dakle za one koji su uvek želeli da poruče prirodni gas, brojne flaše vode ili čak da rezervišu versku službu i da za to plate putem platne kartice, svet mobilne kupovine je sve to omogućio.