Jednom kada probate beskontaktno plaćanje, zaboravićete na standardno plaćanje

0

Kompanija MasterCard otkriva snažan rast beskontaktnog plaćanja u Evropi koji je rezultat praktičnosti ovog vida plaćanja i mogućnosti njegove primene u sredstvima javnog prevoza i mobilnim plaćanjima.

Vaterlo, Belgija – 20. februar 2015. godine –Evropljani vole da plaćaju beskontaktnim putem prilikom svakodnevne kupovine, bez obzira na to da li je obavljaju u velikim trgovinskim lancima, lokalnim radnjama ili za plaćanje parkinga, na automatima ili u javnom prevozu i taksi vozilima. U poslednjem kvartalu 2014. godine, broj beskontaktnih transakcija porastao je za 174% u odnosu na prethodnu godinu, a broj transakcija po korisniku porastao je za više od 20%. U Ujedinjenom Kraljevstvu i Poljskoj, više od 90% korisnika beskontaktnih plaćanja izjavilo je da su u potpunosti zadovoljni tim načinom plaćanja*.

Kada je reč o rastu beskontaktnih plaćanja u Srbiji, Artur Turemka, izvršni direktor kompanije MasterCard za tržišta Balkana, rekao je: „Od 2008. godine kada je MasterCard beskontaktna platna tehnologija prvi put predstavljena u Srbiji, beskontaktna mreža se kontantno širi i trenutno 10 banaka izdaje različite beskontaktne proizvode, dok mreža trgovaca uključuje kako velike lance supermarketa, parfimerija i restorana, tako i male trgovce. U toku prošle godine u Srbiji je zabeležen porast prometa po beskontaktnim karticama od 64%, a porastao je i broj beskontaktnih transakcija za 75%, što je pokazatelj da su svi učesnici u procesu plaćanja prihvatili pogodnosti ove platne metode- brzinu, jednostavnost i sigurnost.“

Istorijski gledano, prosečan Evropljanin je nekada svoju jutarnju kafu plaćao novčićima, ali sada, 10 godina kasnije, postoji lakši i sigurniji način plaćanja. Kako su beskontaktna plaćanja prihvaćena na više od 3 miliona prodajnih mesta u svetu, što predstavlja rast od 56% u odnosu na prethodnu godinu, plaćanja putem beskontaktnih kartica, mobilnih telefona ili drugih uređaja su praktičnija nego ikada. Evropljani u sve većoj meri prihvataju beskontaktni način plaćanja: u Češkoj, 52% transakcija koje se obave putem MasterCard® i Maestro® kartica u radnjama trgovaca koji prihvataju ovaj vid plaćanja je beskontaktno, a sličan trend je takođe primetan i u Poljskoj (33%), Mađarskoj (18%) i Slovačkoj (17%). Prema podacima koje je objavilo Udruženje kartičara Ujedinjenog Kraljevstva (The UK Card Association), potrošnja putem beskontaktnih kartica u Ujedinjenom Kraljevstvu se više neko utrostručila u toku prethodne godine i dostigla je rekordan iznos u vrednosti od 2,32 milijarde funti u 2014. godini. MasterCard i Maestro beskontaktne kartice dostupne su u 38 zemalja u Evropi (ukupno u 68 zemalja na svetu), a u svakoj od ovih zemalja: Austrija, Francuska, Italija, Holandija, Poljska, Rusija, Turska i Ujedinjeno Kraljevstvo, izdato je više od 5 miliona beskontaktnih kartica.

Beskontaktno_placanje_MasterCard_karticama_349519787.jpgNa pitanje o praktičnosti beskontaktnih plaćanja, u proseku 73% potrošača u Nemačkoj, Poljskoj, Španiji i Ujedinjenom Kraljevstvu smatra da su plaćanja putem mobilnih telefona praktičan način plaćanja. 42% Poljaka bi svakako razmotrilo mogućnost beskontaktnog plaćanja putem pametnih telefona***.  „Naša vizija za digitalna plaćanja je stvaranje sjajnog iskustva plaćanja dostupnog svima i putem svih kanala i uređaja. Kompanija MasterCard je 2014. godine objavila specifikacije koje se zasnivaju na HCE (Host Card Emulation) tehnologiji kako bi omogućile sigurne NFC (Near Field Communication) beskontaktne transakcije. HCE tehnologija takođe omogućava izdavaocima kartica da uvedu NFC novčanike“, rekao je Havijer Perez, predsednik kompanije MasterCard Europe. U 22 evropske zemlje aktivno je preko 70 mobilnih NFC projekata.

Turemka je podsetio da je kompanija MasterCard postavila prihvatanje beskontaktnog plaćanja kao standard za evropske trgovce koji prihvataju MasterCard i Maestro kartice do 2020. godine, i naglasio da su rokovi za usaglašavanje sa ovim standardom u Srbiji kraći, upravo zbog spremnosti srpskog tržišta na to – počevši od 1. jula 2015. godine, svi novi POS terminali u Srbiji će morati da podržavaju ovaj novi standard, a od 1. jula 2018. godine, biće potrebno da svi već postojeći POS terminali podržavaju beskontaktno plaćanje.

Javni prevoz je doprineo usvajanju beskontaktnog plaćanja od strane potrošača. U Londonu, milioni korisnika mogu jednostavnije i ugodnije da putuju nakon što je kompanija Transport for London (TfL) u septembru 2014. godine uvela beskontaktna plaćanja. Od tada je preko 40 miliona putovanja plaćeno beskontaktnim karticama ili drugim uređajima za beskontaknta plaćanja, što čini gotovo 12% takozvanih Pay as You Go putovanja. Korisnici metroa u Sankt Petersburgu takođe više ne moraju da kupuju pojedinačne karte ili tokene za prevoz zahvaljujući nedavnoj implementaciji sistema za prihvatanje beskontaktnih plaćanja.

Havijer Perez, predsednik kompanije MasterCard Europe, zaključio je: „Evropljani zaista prihvataju beskontaknta plaćanja. Naša vizija je da osiguramo da korisnici MasterCard i Maestro beskontaktnih kartica imaju na raspolaganju brz, jednostavan i siguran način plaćanja, gde god da se nalaze. Holandija je odličan primer za to jer je ona najbrže rastuće tržište beskontaktnih plaćanja u Evropi sa milion ovakvih transakcija mesečno: u četvrtom kvartalu 2014. godine, bilo je osam puta više transakcija nego u drugom kvartalu iste godine!“

 

*istraživanje „RTi Market Research & Brand Strategy“ – decembar 2014. godine

**Mereno kod trgovaca koji prihvataju beskontaktno plaćanje, a koji imaju najmanje 1.000 beskontaktnih transakcija mesečno. 

*** Istraživanje InSites Consulting – septembar 2014.

Share.

Leave A Reply