Opstanak životinjskih vrsta, kroz evoluciju, zavisio je prvenstveno od toga kako su se nosile sa promenama u životnoj sredini i novonadošlom konkurencijom koja je bila uspešnija u lovu, reprodukciji ili adaptaciji. Evolucija je dinamičan proces, gde opstaju najprilagođeniji, a ne nužno najjači ili najinteligentniji. Ovo se odnosi i na kompanije.
Autor: Predrag Milićević, savetnik za marketing i komunikacije, RNIDS
Pojava digitalnih tehnologija je za mnoge kompanije bila poput udara asteroida za dinosauruse – izumrle su. Neke su jedva preživele. Kao Kodak. Kompanija osnovana 1888. godine, koja je 1976. kontrolisala 95% tržišta filmova i 85% tržišta kamera, 2012. je podnela zahtev za bankrot. Iako su izmislili prvu digitalnu kameru još 1975. godine, odlučili su da ne razvijaju ovu tehnologiju i da ne menjaju svoj poslovni model. Nesposobni da prepoznaju značaj novih tehnologija i promena u ponašanju potrošača, prepustili su digitalno tržište drugim kompanijama. Sony i Canon su takav poklon rado prihvatili.
Kodak je preživeo. Nekako. Ali je sad daleko od onog što je nekad bio. Kompanija je posedovala i tehnologiju i znanje, ali i izraženu inerciju u promeni poslovnog modela. Ta inercija je odložila neophodnu digitalnu transformaciju i izazvala katastrofalne posledice.
Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.