Gotovo svakodnevno, svako od nas dobija hitan zahtev i takozvanu „priliku“ da ostvari neki dobitak u sve široj mreži aplikacija, platformi i IoT uređaja. Ovi primeri su samo najočiglednije pretnje, one koje možemo, nadamo se, lako identifikovati i ublažiti. Ali u našem hiperpovezanom svetu, možda nismo uvek svesni gde smo ranjivi. U finansijskom ekosistemu, mala preduzeća, koje Mastercard snažno podržava u razvoju, su pod sve većom pretnjom, a sajber prevaranti koriste trend brzog prelaska na e-trgovinu kako bi pokušali da ostvare dobit.
Uz male trgovce ranjive su i lokalne samouprave. Izveštaj RiskRecon kompanije Mastercard pokazao je da 41% američkih gradova nema dovoljno jake programe za bezbednost ličnih podataka, što ih čini ranjivim na upade i zloupotrebu pristupa podacima i ransomwar napade koji bi mogli da ugroze suštinski značaj administracije. Čak i veće kompanije, sa više resursa za sajber bezbednost, bore se da pravilno zaštite svoje poslovanje kada zaposleni rade od kuće preko manje bezbednih veza. Ni oni nisu do kraja svesni rizika koji predstavljaju takozvani third-party vendori, koji nemaju mnogo zajedničkog sa njihovim osnovnim biznisom.
Tekst u celosti možete da pročitate u digitalnom izdanju.