Kompanija HMD zajedno sa roditeljima kreira novi telefon – kako bi se uhvatila u koštac sa uticajem koji korišćenje pametnih telefona i društvenih mreža ima na blagostanje dece i generacije Z, i ponudila izbor koji je potreban za uspostavljanje ravnoteže
Tehnološki inovator, kompanija HMD, kreira telefon koji predstavlja alternativu za pametni telefon kako bi roditeljima pružili kontrolu nad vremenom koje njihova deca provode ispred ekrana i na društvenim mrežama.
Cilj je sačuvati mentalno zdravlje nove generacije uz telefon u čijem kreiranju su učestvovali roditelji kako bi zaštitili svoju decu i obezbedili bolji balans.
Digitalni detoks je nešto sa čime je kompanija HMD dobro upoznata, imajući na umu da je predvodila trend vraćanja na klasične telefone, unapeđujući klasike tako da zadovolje potrebe modernih korisnika koji žele da ograniče vreme koje provode ispred ekrana i na društvenim mrežama.
Ovaj proizvođač telefona sada sarađuje sa roditeljima kako bi zajedno kreirali telefon i druga nova rešenja koja će predstavljati odgovarajuću zamenu za pametni telefon i roditeljima dati kontrolu nad vremenom koje njihovo dete provodi ispred ekrana i na društvenim mrežama.
Veruje se da će novi uređaj takođe biti privlačan i generaciji Z koja je već uveliko usvojila digitalni detoks.
Kompanija HMD takođe sarađuje sa brojnim stručnjacima, aktivistima i grupama za podršku roditeljima kako bi bolje razumela potrebna rešenja. Svi će biti uključeni u globalne vebinare i forume kako bi se obezbedilo da saradnja i ko-kreacija budu u samoj srži projekta The Better Phone kompanije HMD. Sve zainteresovane strane se mogu prijaviti za učešče na: https://www.hmd.com/en_int/better-phone-project.
Lars Silberbauer, direktor marketinga u kompaniji HMD, rekao je: „The Better Phone projekat predstavlja put ka otkrivanju raznovrsnih rešenja koja imaju za cilj da se uhvate u koštac sa digitalnom preopterećenošću, pružajući izbor i ravnotežu. Naš cilj je da sarađujemo sa roditeljima i stručnjacima kako bismo razvili rešenja koja zaista zadovoljavaju potrebe ljudi, uvodeći inovacije u ovu oblast.”
Kao deo projekta The Better Phone, kompanija HMD je naručila novo globalno istraživanje kako bi dobila uvid u dileme sa kojima se roditelji suočavaju kada je reč o njihovoj deci i korišćenju pametnih telefona.
Istraživanje je pokazalo da roditelji prvi put svojoj deci daju pametni telefon kada imaju u proseku 11 godina – ali mnogi su priznali da misle da su trebali da sačekaju duže.
Globalno istraživanje u kom je učestvovalo 10.000 roditelja, a sprovedeno je u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD, Indiji, Nemačkoj i Australiji, pokazalo je da je više od polovine ispitanika reklo da se kaju što su svom detetu dali pametni telefon tako rano. Trećina njih je navela negativne efekte uređaja i promene u ponašanju kao ključne razloge za to. Takođe, postoji stalna zabrinutost kada je reč o uticaju koji društvene mreže imaju na decu, što često ide ruku pod ruku sa pametnim telefonima.
Čak 70% ispitanih roditelja je reklo da su zahvaljujući svom odrastanju bez pametnih telefona više vremena provodili sa porodicom – kvalitetno provedeno vreme je ono što njihova deca ne doživljavaju: 55% ispitanika je reklo da je korišćenje telefona od strane deteta izvor velikih rasprava, a trećina njih je plakalo zbog opsednutosti njihovog deteta mobilnim telefonom.
Oko 64% roditelja je reklo da korišćenje pametnog telefona negativno utiče na san njihove dece, 61% misli da smanjuje količinu fizičke aktivnosti koju njihova deca upražnjavaju, a više od polovine (54%) je zabrinuto da će smanjiti vreme koje provode u druženju sa prijateljima.
Uz više od polovine roditelja koji se slažu da pametni telefoni mogu da imaju pozitivan uticaj na njihovu decu i da im pomognu u obrazovanju – uključujući i to da im pomognu da ostanu u kontaktu sa svojim prijateljima – roditelji se očigledno suočavaju sa dilemom.
Tehnološki inovator, kompanija HMD sada teži ka tome da razume ove izazove i ponudi nova i inovativna rešenja koja će funkcionisati kako za roditelje, njihovu decu, generaciju Z tako i za bilo koga ko je u potrazi za pouzdanom alternativom za pametne telefone.
HMD takođe želi da sarađuje sa bilo kim ko je zainteresovan za ovu temu i ko bi želeo da učestvuje u kreiranju promene i pronalaženju novih rešenja. Zainteresovani se mogu prijaviti na https://www.hmd.com/en_int/better-phone-project.
Ostali ključni nalazi koji su proizašli iz istraživanja uključuju podatak da se gotovo 75% roditelja plaši da korišćenje pametnih telefona njihovu decu izlaže opasnostima na internetu, uz više od polovine njih koji priznaju da ne znaju šta njihova deca rade kada koriste svoje telefone.
Gotovo polovina roditelja veruje da je korišćenje mobilnih telefona promenilo ličnost njihovog deteta, uz trećinu koja tvrdi da njihovo dete ima problem sa slikom o sopstvenom telu zbog telefona.
Komentarišući projekat The Better Phone, ekspertkinja Dr Becky Foljambe, osnivačica organizacije Health Professionals for Safer Screens, izjavila je: „Istraživanje dubine i širine emocija zajedno sa potrebom za rešenjima (kada 38% roditelja smatra da ‘nema rešenja’ prema rezultatima istraživanja), čini ovaj projekat kompanije HMD veoma značajnim i uticajnim. Čitajući ovo istraživanje, imam osećaj da ono doprinosi destigmatizaciji roditelja i oslobađanju od neopravdane krivice koja se čini da se svaljuje na roditelje da kontrolišu i nadziru uređaje kod kuće i da prate sve tehnološke napretke radi zaštite dece, dok je realnost da tehnologija za zaštitu dece može biti unapređena. Hitno su potrebna rešenja i mi pohvaljujemo kompaniju HMD što istražuje ove probleme na pragmatičan i iskren način”.
Joe Ryrie, suosnivač organizacije Smartphone Free Childhood, izjavio je: „Radujemo se što je kompanija HMD kroz ovaj projekat posvećena adresiranju očigledno praznog prostora na tržištu kada je reč o telefonima prilagođenim deci. Njihovо istraživanjе o deci i pametnim telefonima је još jedan dokaz nemoguće pozicije u kojoj se roditelji danas nalaze; ili dajemo deci pristup uređaju za koji možda nisu spremni, ili to ne činimo i rizikujemo da ih udaljimo od njihovih vršnjaka. To je problem sa kojim se preko 100.000 roditelja koji su se od februara pridružili našoj zajednici suočava na svakodnevnom nivou, i svesni smo da njegovo rešavanje zahteva saradnju između roditelja, dece, vlade i tehnoloških kompanija. Roditelji u našoj zajednici teže za telefonom koji odgovara deci ali nije dizajniran da im u potpunosti zaokuplja pažnju. Zato smo veoma uzbuđeni zbog saradnje sa kompanijom HMD, kako bismo pomogli u definisanju onoga što moderan telefon namenjen deci treba da bude”.