Skalabilnost e-commerce softvera: Izbor između gotovih rešenja i razvoja softvera po meri

0

U savremenom digitalnom dobu, e-commerce je postao okosnica globalne ekonomije. Kako bi ostali konkurentni, e-commerce biznisi moraju biti spremni da se suoče sa brzim promenama i zahtevima tržišta. Jedan od ključnih faktora uspeha je sposobnost sistema da skalira – da raste i prilagođava se povećanom obimu korisnika i transakcija. Ovo nas dovodi do važne odluke: da li je bolje koristiti gotova softverska rešenja ili investirati u razvoj softvera po meri?

Autor: Filip Karaičić, CEO, Quantox Technology

Posle 15 godina razvoja softverskih rešenja, u raznim ulogama – od programera do sada CEO-a Quantoxa – primećujem, odnosno najčešće dobijam isto pitanje od klijenata i partnera: Da li praviti ili kupiti gotovo rešenje? Naravno da je hibrid najbolji odgovor, ali koji procenat izgraditi a koji napraviti na način da rešenje bude skalabilno zaista je pitanje koje zahteva detaljniji i najčešće personalizovan odgovor.

Razlika između gotovih rešenja i softvera po meri

Gotova rešenja (off-the-shelf) su dizajnirana da pokriju širok spektar poslovnih potreba i često nude brz i ekonomičan način za ulazak na tržište. Primeri uključuju platforme kao što su Shopify, WooCommerce i Magento. Ova rešenja su već testirana i optimizovana za upotrebu, što omogućava brzo postavljanje e-commerce sajta. Međutim, njihova najveća mana leži u ograničenoj fleksibilnosti. Kako poslovanje raste i razvija se, može se desiti da ovakva rešenja ne mogu da prate specifične zahteve i prilagođavanja koja su potrebna.

Razvoj softvera po meri (custom-built) omogućava kompanijama da izgrade rešenje koje je precizno prilagođeno njihovim specifičnim potrebama. Ovaj pristup nudi maksimalnu fleksibilnost i omogućava integraciju sa postojećim sistemima i procesima. Iako je razvoj softvera po meri često skuplji i zahteva više vremena, dugoročne prednosti, kao što su skalabilnost, sigurnost i mogućnost prilagođavanja, mogu opravdati inicijalne troškove. Međutim, dugoročno rešenje je često i brzo rešenje, a samim tim neretko se može propustiti momentum koji je u e-commerceu jako bitan…

Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.

Share.

Leave A Reply