Kompanija Schneider Electric, lider u oblasti digitalne transformacije upravljanja energijom i automatizacije, učestvovala je na dvanaestom Sajmu voda, međunarodnom naučno-stručnom skupu o vodi i predstavila rešenje koje je razvila u saradnji sa kompanijom AVEVA.
Korišćenje savremenih tehnologija i digitalizacija u cilju racionalnije potrošnje i smanjenja troškova glavni su trendovi u oblasti upravljanje vodama. Ipak, upravljanje proizvodnjom i distribucijom voda i otpadnih voda se često vrši iz različitih kontrolnih mesta čineći da oni koji kontrolišu proces nemaju sliku kompletnog proizvodnog procesa. Schneider Electric i AVEVA nude rešenje objedinjenog kontrolnog centra koje omogućava brze reakcije i odluke operatora, nadgledanje i kontrolisanje procesa i performansi proizvodnje i distribucije vode i otpadnih voda od izvorišta do potrošača.
Objedinjeni operativni centar (UOC) je AVEVA-ina osnovna tehnologija za kreiranje inteligentnih operativnih centara, ili centara izvrsnosti, zasnovanih na sistemskom pristupu koji konvergira OT i IT tehnologiju u jedno rešenje, koje kontekstualizuje informacije iz procesa.
Glavne osobina UOC-a su:
• Integracija postojećeg operativnog hardvera, softvera i IoT aplikacija sa inovativnom vizuelizacijom, izvornom podrškom za GIS, priduženom analitikom i kontrolom procesa.
• Proširuje tok informacija između različitih delova sistema kao što su podaci o energentima, hemikalijama, merenjima fizičkih i električnih veličina.
• Omogućava odluke bazirane na realnim informacijama.
Koje probleme UOC adresira:
• Razuđenost sistema upravljanja i nepotpuna vidljivost procesa, otežana kontrola procesa i donošenje strateških odluka
• Razdvojenost aplikacija čini da IT sloj ne stupa u interakciju sa OT sistemima koji se koriste za praćenje događaja, procesa i uređaja, što otežava izvršenje efektivnih prilagođavanja u preduzećima i industrijskim operacijama.
• Loša vidljivost dostupnih sredstava i opreme i njihovo optimalno korišćenje.
Ključne karakteristike
• Sposobnost integracije sa IT i operativnim uređajima, aplikacijama i sistemima bez obzira na dobavljača, obezbeđujući potpunu povezanost; uključujući LORA i MQTT podršku za IOT aplikacije.
• Multifunkcionalno upravljanje sa mogućnošću komunikacije između ljudi, uređaja i sistema.
• Mobilne aplikacije dostupne za praćenje KPI-a, radne zadatke i održavanje opreme.
• Razvoj zasnovan na šablonima ubrzava implementaciju, proširenje i modifikaciju rešenja kako na lokalnom nivou, tako i na nivou centralnog upravljačkog sistema.
Održivost, dekarbonizacija, smanjenje uticaja na životnu sredinu i borba protiv nestašice vode su već dugo zastupljeni u osnovnoj korporativnoj strategiji u Schneider Electric-a. Uzimajući u obzir negativan trend klimatskih promena svaki dan, kompanija kontinuirano radi na minimiziranju sopstvenog uticaja na životnu sredinu. Takođe, blisko sarađuje sa klijentima i ekosistemom partnera kako bi razvili inovativna rešenja koja se bave globalnim izazovima u upravljanju energijom i vodnim resursima.
Schneider Electric je posvećen ciljevima održivog razvoja (SDG), univerzalnom pozivu na akciju koji su pokrenule Ujedinjene nacije sa namerom da okončaju siromaštvo, zaštite planetu i osiguraju mir i prosperitet do 2030. godine. Kompanija je angažovana na postizanju 17 SDG kroz svoju osnovnu delatnost i svojih pet megatrendova održivosti: klima, cirkularna ekonomija, etika, zdravlje i pravičnost i razvoj.
Istu posvećenost primenjuje za poboljšanje tehnološke ponude u segmentima komunalne i industrijske vode. Digitalna rešenja za vodu se moraju redefinisati i šire primeniti kako bi se iskoristile nove digitalne platforme i prediktivna analitika zasnovana na veštačkoj inteligenciji i rešenjima za mašinsko učenje.