Nova elektronska usluga eKonzulat dostupna strancima koji žele da se zaposle u Republici Srbiji i apliciraju za vizu tipa D

0

Danas je u Kancelariji za IT i eUpravu u prisusutvu ministra spoljnih poslova Nikole Selakovića i direktora Kancelarije za IT u eUpravu dr Mihaila Jovanovića, predstavljena nova elektronska usluga – eKonzulat. Svi stranci koji dolaze u Srbiju sa namerom da se zaposle od sada mogu onlajn da apliciraju za vizu tipa D, za duži boravak do 180 dana, putem usluge dostupne na internet adresi https://ekonzulat.gov.rs/


Uvođenjem ove usluge znatno se olakšava rad diplomatsko-konzularnih predstavništava Republike Srbije na viznim poslovima, posebno u onim zemljama odakle dolazi veliki broj lica koja se zapošljavaju u Srbiji.
Stranac čim aplicira za vizu D dobija ID broj svog zahteva i poslodavac koji namerava da ga zaposli može podneti zahtev za radnu dozvolu Nacionalnoj službi za zapošnjavanje tako da se postupci izdavanja vize i izdavanje radne dozvole – vode u paraleli. Na taj način postupak izdavanja dozvole za rad je daleko efikasniji.
-Kada dobije vizu D po osnovu zapošljavanja, po dolasku u Srbiju za period za koji mu je odobrena viza D (na primer 180 dana), stranac ne mora da podnosi zahtev za privremeni boravak, jer viza D po osnovu zapošljavanja za tih 180 dana znači da ima regulisan boravak u našoj zemlji. U tom slučaju poslodavac koji namerava da ga zaposli aplicira samo za radnu dozvolu. U slučaju da i nakon 180 dana ostaje da radi u Srbiji stranac kome je odobrena viza D podnosi zahtev za privremeni boravak.
Korisnici eKonzulata biće, pre svega, državljani zemalja Azije (Kina, Indija, Bangladeš, Pakistan, Nepal), kao i državljani Turske, Rusije, Ukrajine, Egipta, koji u velikom broju dolaze da rade, uglavnom na velikim infrastrukturnim projektima, u Srbiji. Kada je reč o strukturi lica koja apliciraju za ovu vrstu viza, reč je radnicima svih profila, koji su deficitarni u Srbiji, dok manji broj čine inženjeri i drugi visoko obrazovani kadrovi.
Postupak onlajn apliciranja za vizu tipa D, za duži boravak do 180 dana, u prvoj fazi će biti samo po osnovu zapošljavanja i odnosi se na sve strance koji dolaze u Srbiju sa namerom da se zaposle. U sledećoj fazi razvoja aplikacije, očekujemo da će se na ovaj način, elektronskim putem, moći aplicirati i za ostale tipove viza (po osnovu školovanja, spajanje porodice, vlasništvo nad nepokretnostima, lečenje i medicinska nega).
Postupak za dobijanje vize tipa D

  1. Korisnik putem eKonzulata https://ekonzulat.gov.rs/ kreira nalog na Nacionalnom portalu za elektronsku identifkaciju (eid.gov.rs), čime postaje eGrađanin i inicira podnošenje zahteva popunjavanjem same forme zahteva.
  2. Podnošenje zahteva izvršava se kroz vizard u 4 koraka:
    a. Popunjavaju se lični podaci vezani za samo lice koje aplicira, podaci o porodici ako je ima i podaci o zaposlenju.
    b. Podaci o putnoj isptavi.
    c. Podaci o vizi (bira se DKP kom se korisnik obraća, za sada može da aplicira samo za vizu D po osnovu namere da se zaposli), podaci o prethodnim boravcima u RS ako ih je bilo, podaci o nameravanom budućem boravištu u RS (adresa u RS).
    d. Dodavanje prateće dokumentacije – pored fotografije, pasoša, pozivnog pisma korisnik je u obavezi da prilozi i druga dokumenta koja DKP zahteva. Takođe na ovom poslednjem koraku korisnik dobija instrukciju za plaćanje takse za obradu zahteva vize, tako da DKP ne uzima zahtev u razmatranje dok uplata nije evidentirana – uplata ne ide preko sistema već korisnici dobijaju samo instrukcije za plaćanje.
  3. Nakon podnetog zahteva od strane korisnika i evidentirane uplate za podneti zahtev, DKP preuzima zahtev u svoj VIS gde radi dalju obradu zahteva i menja status zahteva o čemu je stranka obaveštena putem mejla (svaka promena statusa inicira slanje mejla ka korisniku).
  4. DKP ima mogućnot da izmeni status zahteva ali i da pošalje korisniku komentar, traži dopunu zahteva i pošalje prilog.
  5. Nakon što je korisniku odobren zahtev, korisnik se mora pojaviti u DKP kako bi mu viza bila upisana u pasoš.
    Na samom portalu korisniku je dostupna i opcija Procedure gde se nalaze sve bitne infomacije o samom procesu apliciranja za vizu i neophodne dokumentacije koja se očekuje od korisnika, kao i sekcija pomoć gde se nalaze najčešće postavljena pitanja i odgovori. Ministarstvo spoljnih poslova obezbedilo je i korisničku podršku tako da se korisnici mogu obratiti putem mejla ukoliko imaju problem sa korisničkim nalogom ili dodatna pitanja u vezi elektronskog podnošenja zahteva za vizu tipa D.
Share.

Leave A Reply