Pitanje poverenja i njegovo pravilno razumevanje je ključno za razvoj elektronske trgovine. Da li će potrošač doći na sajt prodavca, da li će tamo ostati, obaviti ceo proces kupovine i na kraju postati kupac, zavisi najviše od stepena poverenja koje ima u tom trenutku u prodavca.
Autor: Nebojša Đurić, CEO, Etrustmark.rs
I dalje dva od svaka tri potrošača koji započnu proces kupovine i dodaju proizvode u potrošačku korpu neke od online prodavnica odustaju od kupovine i ne završavaju ceo proces. Ta činjenica širom sveta stvara milijarde dolara u izgubljenoj prodaji.
Veliki broj potrošača (73 %) smatra da je virtuelna online kupovina rizičnija nego offline u realnom svetu, od čega 90% njih se najviše plaši kupovine na novim i nepoznatim sajtovima.
Od čega zavisi online poverenje? Da li korisnici interneta na isti način grade odnos poverenja u online i offline okruženju ukoliko su u pitanju iste aktivnosti? Kako stiču poverenje u aktivnosti koje do sada nisu bile dostupne offline, koje je moguće izvesti samo u online okruženju? Ovo su pitanja na koja je potrebno naći odgovor ako želimo da razumemo proces sticanja poverenja u online okruženju, koji je ključan za pronalaženje načina za povećanje poverenja potrošača u proces elektronske trgovine…
Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.