Kompanija je ostvarila najviši godišnji prihod zahvaljujući tome što poslovanje sa kućnim aparatima i komponentama za vozila doživljava rast devetu godinu zaredom
Kompanija LG Electronics (LG) objavila je svoje finansijske rezultate za 2024. godinu, zabeleživši konsolidovani prihod od 87,73 biliona južnokorejskih vona (62,9 milijardi američkih dolara) i operativni profit od 3,42 biliona južnokorejskih vona (2,45 milijardi američkih dolara). Ovo predstavlja novi rekord za najviši godišnji prihod u istoriji kompanije.
Kada je reč o prihodima, poslovanje sa kućnim aparatima i komponentama za vozila nastavilo je da raste devetu godinu zaredom, doprinoseći ostvarivanju najvišeg prihoda kompanije. Kompanije LG Home Entertainment i LG Business Solutions takođe su zabeležile rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Operativni profit beleži blagi pad u poređenju s prethodnom godinom, prvenstveno zbog spoljnih faktora, kao što su odloženi oporavak globalne potražnje za kućnim aparatima i povećani troškovi logistike u drugoj polovini godine. Uprkos ovim izazovima, kompanija je zadržala stabilnu strukturu profita na godišnjem nivou. Ova stabilnost postignuta je kroz kvalitativni rast koji je rezultat restrukturiranja poslovnog portfolija i efekta operativne poluge od povećane prodaje.
Poslovni učinak u 2024. godini
Kompanija LG Home Appliance & Air Solutionostvarila je prihod od 33,2 biliona južnokorejskih vona (23,8 milijardi američkih dolara) u 2024. godini. Nakon što je pre dve godine prvi put premašila godišnji prihod od 30 biliona južnokorejskih vona (21,5 milijardi američkih dolara), kompanija je nastavila da pokazuje održive performanse, zabeleživši dvocifren rast prihoda prošle godine. Operativni profit dostigao je 2,04 biliona južnokorejskih vona (1,5 milijardi američkih dolara), prevazilazeći izazove povećanih troškova logistike. Ovo je prvi put od 2021. godine da je kompanija premašila operativni profit od 2 biliona južnokorejskih vona (1,4 milijardi američkih dolara).
Kvalitativni rast kompanije podstaknut je promenama u njenim poslovnim modelima, uključujući pretplate na kućne aparate i direktnu prodaju potrošačima. Prihod od pretplata na kućne aparate porastao je za više od 75 odsto u odnosu na prethodnu godinu, približivši se vrednosti od 2 biliona južnokorejskih vona (1,4 milijardi američkih dolara). Osim toga, segment B2B poslovanja, koji uključuje sisteme za grejanje, ventilaciju i klimatizaciju, nastavio je da se širi.
Kompanija LG Home Entertainmentostvarila je prihod od 15,23 biliona južnokorejskih vona (10,9 milijardi američkih dolara) i operativni profit od 315,9 milijardi južnokorejskih vona (226,5 miliona američkih dolara) u 2024. godini. Prodaja OLED televizora zabeležila je rast u regionima poput Evrope i Azije, podstaknuta globalnim sportskim događajima. Takođe, godišnji prihod od oglašavanja na webOS platformi i kreiranja sadržaja u ovom segmentu premašio je 1 bilion južnokorejskih vona (716,9 miliona američkih dolara).
Kompanija LG Vehicle component Solutionsostvarila je prihod od 10,62 biliona južnokorejskih vona (7,6 milijardi američkih dolara) u 2024. godini, obeleživši drugu uzastopnu godinu sa prihodom većim od 10 biliona južnokorejskih vona (7,2 milijardi američkih dolara). Iako je zabeležen privremeni pad potražnje za električnim vozilima, kompanija je pokazala stabilan rast prihoda devetu godinu zaredom, podržan velikim zaostatkom porudžbina. Međutim, operativni profit smanjen je na 115,7 milijardi južnokorejskih vona (82,9 miliona američkih dolara) u odnosu na prethodnu godinu, prvenstveno zbog povećanih troškova razvoja za nove projekte i ulaganja u istraživanje i razvoj, s ciljem prelaska na softverski definisana vozila (SDV).
Kompanija LG Business Solutionsostvarila je prihod od 5,69 biliona južnokorejskih vona (4,1 milijarda američkih dolara) u 2024. godini, uz operativni gubitak od 193,1 milijardu južnokorejskih vona (138,4 miliona američkih dolara). Rast prihoda rezultat je fokusiranja na prilagođene komercijalne displeje za sektore poput hotela, prodavnica, kompanija i škola, kao i na premijum IT proizvode poput LG gram laptopova. Međutim, kompanija je nastavila da se suočava sa operativnim gubicima zbog rasta cena sirovina za ključne proizvode i pojačane konkurencije na tržištu.
Poslovni pravci za 2025. godinu
LG će dosledno težiti kvalitativnom rastu kroz inovacije poslovnog portfolija, uprkos brzom menjanju globalnog tržišta i konkurentskog okruženja. Nakon pregrupisavanja poslovnih operativnih jedinica kompanije krajem prošle godine, LG ima za cilj da ojača sinergiju između svojih jedinica i poboljša operativnu efikasnost. Osim toga, LG će se fokusirati na jačanje osnovne konkurentnosti svog poslovanja u smislu kvaliteta i troškova, uz obezbeđivanje čvrste strukture profita.
Kompanija LG Home Appliance Solution planira lansiranje novih proizvoda sa regionalnom specijalizacijom i AI aplikacijama, s ciljem da proširi prodaju povećanjem prodaje linije proizvoda koji se prodaju u velikim količinama. Kompanija će takođe unaprediti svoje poslovanje sa AI rešenjima za dom kako bi postigla svoj cilj „Zero Labor Home, Makes Quality Time“. Osim toga, poslovanje sa pretplatama će se aktivno širiti izvan Južne Koreje, Malezije i Tajvana, uključujući Tajland, Indiju i druge regione, kontinuirano stvarajući nove mogućnosti.
Kompanija LG Media Entertainment Solution fokusiraće se na povećanje prodaje premijum proizvoda poput OLED i QNED televizora, uz pružanje diferenciranog korisničkog iskustva kroz AI funkcije. Kompanija će objediniti poslovanja vezana za ekrane – uključujući televizore, IT uređaje i informativne displeje – kako bi ojačala sinergiju između poslovanja sa hardverom i platformama. Osim toga, webOS će se razvijati u integrisanu platformu za sadržaj i usluge, pogodnu za upotrebu u zatvorenom i na otvorenom prostoru, kroz kontinuirana ulaganja u sadržaj i širenje partnerstava.
Kompanija LG Vehicle Solution će se fokusirati na transformaciju iz dobavljača komponenti za vozila u pružaoca inovativnih rešenja za celokupno iskustvo vožnje. Kompanija će raditi na razvoju sposobnosti za softverski definisana vozila (SDV), pripremajući se za buduće potrebe tržišta. Istovremeno, nastojaće da održi stabilan prihod na osnovu svojih zaostalih porudžina i unapredi profitabilnost kroz poboljšanje miksa proizvoda i opšta operativna poboljšanja.
Kompanija LG Eco Solution, kao novoosnovana jedinica, ima za cilj da ubrzano razvije LG HVAC poslovanje u globalnog lidera, koristeći svoju osnovnu tehnološku konkurentnost u ključnim komponentama poput motora i kompresora. Kompanija će se fokusirati na izgradnju lokalno održivih proizvodnih sistema i razvoj rešenja specifičnih za određene regione. Ona će nuditi sveobuhvatna rešenja optimizovana za različite prostore, uključujući industrijske, komercijalne, javne i stambene objekte, u rasponu od velikih rashladnih sistema do komercijalnih i stambenih klima-uređaja.