Kompanija jača dugoročnu strategiju agilnom prilagodljivošću u poslovnim okruženjima koja se brzo menjaju
Izvršni direktor kompanije LG Electronics (LG) Vilijam Čo i drugi ključni rukovodioci predstavili su poslovnu strategiju kompanije za 2025. godinu tokom konferencije za korejske medije u Las Vegasu, SAD, za vreme trajanja CES. Izvršni direktor je naglasio potrebu da se izgradi strukturna konkurentnost i ubrza kvalitativni rast usavršavanjem izvršnih strategija prilagođenih globalnom tržišnom okruženju koje se ubrzano menja.
Čo je istakao da je pozitivan napredak postignut kroz inovativne poslovne modele, kao što su poslovanje sa uslugama pretplate i poslovanje sa oglašavanjem i sadržajem zasnovanim na webOS-u, koji pokazuju agilni odziv kompanije LG na rastuće zahteve tržišta. „Usred nikad viđenih neizvesnosti na tržištu i promenljivog konkurentskog pejzaža, mi zahtevamo fundamentalno drugačiji nivo strategija i precizno izvršavanje istih“, naglasio je on.
U poređenju sa pre dve godine kada je LG prvi put predstavio svoju Viziju budućnosti 2030, oporavak globalnog tržišta doživljava produžena kašnjenja, dok geopolitički rizici, kao što su promene u trgovinskim politikama u velikim zemljama, postaju sve izraženiji. Konkurentska paradigma sa kineskim kompanijama se takođe pomera sa konkurencije zasnovane na cenama na sofisticiraniji fokus na tehnologiju.
Kao deo Vizije budućnosti 2030, LG ima za cilj da proširi svoje postojeće poslovanje zasnovano na uređajima i na mobilne i komercijalne prostore. Koristeći decenije razumevanja kupaca, znanje i tehnološku ekspertizu, kompanija nastoji da se transformiše u kompaniju za pametna životna rešenja koja povezuje i unapređuje korisnička iskustva.
„Uprkos izazovnom okruženju, značajne mogućnosti ostaju. Fokusirajući se na pružanje diferencirane vrednosti za kupce, stvorićemo kontinuirani rast“, dodao je Čo.
Promena poslovnih paradigmi kako bi se ispunili zahtevi tržišta
LG povećava svoje prisustvo na tržištu kroz nove poslovne modele kao što su usluge zasnovane na pretplati i onlajn brendirana prodavnica. Koristeći prednosti kompanije, poslovanje sa pretplatama kombinuje uređaje i usluge kako bi se pružila veća pogodnost i fleksibilnost, prevazilazeći konkurenciju zasnovanu na cenama. Kupci mogu da koriste proizvode u trajanju koje najbolje odgovara njihovim potrebama i dobijaju optimizovane usluge nege, omogućavajući kompaniji da održi bliže odnose sa kupcima i ostvari stalni prihod.
LG takođe jača svoju konkurentsku prednost unapređenjem usluga nege na licu mesta i diversifikacijom kanala prodaje. Ove godine kompanija proširuje usluge na Indiju, Singapur i Hongkong, nakon pozitivnih iskustava u Maleziji, na Tajlandu i Tajvanu.
Prihodi kompanije LG od usluga pretplate su u 2024. godini porasli za više od 75 odsto u odnosu na prethodnu godinu, nadmašivši prvobitni cilj kompanije (1.8 biliona korejskih vona) i dostigavši ukupan iznos od gotovo dva biliona korejskih vona. LG ima za cilj da više nego utrostruči ovu cifru do 2030. godine, postavljajući svoje usluge pretplate na mesto ključnog pokretača rasta.
Onlajn brendirana prodavnica kompanije zasnovana na podacima takođe raste brzim tempom, pa je tako prodaja porasla za više od 80 odsto tokom trajanja Crnog petka proteklog novembra, gledano u odnosu na isti period prošle godine.
Proširenje poslovanja sa uslugama zasnovanim na platformi kroz webOS
Poslovanje sa uslugama zasnovanim na platformi, koje doprinosi transformaciji poslovne strukture kompanije u visokoprofitni model, ima za cilj da poveća svoj prihod za više od pet puta do 2030. godine – što na kraju čini 20 odsto ukupnog operativnog profita kompanije LG. Ovaj poslovni model koristi stotine miliona LG proizvoda koji se prodaju širom sveta kao platformu za generisanje prihoda pružajući korisnicima sadržaj, prilagođeno oglašavanje i usluge.
Odličan primer trenutnog uspeha kompanije LG u ovoj oblasti je poslovanje sa oglašavanjem i sadržajem zasnovano na kompanijskom webOS pametnom TV operativnom sistemu. Prošle godine je poslovanje sa oglašavanjem i sadržajem zasnovano na webOS-u premašilo svoj cilj prihoda od bilion korejskih vona.
Počevši od ove godine, webOS će postati sveobuhvatna platforma sadržaja za različite uređaje i rešenja, uključujući IT proizvode i sisteme multimedije u vozilima. Platforma će takođe proširiti svoj opseg kako bi obuhvatila AI Digital Out of Home (DOOH) rešenja za oglašivače, evoluirajući u „integrisanu platformu za medijsko oglašavanje“ koja pruža diferencirana iskustva sa sadržajem u različitim unutrašnjim i spoljašnjim prostorima.
U tom cilju, LG je pokrenuo integraciju svojih poslovanja zasnovanih na ekranima – uključujući televizore, signage ekrane, monitore i laptopove – kroz organizaciono restrukturiranje krajem prošle godine. Kompanija takođe istražuje različite mogućnosti da obezbedi dodatne sposobnosti putem spajanja i preuzimanja i sklapanja partnerstava.
Ubrzavanje rasta u B2B sektoru na primeru HVAC
Kako bi ubrzala rast u B2B sektoru, kompanija se fokusira na svoje poslovanje sa grejanjem, ventilacijom i klimatizacijom (HVAC), za koje se predviđa da će se brzo proširiti u eri veštačke inteligencije. LG je osnovao zasebno poslovno odeljenje, kompaniju LG Eco Solution (ES), kako bi svoje postojeće HVAC poslovanje podigao na nove visine. HVAC poslovanje će, zajedno sa poslovanjem kompanije LG u oblasti automobilskih komponenti i pametnih fabrika, igrati značajnu ulogu u vođenju B2B poslovanja kompanije ka većem uspehu.
LG HVAC se može pohvaliti sveobuhvatnim portfolijom visokoefikasnih rešenja visokih performansi koja koriste vodeće osnovne tehnologije kompanije. Njegov spektar najsavremenijih proizvoda kreće se od stambenih klima-uređaja do komercijalnih klima-uređaja za zgrade, škole i javne ustanove. Rešenja za grejanje dizajnirana su tako da zamene kotlove na fosilna goriva, a napredna tehnologija hlađenja se sada primenjuje za optimizaciju energetske efikasnosti u data centrima. Sve ovo sačinjava ključnu okosnicu AI infrastrukture. Osim toga, LG na ključnim tržištima ubrzava uspostavljanje lokalizovane, sveobuhvatne poslovne strukture koja obuhvata istraživanje i razvoj, proizvodnju, prodaju i održavanje, i ima mogućnost da razvije rešenja specifična za konkretan region.
LG očekuje da će do 2030. godine njegovo B2B poslovanje biti odgovorno za oko 45 odsto svih prihoda koje generiše kompanija. Prihodi od B2B poslovanja činili su približno 27 odsto ukupnog prihoda u 2021. godini – što je cifra koja je porasla na 35 odsto do kraja prošle godine.
Preduzimanje smelih inicijativa za istraživanje i razvoj za rešavanje budućih megatrendova
Kompanija takođe obnavlja svoj portfolio budućih tehnologija u oblasti istraživanja i razvoja kako bi se uskladila sa ključnim strateškim pravcima: maksimizacija poslovnog potencijala, proširenje poslovanja sa uslugama zasnovanim na platformi, ubrzavanje B2B poslovanja i ubrzana komercijalizacija novih pokretača rasta. Više od 75 odsto naprednih napora kompanije LG u oblasti istraživanja i razvoja će se fokusirati na tehnologije za poslovanja usklađena sa kompanijskim srednjoročnim i dugoročnim strategijama i na obezbeđivanje ključnih tehnologija u budućim oblastima koje imaju perspektivu.
LG će nastaviti da se koncentriše na jačanje osnovnih tehnologija u osam osnovnih oblasti: softver, sistem na čipu, AI, robotika, materijali i delovi, standardi, računarstvo nove generacije i oblak/podaci. Konkretno, kompanija će primeniti „3B“ strategiju izvršnog direktora Vilijama Čoa – izgradi, pozajmi i kupi (Build, Borrow and Buy) – negovanjem internih sposobnosti, korišćenjem eksterne ekspertize i preuzimanjem tehnologija. Ovaj pristup podrazumeva sklapanje partnerstava sa globalnim tehnološkim gigantima, kao i sa perspektivnim startapima i akademskim institucijama kako bi se učvrstilo tehnološko liderstvo. Osim toga, LG će dodatno ojačati svoje napore u oblasti istraživanja i razvoja u budućim oblastima sa velikim potencijalom, kao što su kvantno računarstvo i svemirska tehnologija.
Sistem radnih grupa pod vođstvom izvršnog direktora za unapređenje strukturne konkurentnosti
Osim transformacije svog poslovnog portfolija, LG se fokusira na jačanje svoje strukturne konkurentnosti – koju predstavljaju kvalitet, cena i isporuka – kako bi se suočio sa intenziviranjem globalne konkurencije.
LG ove godine uspostavlja novi sistem revizije pod vođstvom izvršnog direktora kako bi osnažio ove napore. Svaka poslovna jedinica i svako sedište sa organizacijom će uspostaviti radnu grupu koja će obezbediti liderstvo u proizvodima i tehnologiji, efikasnosti proizvodnje, istraživanju i razvoju i operacijama, a izvršni direktor Čo će lično nadgledati njihov napredak. Ključni ciljevi svake radne grupe uključuju obezbeđivanje inovacija proizvoda i tehnologije, unapređenje proizvodnih kapaciteta i poboljšanje sposobnosti u oblasti istraživanja i razvoja.
LG takođe sprovodi pedantne pripreme kako bi poboljšao svoju sposobnost da odgovori strateški na spoljne neizvesnosti. Sarađujući sa internim i eksternim stručnjacima, kompanija izrađuje predvidljive scenarije za ključne probleme i razvija „priručnik“ za identifikaciju optimalnih odgovora. Očekuje se da će ovaj pristup koji gleda u budućnost minimizovati uticaj spoljnih faktora na poslovanje i otkriti nove mogućnosti.
Održivo ulaganje u budući rast
Iako predviđa da će poslovno okruženje nastaviti da se suočava sa značajnim neizvesnostima u godinama koje dolaze, LG je posvećen održavanju svojih strateških investicija. U cilju obezbeđivanja fundamentalne poslovne konkurentnosti i održavanja budućeg rasta, ove investicije biće „maksimizovane“ na osnovu strateških prioriteta.
Osim ulaganja u postrojenja i istraživanje i razvoj, LG aktivno istražuje stratešku alokaciju investicionih resursa za ulaganja u kapital i spajanje i preuzimanje kako bi dodatno ubrzao rast kompanije. Prethodno je LG objavio svoj plan da uloži više od 50 biliona korejskih vona do 2030. godine kako bi podstakao transformaciju portfolija i kvalitativni rast.