E-commerce: Revolucija savremene trgovine

0

Devedesetih godina prošlog veka pojavile su se prve e-commerce prodavnice. U to vreme, s obzirom na skromne tehničke mogućnosti i mali broj korisnika interneta, malo ko je mogao zamisliti da će e-commerce revolucionisati način na koji kupujemo, te postati sastavni i nužni deo svake trgovine.

Autor: Vedran Zrilić, regionalni Deloitte Digital lider

Iako je e-commerce, a posledično i internet, često prvi sinonim za međunarodnu trgovinu velikih razmera, za to je zapravo zaslužna inovacija čiji koreni sežu u sedamdesete godine prošlog veka – standardizovani teretni kontejneri. Širenjem primene standardizovanih teretnih kontejnera, čime se značajno smanjio trošak transporta i distribucije, nepovratno je promenjen izgled i način globalnog transporta. Zapravo, možemo konstatovati da je danas standardizovani teretni kontejner postao sinonim za globalni transport. Na isti način je e-commerce revolucionisao trgovinu, a samim time i navike kupaca.

U 1990-ima i 2000-ima, širenjem prihvaćenosti interneta i značajnim razvojem tehnoloških mogućnosti, postupno se menjaju korisničke navike. Tehnološki skok i transformacija mobilnih telefona u smart phone uređaje u 2010-ima dodatno akceleriraju promenu korisničkih navika i potpuni pomak u integrisano digitalno društvo s fokusom na personalizovani sadržaj i usluge.

Ovaj pomak posledično je otvorio preduzetnicima instant pristup globalnom tržištu, budući da su velika ulaganja u dizajn i infrastrukturu u 2010-ima i 2020-ima rezultirali pojavom pristupačnih cloud SaaS e-commerce rešenja, čime su se za kompanije svih veličina otklonile gotovo sve prepreke za ulazak na globalno tržište. Na ovaj način e-commerce je u potpunosti trajno preoblikovao globalnu maloprodajnu industriju…

Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.

Share.

Leave A Reply