Internet više nije samo komunikaciono sredstvo, već je svojim mogućnostima u poslovnoj i društvenoj sferi postao način života, dokazala je ovogodišnja DIGITAL DAY konferencija
Velika sala Doma omladine Beograda okupila je preko 400 renomiranih stručnjaka, profesionalaca i zainteresovanih za oblast digitalnog i interaktivnog oglašavanja na konferenciji DIGITAL DAY 2015, pod ovogodišnjim sloganom „Show me the money!”. Brojni eskperti iz Srbije i sveta govorili su o načinu na koji bi brendovi trebalo da komuniciraju preko digitalnih medija kako bi povratili uložene investicije, te kako da izmere efekte svojih poruka i koriste softverske alate za kupovinu digitalnih oglasa. Konferencija je pokazala da su edukacija i poverenje između marketinških profesionalaca i njihovih klijenata ključni za ostvarivanje željenih rezultata kampanja.
Panelisti centralne diskusije konferencije „Kako maksimizovati digitalni ROI (povraćaj na investicije)?“ razgovarali su o razlikama između kampanja na tradicionalnim i digitalnim medijima, kao i o potrebi za konstantnim usavršavanjem profesionalaca u oglašavanju. Jedna od prednosti digitalnog oglašavanja nad tradicionalnim je dolaženje do većeg broja informacija o ciljnoj publici, što podrazumeva povremeno eksperimentisanje. „Svaki trošak je potrebno posmatrati kao investiciju, kako ne biste prestali da pokušavate”, objasnila je Emina Hodžić iz Lupon Ventures.
Pavel Kolenda (Pawel Kolenda), direktor istraživačkog centra IAB Poljska, kao jedan od glavnih zaključaka istraživanja DigitalSCOPE2014 istakao je da je Internet „postao stil život“. On je naveo da su Internet i mobilni uređaji sve prisutniji stil života kod ljudi iz Centralne i Istočne Evrope. Srbija u tom smislu pokazuje interesantne trendove u odnosu na ostatak regiona, objasnio je Kolenda, naglasivši da je ovde nivo multiskrininga, tj. istovremenog konzumiranja televizije i Interneta, jedan od najviših u regionu. U budućnosti se očekuje još veća penetraciju Interneta na ovom prostoru, kao i viši procenat korišćenja mobilnih uređaja za pristupanje Internetu.
U kojoj meri Internet izlazi iz granica digitalnog sveta pokazalo je sjajno predavanje Skota Tvajtsa (Scott Thwaites) iz kompanije Tviter (Twitter). „Tviter pruža mogućnost samoizražavanja, povezivanja sa drugima i otkrivanje novog”, naveo je Tvajts objašnjavajući zašto različiti brendovi biraju upravo ovu društvenu mrežu za komunikaciju sa potrošačima. On je predstavio i neke nove aplikacije koje podržavaju ovaj trend, poput Periskopa (Periscope) preko koje se može podeliti prenos bilo kog događaja uživo.
Na predavanju Aleksandra Karageorgisa (Alexander Karageorgis) iz kompanije Think Digital učesnici su imali prilike da čuju korisne savete za komuniciranje preko društvene mreže Fejsbuk (Facebook). „Kreativnost, novi mediji i strateško planiranje su stubovi oglašavanja na Fejsbuku”, istakao je on. Takođe, ukazao je na to da je kupovina lajkova jedna od najvećih grešaka koju oglašivači prave na ovom servisu, te da se efektivne kampanje zasnivaju, pre svega, na dobrom interaktivnom sadržaju.
Na završnom panelu konferencije istaknuto je da je važna stalna edukacija u oblasti, zbog brze promene tržišta, stalnih inovacija i pojave novih alata (poput Programatic-a), kao i da su zapravo potrošači ti koji predstavljaju glavni izvor „novca“.
Konferencija DIGITAL DAY 2015 u organizaciji IAB Srbija je jedini lokalni događaj edukativnog karaktera koji povezuje profesionalce iz rastuće industrije digitalnog i interaktivnog oglašavanja. Ovogodišnja konferencija je organizovana uz podršku kompanija Lupon Ventures, Samsung, Coca-Cola, Infostud, Grand kafa i Tailwind.