Deloitte Global je objavio novo izdanje „Predviđanja za sektor tehnologije, medija i telekomunikacija“, u kojima predstavlja načine na koje globalni trendovi u ovom sektoru mogu uticati na kompanije i potrošače širom sveta. Osim toga, izveštaj ističe koliko su ovi trendovi vođeni ekonomskim i društvenim uticajima globalne pandemije što je dovelo do rasta u upotrebi video, virtulne i klaud tehnologije, kao i u medijskim segmentima poput sporta.
Odlaske lekaru zameniće videopregledi
Jedan od efekata pandemije COVID-19 je pokretanje trenda telemedicine, uključujući lekarske video preglede. Globalna pandemija ne samo da je omogućila uklanjanje zakonodavnih prepreka za videopreglede, već je i pomogla korisnicima da bolje shvate i iskoriste prednosti aplikacija za videopozive, posebno korisnicima starijim od 65 godina.
Uprkos početnim strepnjama, Predviđanja u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija ilustruju koliko je korisnika (i lekara) spremno na prelazak na virtuelne preglede, uključujući videopreglede. Deloitte predviđa da će procenat virtuelnih video poseta lekarima porasti na 5% širom sveta, u poređenju sa procenjenih 1% u 2019. Čak je i jednocifren rast značajan; samo u 2019. godini u 36 država OECD-a (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) zabeleženo je 8,5 milijardi lekarskih pregleda, ukupne vrednosti otprilike 500 milijardi dolara.
Obrazovni sistem i preduzetnici biraju virtuelnu realnost
Tržište slušalica za virtuelnu realnost raste zbog sve veće popularnosti interaktivnih tehnologija među preduzetnicima i u obrazovnom sistemu. Deloitte predviđa da će se, s obzirom na kupovinu od strane korporacija i obrazovnih institucija, prihodi od prodaje slušalica za virtuelnu, proširenu i mešovitu realnost, odnosno proširenu i digitalnu realnost, za potrebe preduzetnika i obrazovne potrebe 2021. godine povećati za 100% u odnosu na nivo iz 2019.
Tržišni rast za tu vrstu slušalica već se ubrzao na nekim tržištima zbog toga što je rizik od zaraze koronavirusom primorao učitelje i učenike da stvarnu učionicu zamene virtuelnom. Pandemija povećava priliku za dokazivanje vrednosti slušalica pa će se njihova zastupljenost povećati nakon što se pandemija završi zbog raznih drugih koristi koje one sa sobom nose, kao što su niži troškovi, veća sigurnost i bolje usvajanje znanja.
Pandemija je podstakla rast klaud tehnologije
Neki podaci pokazuju da je rast na tržištu klaud tehnologije bio brži u 2020. godini nego u 2019. Prema Predviđanjima u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija, taj rast je rezultat povećanja potražnje usled pandemije COVID-19, potpunih zatvaranja i poslovnog okruženja koje podrazumeva rad na daljinu. Deloitte predviđa da će rast prihoda ostati veći od 30% u razdoblju od 2021. do 2025. godine jer se kompanije odlučuju za klaud tehnologije kako bi uštedele novac, postale agilnije i pokrenule inovacije.
Zbog pandemije se sve više kompanija odlučuje na klaud tehnologije, pa će to tržište nakon pandemije biti jače nego ikad. Pružaoci usluga klaud tehnologije i drugi članovi njihovog ekosistema, takođe, će imati priliku da iskoriste povećanu upotrebu ove tehnologije, dok će njeni korisnici moći da pronađu nove načine za koje klaud može stvoriti vrednost. U bliskoj budućnosti klaud tehnologije mogu postati najčešće rešenje za sve vrste poslovanja.
Žene i tehnologija menjaju svet sporta
Iako je broj sportskih događaja opao tokom 2020. godine, mogućnost za rast nije. Deloitte predviđa da će se dva najveća trenda u sportu – povećana monetizacija ženskog sporta i upotreba digitalne tehnologije za stvaranje hiperkvantifikovanog sportiste nastaviti uzlaznom putanjom.
Ženski sport se kreće prema ostvarenju vrednosti od preko milijardu dolara u godinama koje dolaze. Mogućnost pridobijanja znatne televizijske publike, ostvarenja vrednosti za sponzore i privlačenje fanova više puta je dokazana u proteklih deset godina. Imajući u vidu način na koji je COVID-19 ubrzao detaljno preispitivanje brojnih aspekata društva, Deloitte predviđa da će se i ženski sport poimati, promovisati i komercijalizovati na nove načine.
U toku je još jedna promena u sportu: prikupljanje i analiza podataka o sportistima. Podaci o sportistima se sve više prikupljaju u realnom vremenu, pa je sada moguće meriti pokazatelje unutar i izvan tela, na osnovu čega nastaju brojni podaci koji utiču na donošenje odluka – pa se u suštini rađa, digitalni sportista. Hiperkvantifikovani sportista ima izuzetan potencijal i Deloitte predviđa da će do kraja 2021. godine brojne profesionalne sportske lige uspostaviti nove politike u pogledu prikupljanja, upotrebe i komercijalizacije podataka o igračima.
Četvrta industrijska revolucija na ivici
Računarstvo na ivici mreže – kombinacija napredne bežične veze, kompaktne procesorske snage i veštačke inteligencije blizu uređaja koji eksploatišu i proizvode podatke – već je zaintrigiralo neke od najvećih svetskih kompanija za tehnologiju i komunikacije. Deloitte predviđa da će 2021. godine globalno tržište računara generisati 12 milijardi dolara sa prosečnom godišnjom stopom rasta od oko 35%. Taj rast je uglavnom rezultat rada telekomunikacionih kompanija i širenja njihovih 5G mreža i veoma velikih dobavljača usluga klaud tehnologije. Visoko kapitalizovani lideri mogu olakšati uvođenje računarstva na ivici kompanijama iz nekoliko sektora.
Dodatne teme Predviđanja za sektor tehnologije, medija i telekomunikacija za 2021. godinu
• Početak talasa 8K: Prihod od prodaje 8K televizora najverovatnije će 2021. godine iznositi 5 milijardi američkih dolara, dok će oprema i usluge za kreiranje sadržaja za 8K televizore generisati dodatni prihod od stotine miliona američkih dolara.
• Otkrivanje zdravstvenog mita o 5G mreži: Zabrinutost zbog zdravstvenih rizika od uvođenja 5G mreže zapravo nije opravdana. Deloitte veruje da postoji izuzetno mala verovatnoća da će zračenje mobilne mreže 5G i 5G telefona uticati na zdravlje bilo kog pojedinca 2021. godine. Ali da bi informacije o 5G mreži efikasno ublažile popularne strahove, moraju biti prihvatljive, dosledne i sveprisutne i moraju početi odmah.
• Nova generacija pristupnih radio mreža: Otvorene i virtuelne pristupne radio mreže omogućavaju operaterima mobilnih mreža da smanje troškove i povećaju izbor dobavljača prilikom uvođenja 5G mreže.