Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, je danas objavila da je u 2014. godini ostvarila neto profit od 2,7 miliona evra. U svojoj prvoj punoj godini poslovanja, prihodi avio-kompanije uvećani su za 87 odsto i iznosili su 262 miliona evra, što je najbolji rezultat u istoriji nacionalnog avio-prevoznika.
Ovi finansijski rezultati, čiju je reviziju izvršio KPMG, su takođe odraz značajnog rasta putničkog saobraćaja i obima prevezenog tereta. Tokom 2014. godine, ukupno 2,3 miliona putnika je letelo ovom avio-kompanijom, što je za 68 procenata više nego u 2013. godini.
Kapacitet Er Srbije za prevoz putnika, koji se meri proizvodom ukupnog broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara (ASK), povećan je za 74 odsto na 3,3 milijarde do kraja 2014. godine. Uprkos ovom povećanju, iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika (SLF) avio-kompanije je uvećana za tri procentna poena, sa 64 odsto u 2013. godini, poslednjoj godini poslovanja Jat ervejza, na 67 odsto u 2014. godini.
Er Srbija kargo je takođe ostvario značajno bolji učinak u 2014. godini i prevezao 2.700 tona tereta, što predstavlja povećanje od 67 odsto u odnosu na 2013. godinu. Kargo usluge su i dalje glavno područje rasta za Er Srbiju.
U godini koja je zabeležila značajan rast kapaciteta, letovi Er Srbije su u 78 odsto slučajeva polazili na vreme sa međunarodnog aerodroma u Beogradu „Nikola Tesla“. Ovo predstavlja povećanje od četiri procentna poena u odnosu na pokazatelje koje je beležio bivši Jat ervejz.
Dane Kondić, generalni direktor Er Srbije, je ovim povodom izjavio: “Ovi rezultati predstavljaju značajno dostignuće koje potrvrđuje efektivnost naše strategije. Ponosni smo što smo bili u prilici da ispunimo zadatak koji nam je poveren, a to je da postignemo snažan rast, da postanemo vodeći avio-prevoznik u regionu i, što je najvažnije, da to ostvarimo kao komercijalno održivo i profitabilno preduzeće i da pri tom postanemo ključni pokretač ekonomskog rasta u Srbiji.”
“Profit koji smo ostvarili u 2014. godini je pre svega odličan znak za budućnost, jer postavlja čvrst temelj za dalji napredak i jasan je dokaz o tome šta je moguće postići kada se uspostave prave strategije i strukture upravljanja.
“Dugujemo zahvalnost za kontinuiranu podršku našim akcionarima – Vladi Republike Srbije i Etihad ervejzu. Takođe bih želeo da se zahvalim našim zaposlenima na njihovom doprinosu i napornom radu, bez čega ovaj uspeh ne bi bio moguć.”
Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, izjavio je: “Ostvareni profit je izvanredan rezultat za našu nacionalnu avio-kompaniju i za budućnost vazduhoplovstva u Srbiji i na Balkanu.”
“Er Srbija je dala novi imidž našoj zemlji. Naša nacionalna avio-kompanija često je prvi kontakt koji investitori i gosti imaju sa Beogradom i Srbijom. Nivo i kvalitet usluga, izgled i ambijent aviona su slike moderne Srbije koje želimo da pošaljemo u svet.”
“Nastavićemo da učvršćujemo poziciju Er Srbije, nastavićemo da investiramo kako bi omogućili našoj avio-kompaniji da nastavi putem daljeg rasta.
Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, izjavio je: “Veoma nas raduje napredak koji je Er Srbija postigla u ispunjavanju svojih poslovnih ciljeva na veoma konkurentnom evropskom tržištu.”
“Nastavak uspešnog poslovanja u izazovnom okruženju zavisiće ne samo od neprekidnog ulaganja u radnu snagu i inovativne proizvode i usluge, već i od stalne stroge finansijske discipline i usredsređenosti na troškove, što je obeležilo i njenu prvu godinu poslovanja.”
Er Srbija je u maju 2014. godine objavila poslednje godišnje finansijske rezultate bivšeg Jat ervejza, koji su po prvi put u istoriji avio-kompanije pripremljeni prema Međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja (IFRS), koji su prošli nezavisnu reviziju kuće KPMG. U 2013. godini, avio-kompanija je zabeležila gubitak od 73 miliona evra
KPMG je završio reviziju finansijskih izveštaja avio-kompanije za 2014. godinu i izdao pozitivno revizorsko mišljenje.
Od osnivanja Er Srbije 26. oktobra 2013. godine, avio-kompanija je preduzela niz inicijativa iz svog plana obnove kako bi se ponovo izgradio nacionalni avio-prevoznik i transformisao u profitabilnu, stabilnu, pouzdanu i jaku avio-kompaniju koja će služiti Srbiji i širem regionu Balkana.
Avio-kompanija je rebrendirana i u flotu je uvedeno deset aviona Erbas nove generacije, od kojih osam A319 i dva A320. Time je prosečna starost flote smanjena sa 25 na 10 godina, čime su omogućeni veća pouzdanost i značajno smanjenje operativnih troškova.
Tokom 2014. godine, mreža direktnih linija Er Srbije uvećana je na 40 destinacija u 30 zemalja, a poslednja linija koja je uspostavljena u decembru, ponovo je povezala Zagreb i Beograd, rutu na kojoj se poslednji put letelo pre 23 godine. Avio-kompanija je takođe uspostavila veze sa još 35 destinacija putem kod šer partnerstava sa avio-kompanijama erberlin, Aeroflot, Etihad ervejz, Etihad ridženel i Tarom. Uz uvođenje moderne i pouzdane flote, strategija proširenja mreže destinacija bila je ključni pokretač značajnog rasta broja putnika i obima prevezenog tereta.
Er Srbija je takođe osnovala čarter brend Aviolet, koji letove obavlja sa četiri rebrendirana i obnovljena aviona Boing B737-300. Aviolet je obavio preko 520 povratnih letova tokom letnje sezone 2014. godine i prevezao je više od 90.000 turista do popularnih destinacija za odmor, između ostalog, u Turskoj, Grčkoj, Egiptu i Italiji.
Rast Er Srbije omogućio otvaranje značajnog broja novih radnih mesta za građane Srbije. Tokom 2014. godine, avio-kompanija je uvećala broj zaposlenih za više od 400 novih stručnjaka. Odeljenje tehnike Er Srbije je zaposlilo 44 inženjera i tehničara kako bi se uspostavila infrastruktura za linijsko održavanje na Međunarodnom aerodromu “Nikola Tesla” u Beogradu. Brojni novi piloti su angažovani u prvoj polovini 2014. godine, uključujući i prve tri pilotkinje u istoriji avio-kompanije. Er Srbija je u septembru 2014. godine objavila svoj najveći međunarodni konkurs za pilote, putem kojeg je do kraja godine zaposleno više od 40 novih pilota. Konkurs za prijem kabinskog osoblja privukao je gotovo 1.700 kandidata – najviše u istoriji avio-kompanije, što ukazuje na to da nacionalna avio-kompanija uliva poverenje i postaje omiljeni poslodavac među mladima u Srbiji.
Er Srbija trenutno ima preko 1.900 zaposlenih, uključujući i zavisna preduzeća Er Srbija ketering i Er Srbija graund servisiz.
Prepoznajući da su ljudi ključna komponenta njene transformacije, Er Srbija je takođe značajno investirala u razvoj svoje radne snage, uvođenjem niza programa obuke za svoje zaposlene. Avio-kompanija je takođe pokrenula prvu fazu svog sveobuhvatnog post-diplomskog programa obuke za razvoj mladih menadžera, u saradnji sa avio-kompanijom Etihad ervejz. Devet mladih profesionalaca, građana Srbije, završilo je intenzivni devetomesečni program teorijske i praktične obuke koji obuhvata sve aspekte poslovanja u oblasti avijacije i sada radi u različitim sektorima avio-kompanije.
Er Srbija je posvećena tome da pruži značajan doprinos razvoju nacionalne ekonomije. U studiji, koju je krajem 2013. godine sproveo Oksford ekonomiks (Oxford Economics), lider u globalnim ekonomskim prognozama i kvantitativnoj analizi, procenjeno je da bi Er Srbija mogla da učestvuje sa 1,5 odsto u godišnjem BDP-u Srbije kroz ukupne efekte njenog poslovanja na razvoj poslovnih mogućnosti, turizma, trgovine, investicija i globalne povezanosti.
Er Srbija je takođe posvećena svojoj zajednici i ponosna je na to što je dala značajan doprinos humanitarnim naporima Srbije za vreme poplava u maju 2014. godine, koje su značajno pogodile zemlju. Er Srbija je prevezla ukupno 154 tone humanitarne pomoći u tovarnom prostoru svojih letelica za Beograd i takođe za Banja Luku u Bosni i Hercegovini.
Er Srbija je u oktobru pokrenula inovativnu reklamnu kampanju putem brojnih sredstava oglašavanja, pod sloganom “Er Srbija. Nova krila Evrope”, kako bi unapredila prepoznatljivost avio-kompanije i pozicionirala Beograd i Srbiju kao atraktivne destinacije i pogodno evropsko čvorište za avio-saobraćaj. Uspeh kampanje je prepoznalo i Udruženje za tržišne komunikacije Srbije (UEPS), koje joj je dodelilo dva zlatna priznanja. Kampanja je do sada imala rekordnih 800.000 pregleda na JuTjubu.
“Dok su rezultati za 2014. godinu siguran znak da smo na pravom putu, ne smemo da se prepustimo postignutom uspehu i, ulazeći u 2015. godinu, posvećeni smo ubrzanju našeg rasta. To ćemo postići nastavljajući da širimo našu mrežu linija, kako organskim putem, tako i proširenjem naših kod šer partnerstava. Takođe ćemo nastaviti da ulažemo u naše proizvode i usluge kako bismo obezbedili najbolji mogući doživljaj za naše goste kako na nebu, tako i na zemlji.”
“Dok Er Srbija učvršćuje svoju poziciju vodećeg avio-prevoznika u regionu, ponosna je na to što igra sve značajniju ulogu u daljem rastu srpske privrede, naročito u razvoju turizma i trgovine, istovremeno stvarajući mogućnosti za zapošljavanje građana Srbije u ukupnoj privredi”, zaključio je Kondić.