AI i AR u e-commerceu

0

Trenutak kada se rodila veštačka inteligencija je možda teško precizno locirati na vremenskoj osi, jer je čovek oduvek pokušavao da unapredi život boljim razumevanjem prirodnih zakona, a zatim i primenom tehnologije koja proizilazi iz tih zakona. Možda možemo 50. godine prošlog veka nazvati pravim počecima, kada je Alan Turing objavio svoj rad „Computer Machinery and Intellegence“. Od tada je veštačka inteligencija prešla veliki put i osvojila svaku poru industrije ali i čovekovog života uopšte. Čoveka može zbuniti termin „veštačka“, jer koliko god ona nama bila drugačija, „ne prava“, tehnologija je uvek proizašla iz prirode, pa je pravo pitanje, šta je zapravo tu veštačko.

Danas primena AI tehnologija dovodi do poboljšanja korisničkog iskustva, optimizovanja troškova, unapređenja poslovanja. Jedna od rastućih tendencija primene naprednih tehnologija je i upotreba Augemented Reality (AR) u e-commerce poslovanju. Sada kupci mogu virtuelno isprobati proizvode poput odeće, obuće, naočara, šminke, nakita. S obzirom da kupac unapred može da vidi kako će mu nešto pristajati, smanjuje se broj vraćenih proizvoda, a pri tom se povećava zadovoljstvo kupaca. Dodatno, AR omogućuje korisnicima da vide proizvod u 3D prostoru, što olakšava korisnicima da steknu sliku o dimenzijama i olakšava odluku o kupovini. Ova funkcionalnost se često koristi za virtuleno uređenje prostora (postavljanje nameštaja, merenje i sl.). Primećeno je da se upotrebom AR-a povećava stepen angažovanosti kupaca, jer kroz veću interakciju povećava se i šansa da se kupac opredeli za proizvod koji je njemu neophodan. Ovo omogućava  personalizovanje određenih sadražaja (boja, oblik, veličina i sl.), čime korisnik sam može da prilagodi rešenje ili proizvod svojim potrebama…

Tekst u celosti možete pročitati u digitalnom izdanju časopisa.

Share.

Leave A Reply