Vlada Republike Srbije na današnjoj sednici je donela Uredbu o formiranju Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koja će biti pozicionirana kao centralna funkcija u Vladi, koja direktno odgovara predsedniku Vlade.
Za početak rada Kancelarije nisu potrebna dodatna sredstva iz budžeta Republike Srbije. Zadatak Kancelarije biće da konsoliduje državne IT resurse, obezbedi povezivanje različitih informacionih sistema i bude snažna podrška i osnova razvoja elektronske uprave Republike Srbije. Formiranje Kancelarije predstavlja i ostvarenje višedecenijskog sna IT zajednice u zemlji: da postoji državni IT autoritet na najvišem nivou – Vlade Republike Srbije, koji će sigurno doprineti daljem rastu IKT sektora u Republici, kao jednom od najbrže rastućih sektora i omogućiti dalji rast BDP.
„Digitalizacija državne uprave i pružanje usluga građanima koji će ih koristiti na jednostavan i brz način jedan je od mojih prioriteta. Elektronska uprava je jedan od glavnih pokretača unapređenja kvaliteta, efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti javne uprave. Prihvatanjem elektronske uprave ostvaruju se veće zadovoljstvo građana, veće uštede kroz eliminisanje paralelnih procesa, skraćivanje vremena obrade postupaka i povećanje kvaliteta usluga države ka građanima i privredi, a istovremeno se na najbolji način borimo protiv korupcije“ izjavila je nakon današnje sednice Vlade premijerka Ana Brnabić.
Na redu konsolidacija državnih IT sistema
Kancelarija počinje sa radom osmog dana od objavljivanja Uredbe o Kancelariji u Službenom glasniku Republike Srbije. Zadatak Kancelarije je da od naredne godine obezbedi smanjenje ukupnih sredstava u budžetu potrebnih za informacione tehnologije, s obzirom na to da će se državni IT sistemi objedinjavati i racionalizovati, a jedan od ciljeva je i sopstveni razvoj informacionih sistema i što manja zavisnost od gotovih-zatvorenih informatičkih rešenja.