GUDAP predstavio rezultate istraživanja: „Ka odgovornijoj konzumaciji alkohola u Srbiji“  

0

Leto je vreme godišnjih odmora i raspusta, kada letnji provodi traju i do jutarnjih sati, obično uz značajnu konzumaciju alkohola. Brojni festivali, pre svega muzički, okupljaju veliki broj mladih ljudi, a to često podrazumevaju i konzumaciju alkohola, čime poznavanje odgovorne konzumacije alkohola postaje još važnije.

Ovo tim pre što najnovije istraživanje koje je danas predstavila Grupacija uvoznika distributera alkoholnih pića (GUDAP), koja funkcioniše u okviru Privredne Komore Srbije, između ostalog pokazalo da čak 74% ispitanih građana Srbije ne zna koliko je promila alkohola u krvi dozvoljeno kada upravljaju vozilom.

O nedovoljnom poznavanju uticaja alkohola govori i podatak da 74,2% građana misli da uticaj alkohola ne zavisi od težine osobe koja ga konzumira. Građani su uvereni da je lakše otrezniti se ako se konzumira kafa ili ode pod tuš, a čak 55,5% njih pogrešno veruje da alkohol podjednako uteče i na žene i muškarce.

Kada su u pitanju navike u konzumaciji alkohola, istraživanje je pokazalo da građani Srbije najčešće piju kada izađu ili su u poseti kod prijatelja, piju piće do dva kada su u izlasku, u gotovo 90% slučajeva vole da piju u društvu.

Obrazlažući motive GUDAP-a da uradi ovakvo istraživanje, njen predsednik i direktor Pernod Ricardau Srbiji, Predrag Amidžić, je rekao da Grupaciju čini devet kompanija koje dele stav da je zdrav samo onaj posao zasnovan na društveno odgovornom ponašanju. On je istakao i da upravo zatoovom segmentu pažnju posvećuje i nedavno pokrenuti internet sajt www.konzumirajteodgovorno.rs, te da će Grupacija u narednom periodu intenzivirati svoju saradnju sa zdravstvenim ustanovama, ali i sa Agencijom za bezbednost saobraćaja.

Jednoglasana ocena učesnika skupa, kome su prisustvovali i dr Mira Kovačević i dr Tatjana Đurić, specijalisti psihijatrije iz Specijalne Bolnice za Bolesti Zavisnosti, Jovica Vasiljević i Lidija Stanojevic iz Agencije za bezbednost saobraćaja, kao i  Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, jeste da je za popravljanje stanja u ovoj oblasti nužna dodatna edukacija građana radi podizanja svesti o odgovornoj konzumaciji alkohola. To znači, zaključeno je, da je potrebna i intenzivnija saradnja svih strana i kontinuirano sprovođenje preventivnih kampanja i aktivnosti.

O GUDAP-u

Grupacija uvoznika i distributera alkoholnih pića (GUDAP) osnovana je 2006. godine i deluje u okviru Udruženja trgovine Privredne komore Srbije. Zastupa interese uvoznika i distributera alkoholnih pića, objedinjijući iskustva kompanija koje deluju na nacionalnom nivou sa iskustvima najvećih svetskih proizvođača alkoholnih pića, kao i sa najrelevantnijim udruženjima proizvođača alkoholnih pića. Kao glas industrije i aktivni učesnik ekonomskih procesa u Srbiji, Gudap doprinosi naporima uvođenja evropskih i globalnih standarda na tržište Srbije, čime želi da da svoj doprinos ukupnog privrednog ambijenta u Srbiji.

Share.

Comments are closed.