Beko, jedan od vodećih brendova na evropskom tržištu bele tehnike, više je nego udvostručio tržišni udeo od maja do decembra 2015. godine od svog povratka na srpsko tržište, završivši 2015. godinu sa udelom od oko 12% u broju prodatih jedinica. Prema rezultatima istraživanja agencije GfK, Beko je u decembru 2015. godine zabeležio značajan rast u poređenju sa rezultatima iz maja iste godine, kada je udeo u broju prodatih jedinica bio oko 5%.
U decembru 2015. godine, ovaj brend je zabeležio najveći tržišni udeo od januara 2013. godine, sa velikom ambicijom da postane brend sa najvećim udelom na srpskom tržištu u ovom sektoru do 2018. godine.
“Nakon 12 godina poslovanja u Srbiji, čvrsto verujemo da ovo tržište ima veliki potencijal. Upravo zato smo 2015. godine otvorili regionalni centar u Srbiji, odakle upravljamo našim poslovanjem i u BiH, Makedoniji i Crnoj Gori. Mišljenje, želje i mogućnosti ovdašnjih potrošača nam mnogo znače i mi radimo punim kapacitetom kako bismo ostvarili ambiciozan plan da postanemo brend broj 1 za kućne aparate do 2018. godine” – istakao je Arel Atakol, generalni direktor kompanije Beko Balkans, regionalnog predstavnika brenda Beko, i dodao: “Snagu brenda Beko, koja će doprineti ostvarivanju našeg cilja u Srbiji, čine pouzdani, dobro dizajnirani proizvodi koji se baziraju na najnovijoj tehnologiji, inovacijama i uštedi energije.”
Uprkos niskoj kupovnoj moći i činjenici da tržište bele tehnike pokazuje tendenciju pada poslednje dve godine u Srbiji, brend Beko je u decembru uspeo da udvostruči svoj udeo u sektoru prodaje velikih kućnih aparata u odnosu na maj 2015. godine. Beko je zabeležio značajne rezultate u kategoriji mašina za pranje sudova, gde je u decembru 2015. godine ostvaren udeo u broju prodatih jedinica od skoro 16%, kao i u kategoriji frižidera i mašina za pranje veša, gde je na kraju godine ostvaren udeo u broju prodatih jedinica od oko 13%.
„U 2016. godini planiramo lansiranje novih proizvoda čime ćemo nastaviti da obezbeđujemo našim potrošačima visokokvalitetne i energetski efikasne proizvode po pristupačnoj ceni. Nastavićemo da ulažemo u istraživanje i razvoj, a u kraćem roku, sa konkurencijom ćemo se nadmetati širokim asortimanom proizvoda sa pametnim rešenjima koja našim potrošačima čine svakodnevni život lakšim“, istakao je Arel Atakol.
Beko, međunarodni brend turske Arčelik grupe, svoj razvoj zasniva na tehnologiji i inovacijama koje Arčelik grupa razvija u čak osam istraživačkih i razvojnih centara. Više od trećine patenata iz Turske podnetih Svetskoj organizaciji za intelektualnu svojinu (WIPO) vlasništvo su Arčelik grupe, koja je jedina turska kompanija na globalnoj listi ove organizacije u prvih 200.
Sa dvadeset i šest hiljada zaposlenih u 27 zemalja, 14 fabrika širom sveta i konsolidovanim obrtom u iznosu od 4,3 milijarde evra u 2014. godini, međunarodna grupa Arčelik jedan je od najvećih evropskih proizvođača bele tehnike sa sedištem u Turskoj. Pored brenda Beko, Arčelik nudi proizvode i usluge za 9 brendova: Arčelik, Grunding, Defi, Arktik, Blomberg, Elektrabregenz, Leisure, Flavel i Altus, i to u 130 zemalja.