Trendovi, brendovi i izazovi…

0

Content marketing, personalizacija sadržaja, online komunikacija, mobilni i video marketng – trendovi su koji su obeležili proteklu godinu u Srbiji i regionu, rezultat je poslednjeg istraživanja koje je, u saradnji sa agencijom MASMI, sproveo portal Marketing mreža. Iako je tek početak godine, na prvi pogled, bar u našem regionu, čini se da u 2016. neće doći do većih promena, već će se, pre svega, raditi na jačanju trendova koji su već začeti ili prisutni na tržištu.

O ključnim trendovima u struci za 2016. godinu biće više reči na drugom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2016, koji će biti održan 2. i 3. marta u hotelu Radisson Blu Old Mill u Beogradu.

Poseban segment foruma biće posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstaviće i kompanije: IKEA Srbija, LOREAL Adria-Balkan, Vojvođanska banka, Vip Mobile, Delta Holding, Eurobank, UNIQA osiguranje, Societe Generale banka, Infostud, Ušće Shopping Centar, Microsoft Srbija i mnoge druge.

Stavove o kretanju, novim trendovima i izazovima struke istakli su stručnjaci za komunikacije kompanija koje posluju u Srbiji.

Željka Ćirić Jakovljević, rukovodilac korporativnih komunikacija u Eurobank, smatra da će najveći izazovi struke u predstojećoj godini biti razvoj integrisanih komunikacija, s akcentom na digitalnim kanalima komunikacije i razvoju kreativnih rešenja. “Pored brend komunikacija usredsređenih na promociju i pozicioniranje proizvoda, potrebno je da se radi na digitalizaciji proizvoda i usluga kako bi se olakšala svakodnevnica klijentima. Da bi se održale u takvom, promenljivom okruženju, sve kompanije moraju da reaguju brzo i da prate trendove.”

Prema rečima Tatjane Vidaković iz sektora odnosa s javnošću kompanije Infostud, tektonske promene koje je donela digitalna revolucija, ali i one u sferi globalne ekonomije nametnule su nužnost da se struka menja i integriše nove alate i tehnologije, uz stalnu edukaciju i ciljnih javnosti i komunikacijskih stručnjaka o koristima koje oni donose. Kako kaže, ovo će biti godina kreiranja visoko personalizovanog sadržaja, testiranja novih opcija na društvenim mrežama, jačeg korišćenja Big data, ali i godina u kojoj će još veći akcenat biti na prenosivim uređajima.

Milena Mićanović, šef Kabineta izvršnog odbora Vojvođanske banke kaže da je jedan od najvećih izazova ostati prepoznatljiv, originalan i pouzdan za svog klijenta. “Ključno pitanje je kako diktirati trendove i ostati dosledan, a ne nužno ih pratiti i time pojačati već stečeno poverenje.”

U UNIQA osiguranju smatraju da je najvažnije biti brži od toka informacija, biti aktuelan, drugačiji i pomerati granice uobičajenog razmišljanja, delovanja i komuniciranja. “Biti hrabar, promovisati prave i zaboravljene vrednosti. Biti posvećen i stalno se usavršavati. Pratiti trendove znači da ste omogućili da prava poruka pronađe pravi put do prave publike. Drugim rečima, to znači da razumete i osećate navike vaših potencijalnih klijenata i da znate način da im željenu poruku prenesete tako da je oni prihvate”, dodala je Sonja Marić, direktor Sektora za marketing i PR u UNIQA osiguranju.

Ivana Todorović, šef službe za eksternu komunikaciju Societe Generale banke, ocenila je da brze promene u tehnologiji diktiraju trendove utičući na čitave industrije koje ne samo da moraju da ih prate, već da nađu način da ih predvide, ali i predvode, prilagođavajući ili čak potpuno menjajući svoje poslovne modele. “Zato je inovacija ključni izazov sa kojim će se i u ovoj godini susretati kompanije, brendovi i komunikacijski stručnjaci. A svaka inovacija počinje od pažljivog slušanja potreba i uvažavanja mišljenja klijenata i interesnih javnosti. S druge strane, neophodno je unutar kompanije stvoriti kulturu koja podržava nove ideje i spremna je da ih brzo realizuje.”

Prijavljivanje za učešće na forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2016 traje do 12. februara, a broj mesta je ograničen. Više informacija pronađite na sajtu: www.izazovforum.rs

Share.

Comments are closed.