Online prevare: Polovina finansijskih kompanija nedovoljno ulaže u prevenciju problema

0

Kompanija Kaspersky Lab, u saradnji sa B2B International-om, sprovela je anketu* među predstavnicima brojnih kompanija kako bi saznala njihove stavove u vezi sa sigurnošću informacija, uključujući i načine zaštite finansijskih kompanija od online prevara. Anketa je pokazala da skoro polovina od ukupnog broja banaka i sistema plaćanja preferira da rešava sajber incidente kada se već dese, umesto da investiraju u alate koji bi mogli da ih spreče.

Anketa je otkrila da 48 odsto finansijskih kompanija preduzima mere kako bi zaštitile svoje klijente od online prevara fokusirajući se na ublažavanje posledica tih napada, umesto na njihovo sprečavanje. Pored toga, 29 odsto kompanija veruje da je ekonomičnije rešavati probleme kada se oni pojave, nego da ulažu u njihovu prevenciju.

Sudeći po odgovorima predstavnika banaka i operatera sistema plaćanja, kada se napad na račun klijenta već dogodi, samo 41 odsto organizacija preduzima mere koje bi sprečile da se ovaj  incident ponovi. 36 odsto kompanija vrši analizu slabosti sistema koje se koriste prilikom napada, a 38 odsto kompanija nadoknađuje štetu klijentima (kompenzacija). Najpopularnija politika među kompanijama jeste pokušaj da se izvršioci napada identifikuju: dve trećine (66 odsto) finansijskih kompanija postupa na ovaj način.

 „Oslanjanje isključivo na ublažavanje negativnih posledica prevare je slično lečenju simptoma bolesti, umesto sprečavanja njenog uzroka. Simptomi će se vratiti i bolest će se pogoršati. Zbog toga, Kaspersky Lab predlaže da ne zaboravite koliko je važno sprečavanje problema. Mnoge svetski poznate banke shvatile su koliko je ovo važno i implementirale ‘sprečavanje uzroka prevare’ (‘root cause fraud prevention’), ali zabrinjavajuće je da mnogi još uvek reaguju na prevaru tek kada se ona dogodi. Svake godine sajber-kriminalci investiraju sve više u sofisticiranije metode napada, a ako banke nemaju spreman preventativni plan, dolazi do dodatnog rasta sajberkriminala u oblasti finansija i doprinosi sve većim gubicima”, komentariše Ros Hogan (Ross Hogan), načelnik globalnog odeljenja za prevenciju prevara, u kompaniji Kaspersky Lab.

Stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab predlažu da banke i sistemi plaćanja koriste sveobuhvatne metode zaštite protiv online prevara, kako bi svoje klijente zaštitili na nekoliko nivoa. Jedan od ovih metoda je platforma Kaspersky Fraud Prevention koja uključuje alate za praćenje pretnji koji su instalirani na uređajima klijenata i na serverskoj komponenti koja je locirana u informacionoj infrastrukturi banke. Ova komponenta daljinski detektuje infekciju u uređaju klijenta, pomoću specijalnog koda ugrađenog u web stranicu te banke. Kako biste saznali više o principima rada ove platforme, pogledajte ovaj dokument.

* Anketa u vezi sa IT sigurnošću iz 2015., koju su sproveli Kaspersky Lab i B2B International, je obuhvatila više od 5.000 predstavnika kompanija, uključujući 131 banku i platne servise iz 26 zemalja.

100%
100%
Awesome
  • 10
Share.

Comments are closed.