Polovina institucija koje se bave finansijama toleriše gubitke izazvane sajber-zločinima

0

29/07/2014 –

Prema istraživanju koje su u 2014. godini sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, 52 % finansijskih kompanija nadoknađuje gubitke klijenata izazvane prevarama na internetu, a da zapravo ni ne istraže okolnosti pod kojima su se te prevare dogodile. Gotovo trećina kompanija veruje da je trošak koji nastaje zbog sajber-pretnji manji od troška zaštite. Kako sajber-kriminalci sve više ciljaju na elektronske vidove plaćanja, ovaj pristup bi mogao da znači velike troškove za kompaniju.

Mnoge organizacije čije poslovanje uključuje plaćanje preko interneta spremne su da prihvate dodatne troškove koji nastaju zbog sajber-napada. Anketa je pokazala da je 28 % predstavnika finansijskih kompanija i 32 % zaposlenih u onlajn-prodavnicama uvereno da sveukupni gubitak zbog onlajn-kriminala, uključujući nadoknadu ukradenog novca, ne premašuje trošak razvijanja sigurnosnog rešenja. Samo 19 % finansijskih kompanija i 7% onlajn-prodavnica navode trošak kompenzacije gubitka koji je klijent pretrpeo kao jednu od tri najvažnije ozbiljne posledice sajber-prevara.

Istovremeno, prema podacima Kaspersky Security Network, skoro 4 miliona korisnika Kaspersky Lab proizvoda je, u 2013. godini, došlo u kontakt sa finansijskim malverom koji je pokušao da im ukrade novac (povećanje od 18,6 % u odnosu na 2012. godinu). U decembru 2013, brojne severnoameričke banke pretrpele su gubitke u iznosu većem od 200 miliona američkih dolara kao posledicu curenja platnih i ličnih podataka klijenata, a finalna suma štete je verovatno i veća. Očigledno je da će konstantni porast sajber-kriminala dovesti do situacije gde će nadoknada koju kompanije isplaćuju biti veća i od troškova zaštite finansijskih transakcija, i od njihovih budžeta za kompenzaciju.

„Pored potrebe finansijskih kompanija da obezbede sredstva za nadoknadu novca koji je ukraden klijentima, oni takođe moraju da pokriju troškove žalbi klijenata. Međutim, što je najvažnije, čak i ako je žrtvama nadoknada obezbeđena u najkraćem vremenskom roku, izvesno je da će oni dobro razmisliti da li da koriste usluge banke koja ne može da obezbedi sigurnost njihovih internet-računa. Bolje je sprečiti gubitak nego ga posle nadoknađivati”, rekao je Ros Hogan (Ross Hogan), globalni rukovodilac odeljenja za prevenciju prevara u kompaniji Kaspersky Lab. „Prilagođena rešenja dizajnirana da zaštite onlajn-transakcije kao što je platforma Kaspersky Fraud Prevention mogu da smanje rizik onlajn-prevare na minimum, što bi značilo da se sredstva određena za kompenzaciju gubitaka mogu iskoristiti za razvoj poslovanja”.

Napravljena od nekoliko komponenti, platforma Kaspersky Fraud Prevention obezbeđuje zaštitu od današnjih finansijskih sajber-pretnji. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints obezbeđuje zaštitu za uređaje klijenata koji rade na operativnim sistemima Microsoft Windows, Mac OS X, Android ili iOS. Kaspersky Fraud Prevention SDK alati pomažu finansijskim institucijama da razviju sopstvene mobilne aplikacije koje su zaštićene naprednim tehnologijama kompanije Kaspersky Lab. Serverski deo platforme, Kaspersky Clientless Engine, pomaže u prevenciji ilegalnih transakcija tako što analizira platne podatke i identifikuje pokušaje sajber-napada, čak i ukoliko ne postoji sigurnosno rešenje na klijentovom uređaju. Kaspersky Fraud Prevention uključuje dodatne servise koji redovno obaveštavaju kompanije o finansijskim sajber-pretnjama i merama koje mogu biti preduzete za borbu protiv njih, a takođe obezbeđuje pomoć prilikom istrage finansijskih incidenata.

Još jedan uverljiv argument u korist upotrebe specijalizovanog sigurnosnog rešenja jeste nemarnost korisnika. Prema još jednom istraživanju kompanije Kaspersky Lab, 57% korisnika obraća vrlo malo pažnje ili uopšte ne obraća pažnju na sigurnost prilikom plaćanja preko interneta, jer veruju da su sve neophodne mere preduzete od strane banke. Ovo samo povećava njihove šanse da postanu žrtve sajber-kriminalaca.

Share.

Leave A Reply