Danas je svima jasno koliko je gejming postao veliki u svetu, a ukoliko ste ikada imali sumnje u to, podelićemo sa vama 20 neverovatnih činjenica o gejmingu, raznim video igrama kao i o samom esportu.
1 – Video igre su dobre za mozak
Studija Univerziteta u Ajovi pokazuje da igranje video igara može da pomogne pri usporavanju mentalnog propadanja. Igre vežbaju um, što može pomoći mozgu da ostane oštriji i spreči proces starenja. Postoje i dokazi koji ukazuju na to da može podržati donošenje odluka i učiniti ljude društvenijim.
2 – Gejming industrija vredi preko 100 milijardi funti
U 2019. godini globalni sektor igara procenjen je na 109,49 milijardi funti i od tada je zabeležen značajan rast. Prema statistikama, tržište bi trebalo da dostigne 186 milijardi funti za manje od pet godina, sa predviđenom stopom rasta od 9,17% do 2025. godine.
Ova industrija sada ostvaruje veću zaradu nego muzika i filmovi zajedno, a u Velikoj Britaniji je procenjeno da čini više od polovine tržišta kada je u pitanju zabavni program.
3 – Video igre nisu samo za decu
Činjenica da video igre uglavnom igraju odrasli pokazuje koliko je ovaj hobi od velike važnosti za društvo. Istraživanja pokazuju da je 70% gejmera zapravo starije od 18 godina.
4 – Video igre nisu samo za muškarce
Mnogo vremena je prošlo kada se mislilo da su video igre samo za muškarce. Svakim danom se povećava broj gejmerki, koje dominiraju na tržištu mobilnih video igara. Žene čine čak 63% igrača kada su u pitanju mobilne igre, dok isto istraživanje pokazuje da 60% tih igračica svakodnevno odigra po koju ”partiju”.
5 – U svetu video igre igra preko 2,7 milijardi ljudi
Prema sajtu Statista, širom sveta sada postoji više od 2,7 milijardi gejmera. Ovaj uspon sigurno neće prestati pošto industrija napreduje iz dana u dan i spada među najbrže rastuće industrije na svetu.
6 – Prva video igra u svemiru
Čuvena Game Boy verzija tetrisa je bila prva igra u svemiru. Ruski kosmonaut Aleksandar Serebrov je 1993. godine putovao raketom do svemirske stanice MIR i tamo je igrao tetris. Taj Game Boy je kasnije prodat za 1,220 dolara.
7 – Pac Man je napravljen za žene
Tvorac Pac-Mana, Toru Ivatvani, je izjavio da je želeo da stvori igru koja će privući žene. Razlog zašto Pac-man sve vreme jede nešto je zato što je on smatrao da žene stalno nešto jedu i nadao se da će one zbog toga voleti da igraju tu igru. Izvor.
8 – Zakon Pepeljuga
U Južnoj Koreji postoji zakon ”Cinderella law” (Zakon Pepeljuga), koji brani ljudima mlađim od šesnaest godina da igraju video igre posle ponoći.
9 – Kako je nastao Game Boy
Gunpej Jokoi, kreator Game boy-a, je prvobitno radio kao domar za Nintendo. U svoje slobodno vreme je voleo da stvara i pravi svašta, sve dok jednom njegov gazda nije primetio kako je napravio igračku u obliku ruke koja se produžava. Od tada više nije bio domar, već jedan od glavnih predstavnika firme, najzaslužnijih za mnoge stvari, između kojih je i Game Boy.
10 – Kako je Donkey Kong dobio ime
Čuvena video igra, Donkey Kong je dobila ime zbog toga što je njen kreator, Šigeru Mijamoto, mislio da ”Donke” na engleskom jeziku znači ”glup”.
11 – Aerosmith
Poznata igra Guitar Hero Aerosmith je donela više novca čuvenom bendu nego i jedan album koji su ikada pre izdali.
12 – Sonic je u svima nama
Gen i protein koji odvajaju vaš desni mozak od levog i utvrđuju da imate dva oka nazivaju se Sonic Hedgehog. Simbol gena je SHH. Ime nije inspirisano direktno igrom, već stripovima. Britanski laboratoriski doktor po imenu Robert Ridle je za naziv ovog molekula dobio inspiraciju iz Sonic stripa koji je čitala njegova šestogodišnja ćerka.
13 – Džejms Bond
Čuvenu FPS igru ”GoldenEye 007”, u kojoj igrate ulogu tajnog agenta Džejms Bonda, razvio je tim koji nikada ranije nije radio ni na jednoj video igri, a 8 od 10 njenih programera je bilo bez ikakvog iskustva u ovakvom poslu.
14 – Magnasanti savršen grad
Čovek je stvorio savršeni grad nazvan „Magnasanti“ koristeći video igru Sim City 3000. Grad se može pohvaliti populacijom od 6 miliona što je maksimum u igri i činjenicom da nema kriminala, niti zagađenja. Trebalo mu je tri godine da stvori ovaj grad, koji možete videti na sledećem linku.
15 – Srbija je bila šampion Sveta
2015. godine, reprezentacija Srbije koju je iznedrila SESE, prva i jedina esports Asocijacija u Srbiji, postala je svetski šampion na IeSF gejming prvenstvu, što je i danas najbolji uspeh naše ekipe na ovom prestižnom takmičenju.
16 – Esportista postao milioner
Profesionalni esportista koji je u svojoj karijeri ostvario najveću zaradu je Johan ”n0tail” Sundstajn, danski profesionalni igrač Dota 2. On je do sada osvojio približno 7 miliona dolara od nagradnih fondova sa gejming turnira, a zanimljivo je da se na naredne četiri pozicije nalaze četvorica njegovih saigrača.
17 Srbi su šampioni Evrope u najpoznatijoj video igri na Svetu
Nikola „TruleX“ Krudulj i Aleksa „Queasy“ Cvetković iz Srbije su zajedno sa hrvatskim igračem Juricom „Jur3ky“ Risekom krajem maja 2021. godine postali šampioni Evrope u Fortnajtu, nakon što su se proslavili na velikom EU FNCS turniru gde su takođe osvojili i glavnu novčanu nagradu koja iznosi 300,000 dolara.
18 – Milionerski fond za Dota 2 International
Dota 2 International je turnir koji za sada drži rekord po novčanoj nagradi, pošto je 2019. godine ova cifra prešla 34 miliona dolara. Zbog pandemije, ovaj turnir je zaobišao prošlu godinu, ali će zato taj rekord biti oboren ove godine u avgustu, jer će International 10 imati nagradni fond od 40 miliona dolara.
19 – Takmičarske igre
Gotovo svaka igra koja ima dovoljan broj igrača ima potencijal da postane esport. Ipak, kao i uvek, one najigranije će privući mnogo veću pažnju.
20 – Svako može da se takmiči
Ginisova knjiga rekorda je zabeležila da je najmlađi esports profesionalac koji se ikada takmičio imao samo 6 godina. Iako su uglavnom najuspešniji igrači između 20-25 godina, ova granica se polako pomera, te sve češće viđamo prave veterane koji se aktivno takmiče preko 15 godina.
Autor: Predrag Ciganović, urednik gejming portala RUR
O SESE:
Srpska e-Sports Asocijacija (SeSA) je udruženje ljubitelja video igara i sportskog takmičenja koje za cilj ima popularizaciju esporta u Srbiji i regionu. Osnovana je 2008. godine, a postaje članica International e-Sports Federacije (IeSF) odmah po osnivanju 2009.
Zadatak Srpske e-Sport Asocijacije je da okupi sve gejmere zainteresovane za takmičenja na domaćoj i Internacionalnoj sceni. Pored registrovanja igrača iz Srbije, zadatak SESE je i uvođenje standarda u kompetativnom gejmingu.