Digitalizacijom do unapređenja aerodromskih usluga i efikasnijeg poslovanja
AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd nastavio je sa unapređenjem poslovanja i kvaliteta usluga, prelaskom na poslovanje u oblaku, kroz partnerstvo sa kompanijom Microsoft u Srbiji. Time je jedan od najkonkurentnijih aerodroma u regionu, nastavio proces strateške digitalizacije, prema najvišim standardima globalne industrije savremenog transporta i tehnologija.
Beogradski aerodrom beleži sve veći rast i konkurentnost na regionalnom tržištu, pa je samo tokom 2017. godine ugostio više od 5,3 miliona putnika, što predstavlja porast od 9% u poređenju sa 2016, dok su robni i poštanski transport porasli za čitavih 40%. Leto 2018. beogradski aerodrom dočekuje u saradnji sa 36 avio-kompanija, a nacionalni prevoznik, Air Serbia, leti na 65 destinacija na četiri kontinenta.
Za kompanije sa takvim razmerama poslovanja, bezbedna obrada, čuvanje i oporavak poslovnih podataka, od najvećeg su značaja. Upravo iz tih razloga, u saradnji sa kompanijom Microsoft, Aerodrom je implementirao Microsoft Azure platformu kako bi se obezbedila veća sigurnost i stabilnost obrade poslovnih podataka i poslovni kontinuitet u slučaju nepredviđenih događaja.
„Osigurali smo bezbednost naše infrastrukture. Dok nova platforma u oblaku predstavlja idealnu osnovu za brojne nove aplikacije za usluge, Azure je doprineo da poslovanje Aerodroma Nikola Tesla bude brže, agilnije i efikasnije“ – rekao je Saša Vlaisavljević, v.d. generalnog direktora Aerodroma Nikola Tesla.
Microsoft Azure u isto vreme obezbeđuje inovaciju, fleksibilnost, upotrebljivost i prilagodljivost koje su beogradskom aerodromu potrebne za efikasan rad u okviru modernog saobraćajnog sistema. Uštede su višestruke jer Azure platforma obezbeđuje balans garantovanih usluga i troškova koji se značajno smanjuju izborom platforme u oblaku, naspram postavljanja dodatnog fizičkog sistema za back-up podataka.
„Kako bi se zadovoljile sve veće potrebe rastućeg i konkurentnog poslovanja Aerodroma Nikola Tesla, bilo je potrebno obezbediti potpuno sigurnu, efikasnu i automatizovanu strategiju oporavka podataka koja smanjuje potrebe korišćenja višestrukih alata. Imajući to u vidu, ponudili smo naše jedinstveno rešenje, Azure platformu“ – rekao je Željko Vujinović, direktor Microsofta u Srbiji.
Nova platforma, u oblaku, pruža idealnu osnovu za mnoštvo korisnih i inovativnih aplikacija, počev od aplikacija za anketiranje korisnika, kojima se prikupljaju korisne informacije u cilju poboljšanja aerodromskih usluga, pa do aplikacije za operativni red letenja koja je od koristi, kako operativnim službama aerodroma tako i nadležnim institucijama na aerodromu, i korisnicima naših usluga. Analize su pokazale da Azure prilagođene aplikacije za anketiranje korisnika i operativni red letenja štede vreme osoblju i povećavaju efikasnost za čak 70%.