Istraživanje agencije Kantar, TMG Insights o digitalnim navikama u Srbiji u 2019.
Procenjuje se da je tokom 2019. godine oko 5 miliona građana Srbije koristilo digitalne servise na mobilnom telefonu. Podjednako ih koriste i muškarci i žene, najviše mladi, i to postpejd korisnici Telenora, koji su i najzadovoljniji uslugama i mrežom u odnosu na korisnike ostalih operatera, pokazuje istraživanje agencije TMG Insights, koja je deo velike međunarodne grupacije Kantar.
Najviše se koristi Viber, i to navodi 77% ispitanih u poslednjem kvartalu 2019. godine. Na drugom mestu je Facebook (68%), na trećem Instagram (59%), a slede Facebook Messenger (59%) i WhatsApp (55%). Najveći rast do kraja 2019. godine (u odnosu na prvi kvartal 2018. godine) beleži Instagram (+18%), WhatsApp (+13%) i Viber (+10%).
Polovina ispitanih građana čita vesti preko novinskih aplikacija na mobilnom telefonu, a mape, navigaciju i turističke aplikacije koristi nešto manje od trećine. Raste broj ljudi koji gledaju TV programe na mobilnom telefonu, kao i broj onih koji igraju igrice, dok izuzetno visok broj građana koristi desktop ili laptop računar, skoro 80%. Konzole za igrice (npr. Playstation, Nintendo Wii, Xbox) ima oko 6%, dok pametni sat (npr. Apple, Pebble, Samsung Galaxy) koristi 3% građana.
Iako mali procenat građana ima najsavremenije digitalne uređaje i servise, kao što su pametni uređaji za domaćinstvo, uređaj za virtualnu stvarnost, pametne narukvice ili slično, u Srbiji taj broj iz meseca u mesec sve više raste.